MTI

Legalizálták az interneten való kampányolást Japánban

Az interneten - többek között a Facebookon, Twitteren, és más közösségi szolgáltatásokon - való politikai kampányolást engedélyező törvénymódosítást fogadott el pénteken a japán parlament.

A felsőház által egyhangúlag elfogadott intézkedéstől a kormány azt reméli, hogy növeli a választók, elsősorban a fiatalok érdeklődését a politika iránt - közölte Szuga Josihide kormányszóvivő. A közösségi oldalak felhasználása mellett a törvénymódosítás értelmében a japán pártok és politikusok ezentúl e-mailben és weboldalakon elhelyezett hirdetésekben is terjeszthetik választási üzenetüket. Ugyanakkor a visszaéléseket elkövetőket - a lejárató kampányt folytatókat és a más nevében hamis üzeneteket küldőket - két éves börtönnel vagy 300 ezer jenes pénzbüntetéssel sújthatják.

A szigetországban eddig nem volt engedélyezett az internet választási kampánycélokra való felhasználása, elemzők szerint emiatt a pártok nehezebben tudták eljuttatni üzenetüket a fiatalabb generációkhoz. Annak ellenére, hogy Japánban hatalmas népszerűségnek örvend a Facebook, a Twitter és más online közösségi szolgáltatások, az internetes politikai kultúra még gyerekcipőben jár, a pártok online jelenléte elhanyagolható. Abe Sindzo miniszterelnök az év elején kommunikációs stábot állított fel az internet kiaknázása céljából, és a Facebookon és a Twitteren is PR-offenzívába kezdett. Ugyanakkor a közösségi oldalakon Abét követők száma egyelőre jelentősen elmarad az amerikai és nyugat-európai politikusok üzeneteire feliratkozó tömegekétől.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!