Ötvös Tibor

Ian's Eyes - óriási ziccer maradt ki


Elképesztő jó alapötlettel indított az Ian's Eyes, melyben egy vak kisfiú első napját élhetjük meg a suliban, azonban a végeredmény kimondottan pocsék lett.

Egy kisfiú első napja az iskolában mindig kemény, de ha még vak is az illető, az még nehezebbé teszi az egész folyamatot. És ha ráadásul az iskolát zombik szállják meg... na akkor az már maga a káosz. Ebből az alaphelyzetből indul ki a legújabb független alkotás, az Ian's Eyes. A főszereplő kisfiú, Ian nyolc esztendős és egy Wintreal nevű kisvárosban a Blue Norholm iskolában kezdi meg tanulmányait. Vakvezető kutyája, North társaságában meg is érkezik a helyszínre, ahol az igazgató, Mr. Bates körbevezet minket és ezzel el is sajátíthatjuk az irányítást.

Azonban időközben a tornateremben összeterelt diákok valamilyen oknál fogva zombivá változnak és minden egyes, az útjukba kerülő társukat megtámadják. Ebből feltehetően mindenki ki is találta a játékmenet lényegét: Ian kutyája segítségével próbál menekülni az iskolából és mivel kisfiú, így fegyvere sincs. Az eszünkre és a látásunk hiányában kiéleződött többi érzékszervünkre kell hagyatkoznunk. Minden egyes pálya egy képernyőből áll, ahol ki kell találnunk, milyen módon juthatunk át A pontból B pontba.



North külön válhat tőlünk és képes az ugatásával elterelni a zombik figyelmét - pontosabban odahívni őket magához. Ezzel persze a kutyus életét kockáztatjuk, így érdemes gyorsan elillanni az adott helyről. Ha ugyanis a zombik odaértek és nem találnak ott semmit, ott is maradnak valamilyen oknál fogva. Így az elvezető út felszabadul és már haladhatunk is tovább. Azonban nagyon fontos, hogy North nem hagyhatja túl sokáig magára Ian-t, hiszen főhős a társa nélkül gyorsan bepánikol és ő is az ugatás irányába megy - egyenesen a csoportos zombigyűlésre.

A grafikára nem lehet panasz, nekem rögtön Tim Burton neve ugrott be amint megláttam. Szóval az ötlet és a megvalósítás elsőre azt mutatja, hogy itt valami remek dolog készült... sajnos azonban ahogy egyre jobban merülünk bele a kalandba, úgy lesz egyre idegesítőbb az egész. A kamerakezelés ugyanis pocsék, sokszor fogunk azért meghalni mert nem látjuk, mi is következik ugyanazon a szakaszon. A fix kamera ugyanis sok részt nem mutat meg a pályából, ráadásul a távolságokat is elég nehéz felmérni a n ézet miatt.



Erre jön még a teljesen következetlen MI. Alkalmanként simán elsétálhatunk a zombik mellett akár egy folyosón is, ám van, hogy még be sem léptünk a képbe, máris letámadnak minket az élőhalottak. Hamar monotonná is válik az egész, hiszen North osonós-ugatós-spurizós megoldásával a legtöbb szint teljesíthető - a többin pedig a sokadik halál után tudjuk majd meg, mit is kell tennünk. Az Ian's Eyes pazar alkotás is lehetett volna, ha nem lennének benne ezek a bosszantó és komoly játékélmény-romboló hatással rendelkező elemek. Így azonban összességében egy gyenge alkotást kapunk, mely sokkal de sokkal több is lehetett volna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!