Ötvös Tibor

Exkluzív interjú a Hey, Look Up! fejlesztőivel

Egyedi játékot készít a hazai Draco Intra game studios, melynek vezetője, Szűcs Gábor exkluzív interjút adott nekünk.

A hazai játékfejlesztés képes volt az elmúlt évtizedekben minőségi és világszerte sikeres alkotásokat kitermelni magából úgy a blockbusterek világában mint a kisebb, független alkotások piacán is. A Draco Intra game studios most egy igen egyedi alkotással rukkolt elő, mely a sétálás közbeni mobilozást emeli be a játékmenetbe. A Hey, Look Up! a Kickstarteren próbál pénzt gyűjteni és éppen ezért nem csak a játékról magáról kérdeztem a csapat alapító-vezetőjét, Szűcs Gábort, hanem az adakozási hajlandóságról és a különböző buktatókról is, melyek egy kampány során előjöhetnek.

Mesélj kicsit a Draco Intra game studios megalakulásáról.

A stúdió megalakulása egy Facebook hirdetéssel kezdődött. A hirdetés egy "drag-and-drop" játékfejlesztő szoftvert ajánlott dizájnerek számára. A szoftver kipróbálása után rádöbbentem, hogy sajnos nem tudom hasznosítani a limitált lehetőségek miatt. Ekkor viszont már teljesen horogra akadtam és naponta ötlöttek fel bennem új játékok víziói. El is kezdtem egy aranyos kis játékon dolgozni (Wasted Veggies), aminek a dizájn részét másfél év után közel véglegesnek tekintettem és a Draco Intra game studios is hivatalosan megnyitott. Ezután nekiláttam fejlesztő csapat után nézni, amely segítene a játék megépítésében.

Több stúdiót is megkerestem, de volt egy fejlesztő pár, amely nagyon kiemelkedett. Velük rögtön megtaláltam a közös hangnemet és hamarosan barátság formálódott a dologból. Így alakult ki a Hey, Look up! mögött álló, négyfős, multifunkcionális csapat. Annak ellenére, hogy feleségem, Nina a tulajdonképpeni fejlesztésben nem vesz részt, kritikus fontosságú a project számára, hiszen a grafikát és játékelemeket együtt tervezzük meg - Ő a játék "iniciátora" (mosolyog) Végső célunk, hogy a Draco Intra egy profi stúdióvá nője ki magát.



Honnan jött az ötlet a Hey, Look Up! fejlesztéséhez?

Az ötlet akkor jött, amikor Ninával a parton sétálva azon tanakodtunk, hogy mi is legyen a Wasted Veggies játékötletünkkel. Végül úgy döntöttünk, hogy a nehezebben kivitelezhető kalandjáték helyett inkább egy egyszerűbb, kevesebb erőforrást igénylő játékkal kellene kezdenünk. Szerettünk volna, ha a játék egy fontos üzenetet hordoz. Ekkor szembejött egy srác, aki a telefonját nyomkodta séta közben és abban a pillanatban megszületett a Hey, Look up!

Számomra ez amolyan görbe tükör a folyamatosan a telefonjukat nyomkodó fiatalok számára. Mennyire része a ti életeteknek a mobil? Azaz mennyire indultatok ki részben magatokból is az alapötlet megalkotása során?

A játék célja elsősorban a szórakoztatás, viszont szeretnénk, ha a játék révén az emberek jobban odafigyelnének a séta közbeni telefonozás veszélyeire, jobban tudatosulna ez. A mobil nagyon fontos szerepet tölt be a hétköznapjainkban, de azért igyekszünk az arra megfelelő helyen és időben használni. Saját magunk is folyamatosan tapasztaljuk a jelenség veszélyeit…

Miért éppen a Kickstarter?

A Kickstarter a legnépszerűbb, de legnagyobb igényeket is támasztó platform. Egy jól felépített kampány még messze nem elég a sikerhez. A legnagyobb akadály a láthatóság, felfedezhetőség, ami egyébként az egész játékpiacra jellemző. Az első nap várakozáson felüli volt, az első mérföldkő 34%-át sikerült behozni. Aztán belassult az adakozás és azóta is stagnál. Políroztunk a kampányon, próbáltuk kihozni a legjobbat belőle, de félidőben beláttuk, hogy nem valami jók az esélyek, ezért indítottunk egy kampányt Indiegogon is. Várjuk a fejleményeket.


Manapság elég sok az átverés a különböző adományos oldalakon. Nektek milyen tapasztalataitok vannak? Van bizalom irányotokban az adományozók részéről vagy azért érezhető egy kis ellenállás?

Nem hinném, hogy ez alapvetően befolyásolná az adományozó közösségeket. Akit valóban érdekel egy projekt, az néhány "scam" hírének tudatában is támogatni fogja. Ennél sokkal nyomasztóbb a már említett láthatósági probléma, legalábbis a statisztikákból ezt szűrtük le. Nem találkoztunk olyan potenciális adományozó-jelölttel, aki megkérdőjelezte volna a projekt hitelességét.

Ha nem sikerül összegyűjteni a kért összeget, mi lesz a sorsa a programnak?

Sikertelen kampány(ok) esetén minden csapattagnak van egy napja a sebei nyalogatására, aztán teljes erővel fogunk dolgozni a játék mihamarabbi kiadásán. Persze így jóval később fogunk megjelenni a különböző boltokban, de hasznosítjuk a tapasztalatokat és továbbra is pozitívan állunk a fejlesztéshez. Egy sikertelen crowdfunding kampány nem egyenlő egy sikertelen játékkal. A játék megvalósul és első körben remélhetőleg iPhone, iPad és iPod touch tulajdonosok milliói élvezhetik majd a "text-walking"-olás veszélyeit.

Következő projekt vagy B-terv?

A Hey, Look up! teljes körű elsőbbséget élvez minden más projekttel szemben. A multiplatform megjelenések és frissítések után folytatjuk a Wasted Veggies kalandjáték fejlesztésével.

Ha már többször is szóba került a Wasted Veggies, mesélj kicsit róla - már amennyit elárulhatsz róla.

A Wasted Veggies három kis zöldségről szól, akik egy lakótelepi emeletes ház mögött nevelkedtek egy kertben. Szereplői a szuper-aranyos paradicsomlány, Nina, a vagány gettóhagyma, Norman és a videojáték-függő kamasz répafiú, Hero. A sztori szerint egy gonosz professzor elrabolja és fogva tartja őket az épület legfelső emeletén. A professzor genetikai módosító szerekkel akar rabul ejtett áldozatain kísérletezni, de persze ezt a mi főhőseinknek eszük ágában sincs megvárni és szökést terveznek. A legkézenfekvőbb megoldásnak a "waste pipe"-ban (szemétledobóban) való lecsúszás bizonyosodik. Az út viszont hosszú és veszélyes lesz, tele csapdákkal és fejtörőkkel, amit a professzor által küldött "zombi zöldségek" üldözése tovább bonyolít majd. Ahogy mondtam, egy igazán szuper kis kalandjáték lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szusi1979 #4
    @tripax
    Egy fejkendo van rajta ;)
    www.wastedveggies.com
  • Tripax #3
    Norman, a gettóhagyma - ez nagyon nagy XD. A Penny- s hagymára dobok egy fekete sztrecs sapit mindjárt.
  • Palinko #2
    ez jó kérdés azt hittem olyan lesz, hogy rá kell bökni az emberekre akiknek fel kell nézni, hogy észleljenek valami veszélyt (pl nyitott csatornafedél) és akkor volt sikeres a pálya ha mindenkit megmentettél. ezzel felhívva a figyelmet az utcán mobilozás veszélyeire, de az ötletemből egy csöpp sincs ebben.
  • Dynamic #1
    Ez most egy sima oldalnézetes runner game? Nem látom miért kéne adakozni rá, amikor ezer ilyen van ingyenesen. Azért sok sikert.