Napi Online

Növeli reklámbevételeit a Facebook

A befektetők és elemzők kritikájával lehet összefüggésben, hogy a Facebook jelentős lépéseket tett a közelmúltban hirdetésekből származó bevételei növelésére, mert az elégedetlenség a cég értékének csökkenésében is megmutatkozott.

A jelenlegi legnagyobb közösségi oldal a jövőben tehát kimozdul saját "falai" mögül és már a Facebook felületén kívül is célzott hirdetéseket fog megjeleníteni a felhasználóinak. A Google Adsense modelljének sikerét próbálja lemásolni a cég: "Egy külső hálózat kiépítése elengedhetetlen. A Facebook látogatottsága akkora, hogy egy ilyen rendszer akár meg is kétszerezheti a bevételüket" − nyilatkozta Chris Dixon, a Szilícium-völgy kockázatitőke-befektetőinek egyike. Ha ez az optimista forgatókönyv valósulna meg, akkor a jelenlegi ötmilliárd dollárról 10 milliárdra ugorhatna az internetes vállalkozás bevétele.

Az úgynevezett valós idejű licitálásos (RTB) reklámértékesítési piac 50 százalékát is szeretné megszerezni a Facebook az FBX névre keresztelt hirdetéscsere szisztémájával. Sheryl Sandberg operatív igazgató szerint az RTB piac értéke jelenleg kétmilliárd dollár körül mozog, így ez a lépés további egymilliárd dolláros bevételnövekedéssel járhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!