Gyurkity Péter
Kéretlen hirdetések - az új támadási forma?
Érdekes jelenségre figyeltek fel a New York Times online kiadásának olvasói a napokban, az oldalon ugyanis egy kéretlen hirdetés bukkant fel, amely azonnal átirányította a böngészőt egy külső lapra.
A szerkesztőség egy külön közleményben tájékoztatta az olvasókat, hogy a weboldalon egy hívatlan vendég jelent meg, amely az internetes hirdetések jól ismert formáját ölti magára, ám első lépésként vírus jelenlétére figyelmezteti a látogatót, majd pedig szó nélkül egy külső lapra irányítja a böngészőt. Az illetékesek nem nyilatkoznak arról, hogy miként került ki az engedélyezetlen hirdetés az oldalra.
A hirdetés, illetve a figyelmeztetés természetesen hamis, hiszen a vírus jelenlétére a kliens számítógépek átvizsgálása nélkül hívja fel a figyelmet, egyetlen célja pedig a látogató átirányítása a kívánt oldalra. Itt arra biztatják az olvasót, hogy telepítse a felkínált vírusirtó szoftvert, amely véget vethet minden ilyen problémának. Mondani sem kell, hogy maga a szoftver is csak álca, hiszen mindez a jól ismert internetes támadásokat, pontosabban csalásokat mintázza, a kérdés már csak az, hogy miként kerülhetett fel a "hirdetés" egy ilyen sűrűn látogatott és elméletileg jól őrzött weblapra.
Érdekes módon a lap illetékesei arról sem hajlandók nyilatkozni, hogy vajon az oldal külső támadásnak esett-e áldozatul, avagy mindössze egy kisebb malőrről van szó. A hirdetésben felkínált szoftver egyértelműen hamis, a megoldás pedig megakadályozza, hogy visszalépjünk a napilap oldalára, egyedül a böngésző bezárásával kerülhetünk el az eszközként használt lapról. Amennyiben valóban támadásról van szó, mindenképpen érdekes, hogy a NYT tartalmaihoz egyáltalán nem nyúltak, a hamis hirdetést feltűnésmentesen ágyazták az oldalba, hogy a lehető legtöbb olvasót csábítsák át saját portáljukra.
Előfordulhat, hogy a jövőben egyre gyakrabban találkozunk a jól ismert, legitim weblapokon ilyen és ehhez hasonló "hirdetésekkel", ami egy újabb támadási forma körvonalazódását jelentené.
A szerkesztőség egy külön közleményben tájékoztatta az olvasókat, hogy a weboldalon egy hívatlan vendég jelent meg, amely az internetes hirdetések jól ismert formáját ölti magára, ám első lépésként vírus jelenlétére figyelmezteti a látogatót, majd pedig szó nélkül egy külső lapra irányítja a böngészőt. Az illetékesek nem nyilatkoznak arról, hogy miként került ki az engedélyezetlen hirdetés az oldalra.
A hirdetés, illetve a figyelmeztetés természetesen hamis, hiszen a vírus jelenlétére a kliens számítógépek átvizsgálása nélkül hívja fel a figyelmet, egyetlen célja pedig a látogató átirányítása a kívánt oldalra. Itt arra biztatják az olvasót, hogy telepítse a felkínált vírusirtó szoftvert, amely véget vethet minden ilyen problémának. Mondani sem kell, hogy maga a szoftver is csak álca, hiszen mindez a jól ismert internetes támadásokat, pontosabban csalásokat mintázza, a kérdés már csak az, hogy miként kerülhetett fel a "hirdetés" egy ilyen sűrűn látogatott és elméletileg jól őrzött weblapra.
Érdekes módon a lap illetékesei arról sem hajlandók nyilatkozni, hogy vajon az oldal külső támadásnak esett-e áldozatul, avagy mindössze egy kisebb malőrről van szó. A hirdetésben felkínált szoftver egyértelműen hamis, a megoldás pedig megakadályozza, hogy visszalépjünk a napilap oldalára, egyedül a böngésző bezárásával kerülhetünk el az eszközként használt lapról. Amennyiben valóban támadásról van szó, mindenképpen érdekes, hogy a NYT tartalmaihoz egyáltalán nem nyúltak, a hamis hirdetést feltűnésmentesen ágyazták az oldalba, hogy a lehető legtöbb olvasót csábítsák át saját portáljukra.
Előfordulhat, hogy a jövőben egyre gyakrabban találkozunk a jól ismert, legitim weblapokon ilyen és ehhez hasonló "hirdetésekkel", ami egy újabb támadási forma körvonalazódását jelentené.