Berta Sándor
Megszünteti a dobozos értékesítést az Adobe
Az Adobe bejelentette, hogy a jövőben a termékei többsége nem lesz megtalálható a boltok polcain, hanem azokat kizárólag bérleti konstrukcióban lehet majd elérni.
A hírt az Adobe MAX 2013 nevű konferencia keretében közölte a szoftverfejlesztő társaság, majd hivatalos sajtóközleményt is kiadtak. A megoldás nem érte derült égből villámcsapásként a partnereket, hiszen a cég már tavaly áprilisban jelezte: Creative Cloud márkanév alatt elérhetővé teszi a programjai bérelhető változatait és a Neowin már márciusban arról írt, hogy az Adobe leállítja dobozos szoftverei értékesítését. A csomagot jelenleg több mint kétmillióan használják, a lépés ettől függetlenül meglehetősen radikális.
Az Adobe hangsúlyozta, hogy a jelenlegi Creative Suite 6 programcsomagot a jövőben is meg lehet vásárolni, de nem tervezik új verzió piacra dobását. A mostani lépéssel a vállalat a felhőtechnológia mellett teszi le a voksát. A változtatás kedvező hatással lehet az eredményükre; a hagyományos értékesítési modell esetében látható, hogy az új változatok megjelenése milyen jelentős hatással van a bevételek alakulására. A felhőben való értékesítéssel viszont stabilabban és kiegyensúlyozottabban folynak be az összegek, igaz, nincsenek kiugróan magas eredményű szakaszok sem.
Shantanu Narayen vezérigazgató szerint a termékek nem drágulnak, csupán a költségek kiegyensúlyozásáról van szó
Szintén a bevételeket növelheti, hogy a módosítás miatt nehezebb dolguk lesz a kalózoknak és jelentős összegeket lehet megtakarítani a digitális másolásvédelmek mellőzésével. A ReadWriteWeb szerint így megszűnhet az a szinte "népsport", hogy az emberek a Photoshop illegális másolatát használják.
Számos terméket átneveznek, az új nevekben (Photoshop CC, Dreamweaver CC, Illustrator CC, Premiere Pro CC, Illustrator CC, InDesign CC) a CC rövidítés a Creative Cloudra utal majd. Több bérleti konstrukció is lesz, a magánszemélyeknek egy alkalmazás használata havonta 19,99, a teljes csomag pedig 49,99 dollárba fog kerülni, míg a csoportoknak a havidíj 69,99 dollár, a diákoknak és a tanároknak 19,99 dollár, az oktatási csoportoknak pedig havonta 39,99 dollárt kell fizetniük. Az előnyök közül ki kell emelni az üzleti modell miatti gyakoribb frissítéseket.
A The Verge rámutatott, hogy a vállalat rugalmasan fog viszonyulni azokhoz a piaci szereplőkhöz, akik szigorúan korlátozzák jelenleg a számítási felhőszolgáltatások használatát. Gyakorlatilag minden szoftvert egy hónapig ingyenesen lehet majd tesztelni. Az All Things Digital szerint viszont kérdéses, hogyan reagálnak majd a változtatásra a nagyvállalatok és mennyibe időbe fog telni számukra a váltás.
A hírt az Adobe MAX 2013 nevű konferencia keretében közölte a szoftverfejlesztő társaság, majd hivatalos sajtóközleményt is kiadtak. A megoldás nem érte derült égből villámcsapásként a partnereket, hiszen a cég már tavaly áprilisban jelezte: Creative Cloud márkanév alatt elérhetővé teszi a programjai bérelhető változatait és a Neowin már márciusban arról írt, hogy az Adobe leállítja dobozos szoftverei értékesítését. A csomagot jelenleg több mint kétmillióan használják, a lépés ettől függetlenül meglehetősen radikális.
Az Adobe hangsúlyozta, hogy a jelenlegi Creative Suite 6 programcsomagot a jövőben is meg lehet vásárolni, de nem tervezik új verzió piacra dobását. A mostani lépéssel a vállalat a felhőtechnológia mellett teszi le a voksát. A változtatás kedvező hatással lehet az eredményükre; a hagyományos értékesítési modell esetében látható, hogy az új változatok megjelenése milyen jelentős hatással van a bevételek alakulására. A felhőben való értékesítéssel viszont stabilabban és kiegyensúlyozottabban folynak be az összegek, igaz, nincsenek kiugróan magas eredményű szakaszok sem.
Shantanu Narayen vezérigazgató szerint a termékek nem drágulnak, csupán a költségek kiegyensúlyozásáról van szó
Szintén a bevételeket növelheti, hogy a módosítás miatt nehezebb dolguk lesz a kalózoknak és jelentős összegeket lehet megtakarítani a digitális másolásvédelmek mellőzésével. A ReadWriteWeb szerint így megszűnhet az a szinte "népsport", hogy az emberek a Photoshop illegális másolatát használják.
Számos terméket átneveznek, az új nevekben (Photoshop CC, Dreamweaver CC, Illustrator CC, Premiere Pro CC, Illustrator CC, InDesign CC) a CC rövidítés a Creative Cloudra utal majd. Több bérleti konstrukció is lesz, a magánszemélyeknek egy alkalmazás használata havonta 19,99, a teljes csomag pedig 49,99 dollárba fog kerülni, míg a csoportoknak a havidíj 69,99 dollár, a diákoknak és a tanároknak 19,99 dollár, az oktatási csoportoknak pedig havonta 39,99 dollárt kell fizetniük. Az előnyök közül ki kell emelni az üzleti modell miatti gyakoribb frissítéseket.
A The Verge rámutatott, hogy a vállalat rugalmasan fog viszonyulni azokhoz a piaci szereplőkhöz, akik szigorúan korlátozzák jelenleg a számítási felhőszolgáltatások használatát. Gyakorlatilag minden szoftvert egy hónapig ingyenesen lehet majd tesztelni. Az All Things Digital szerint viszont kérdéses, hogyan reagálnak majd a változtatásra a nagyvállalatok és mennyibe időbe fog telni számukra a váltás.