Berta Sándor
Nem elég szexis a Windows Phone 7
Három hónap telt el a Windows Phone 7 piacra dobása óta és a piaci elemzők nem igazán tudják hová tenni a Microsoft új mobil operációs rendszerét.
Eddig összesen több mint kétmillió Windows Phone 7-est értékesítettek és ezzel a redmondi óriáscég terméke elmaradt az Apple iOS és a Google Android kezdeti eladási adatai mögött. Ennek ellenére persze egyáltalán nem kell és nem is szabad temetni a Microsoft mobil operációs rendszerét. James Choi, az LG marketingstratégiai igazgatója ugyan érthetően csalódottan nyilatkozott a várakozásoktól elmaradó eredmények miatt, de a piaci elemzők türelmesebbek a Windows Phone 7-tel szemben.
"A Windows Phone 7 csak nagyon kevés ideje van a piacon, éppen ezért nem szabad ezeket a számokat katasztrófának tekinteni. De az LG illetékeseinek reakciója is megmutatta, hogy a Microsoft hardverpartnerei többet vártak" - jelentette ki John Delaney, az IDC elemzője.
Carolina Milanesi, a Gartner munkatársa közölte: "A Windows Phone 7 legnagyobb problémája még mindig az, hogy még mindig kevés embert szólít meg. A platform nem elég szexis." A szakértő úgy vélte: ha az ember a Zune- és az Xbox-funkciókat lehámozza az operációs rendszerről, akkor alig marad olyasmi, ami megkülönbözteti a szoftvert a konkurens termékektől. A mobil Office-csomag túl kevés a vásárlók meghódítására, különösen úgy, hogy a Windows Phone 7-est futtató eszközöket az iPhone és a csúcskategóriás Androidos készülékekhez hasonló árkategóriában kínálják.
Tony Cripps, az Ovum elemzője ezzel szemben úgy látja: az operációs rendszer kitűnően kezelhető és egy sor vonzó kiegészítő szolgáltatással, valamint funkcióval látták el. "A Windows Phone 7-nek alapvetően minden alkotóeleme megvan ahhoz, hogy sikeres lehessen. Az azonban, hogy ez megmutatkozik-e az eladásokban is, csak az év végére derül majd ki. Ha a Microsoft elbukik, akkor azonnal felmerül a kérdés, hogy vajon mik egy sikeres okostelefon jellemzői" - jegyezte meg Cripps.
Bár a szoftver hivatalosan nagyon kevés kritikát kapott, ennek ellenére komoly problémát jelent az, hogy a platformra csak 6500 alkalmazás létezik. Bár a kompatibilis programok száma nő, de különösen az iOS-hoz és az Androidhoz elérhető szoftverek százezres nagyságrendű számához képest még mindig alacsonynak mondható.
Az elemzők azonban még nem írják le az operációs rendszert. Delaney azt hangsúlyozta, hogy nagyon korai lenne a most nyilvánosságra hozott eladási számok alapján temetni a Windows Phone 7-est. Ráadásul Európában nagyon sok Hotmail-, Messenger-, Office- és Xbox-használó van, akik a közeljövőben lehetséges Windows Phone 7-vásárlóként jöhetnek szóba. Az Android és az iPhone közötti verseny nagyon kemény, ez előny és egyben hátrány is lehet a redmondiaknak.
Eddig összesen több mint kétmillió Windows Phone 7-est értékesítettek és ezzel a redmondi óriáscég terméke elmaradt az Apple iOS és a Google Android kezdeti eladási adatai mögött. Ennek ellenére persze egyáltalán nem kell és nem is szabad temetni a Microsoft mobil operációs rendszerét. James Choi, az LG marketingstratégiai igazgatója ugyan érthetően csalódottan nyilatkozott a várakozásoktól elmaradó eredmények miatt, de a piaci elemzők türelmesebbek a Windows Phone 7-tel szemben.
"A Windows Phone 7 csak nagyon kevés ideje van a piacon, éppen ezért nem szabad ezeket a számokat katasztrófának tekinteni. De az LG illetékeseinek reakciója is megmutatta, hogy a Microsoft hardverpartnerei többet vártak" - jelentette ki John Delaney, az IDC elemzője.
Carolina Milanesi, a Gartner munkatársa közölte: "A Windows Phone 7 legnagyobb problémája még mindig az, hogy még mindig kevés embert szólít meg. A platform nem elég szexis." A szakértő úgy vélte: ha az ember a Zune- és az Xbox-funkciókat lehámozza az operációs rendszerről, akkor alig marad olyasmi, ami megkülönbözteti a szoftvert a konkurens termékektől. A mobil Office-csomag túl kevés a vásárlók meghódítására, különösen úgy, hogy a Windows Phone 7-est futtató eszközöket az iPhone és a csúcskategóriás Androidos készülékekhez hasonló árkategóriában kínálják.
Tony Cripps, az Ovum elemzője ezzel szemben úgy látja: az operációs rendszer kitűnően kezelhető és egy sor vonzó kiegészítő szolgáltatással, valamint funkcióval látták el. "A Windows Phone 7-nek alapvetően minden alkotóeleme megvan ahhoz, hogy sikeres lehessen. Az azonban, hogy ez megmutatkozik-e az eladásokban is, csak az év végére derül majd ki. Ha a Microsoft elbukik, akkor azonnal felmerül a kérdés, hogy vajon mik egy sikeres okostelefon jellemzői" - jegyezte meg Cripps.
Bár a szoftver hivatalosan nagyon kevés kritikát kapott, ennek ellenére komoly problémát jelent az, hogy a platformra csak 6500 alkalmazás létezik. Bár a kompatibilis programok száma nő, de különösen az iOS-hoz és az Androidhoz elérhető szoftverek százezres nagyságrendű számához képest még mindig alacsonynak mondható.
Az elemzők azonban még nem írják le az operációs rendszert. Delaney azt hangsúlyozta, hogy nagyon korai lenne a most nyilvánosságra hozott eladási számok alapján temetni a Windows Phone 7-est. Ráadásul Európában nagyon sok Hotmail-, Messenger-, Office- és Xbox-használó van, akik a közeljövőben lehetséges Windows Phone 7-vásárlóként jöhetnek szóba. Az Android és az iPhone közötti verseny nagyon kemény, ez előny és egyben hátrány is lehet a redmondiaknak.