MTI
Okostelefonon korlátok nélkül netezhetnek a gyerekek
Az eredetileg biztonsági és szociális megfontolásokból vásárolt mobiltelefonok mára a szülők egyik elsőszámú közellenségeivé nőtték ki magukat: a gyors internethozzáférést biztosító okostelefonok terjedésével nem tudják ellenőrizni, hogy gyermekeik milyen tartalmakkal és reklámokkal találkoznak a világhálón - állapította meg egy brit jelentés.
A Mothers' Union nevű jótékonysági szervezet ezer brit szülő bevonásával készítette el a Gyermekkor elüzletiesedése és szexualizálása elnevezésű felmérését, amely a szülők internettel kapcsolatos legnagyobb félelmeit mutatja be. Ezek közül az első, hogy a mindenhonnan áradó szexualitás és kereskedelmi nyomás miatt a gyerekek túl gyorsan nőnek fel és még azelőtt kezdenek el kihívóan viselkedni, hogy tisztában lennének a szexuálisan provokatív magatartás fogalmával.
A sztárkultúra, a felnőtt divat követése és a zenei videoklipek is arra ösztönzik őket, hogy a koruknál idősebben viselkedjenek - idézte a jelentést a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása(www.telegraph.co.uk). "A szülők egy olyan elüzletiesedő és szexuálisan túlfűtött kultúra lassú elterjedésével állnak szemben, amely megakadályozza, hogy a saját elképzeléseik szerint nevelhessék a gyermekeiket" - foglalta össze a szülők tapasztalatait Reg Bailey, a Mothers' Union vezetője.
A problémát súlyosbítja, hogy sem a vállalatok, sem a brit kormány nem foglalkoznak kellően a gyermekeket célzó reklámok szabályozásával. Emiatt pedig túl sok olyan termékkel találkoznak a fiatalok, amelyek nem felelnek meg a korosztályuknak. A szülők többsége a közvetlenül mobiltelefonon érkező reklámok miatt aggódik a legjobban, amelyek teljesen fölösleges termékek megvásárlására buzdítják a gyerekeket.
A lajstromon szerepelnek még az olyan közterületeken - például kirakatokban, hirdetőtáblákon - elhelyezett reklámok, amelyek a szexuális tartalmuk miatt nem valóak még a fiataloknak. Ide tartoznak azok a televíziós műsorok és programok is, amelyek szintén a szexualitás sugalmazása miatt szerepelnek a szülők tiltólistáján.
A Mothers' Union nevű jótékonysági szervezet ezer brit szülő bevonásával készítette el a Gyermekkor elüzletiesedése és szexualizálása elnevezésű felmérését, amely a szülők internettel kapcsolatos legnagyobb félelmeit mutatja be. Ezek közül az első, hogy a mindenhonnan áradó szexualitás és kereskedelmi nyomás miatt a gyerekek túl gyorsan nőnek fel és még azelőtt kezdenek el kihívóan viselkedni, hogy tisztában lennének a szexuálisan provokatív magatartás fogalmával.
A sztárkultúra, a felnőtt divat követése és a zenei videoklipek is arra ösztönzik őket, hogy a koruknál idősebben viselkedjenek - idézte a jelentést a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása(www.telegraph.co.uk). "A szülők egy olyan elüzletiesedő és szexuálisan túlfűtött kultúra lassú elterjedésével állnak szemben, amely megakadályozza, hogy a saját elképzeléseik szerint nevelhessék a gyermekeiket" - foglalta össze a szülők tapasztalatait Reg Bailey, a Mothers' Union vezetője.
A problémát súlyosbítja, hogy sem a vállalatok, sem a brit kormány nem foglalkoznak kellően a gyermekeket célzó reklámok szabályozásával. Emiatt pedig túl sok olyan termékkel találkoznak a fiatalok, amelyek nem felelnek meg a korosztályuknak. A szülők többsége a közvetlenül mobiltelefonon érkező reklámok miatt aggódik a legjobban, amelyek teljesen fölösleges termékek megvásárlására buzdítják a gyerekeket.
A lajstromon szerepelnek még az olyan közterületeken - például kirakatokban, hirdetőtáblákon - elhelyezett reklámok, amelyek a szexuális tartalmuk miatt nem valóak még a fiataloknak. Ide tartoznak azok a televíziós műsorok és programok is, amelyek szintén a szexualitás sugalmazása miatt szerepelnek a szülők tiltólistáján.