Gyurkity Péter
Döcög a szekér - leépít a Yahoo
Rájár a rúd az egykori nagy innovátorra - mondhatnánk azt is, hogy a keresőcég sokat vesztett lendületéből és nem találja a helyét az immár a Google által uralt internetes világban. Több száz embert küldenek el.
A Yahoo leépítéssel kapcsolatos tervei egy szilícium-völgyi bennfentes forrás révén szivárogtak ki, és bár a cég rögtön igyekezett minimalizálni annak jelentőségét, nem kétséges, hogy az óriási növekedés után már nem megy olyan jól a csapatnak, mint ahogy azt a kilencvenes évek vége felé megszokhattuk. Több száz, sőt több ezres elbocsátásról szólnak a hírek, amit teljes egészében a Yahoo sem tagad.
Az eredeti forrás arról írt, hogy a cég vezetése 1500 és 2500 fő közötti leépítést tervez a most elkészített útitervben. Erre a vállalat szóvivője azzal válaszolt, hogy erősen eltúlozták a végső számokat és bár több száz munkahelyet szüntetnek meg, a végleges szám nem éri majd el a korábban említettet. A lényegen ez persze mit sem változtat, azt ugyanis nem tagadhatják, hogy jó ideje nem emlékeztetnek korábbi önmagukra. A hivatalos számot január 29-én jelentik be, a cég éves összesítő jelentésének részeként.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Yahoo már nem az a kis, lelkesedéstől duzzadó csapat, amely keresőjével trendet teremtett a világhálón. A cég jelenleg több mint 14 ezer embernek ad munkát, akik számos eltérő projekten dolgoznak. Csak tavaly 2 ezer embernél is többet vettek fel, így a csökkentés révén nagyjából az egy évvel ezelőtti állapothoz kanyarodnak vissza. A leépítéssel egy időben azonban néhány területen bővítenek, hogy a három fő célterületen tovább erősödjenek. Ez a három Sue Decker elnök és Jerry Yang vezérigazgató elképzelése szerint a következő: a Yahoo.com kezdőlap legyen a lehető legtöbb internetező számítógépén, ki kell bővíteni a hirdetők körét, ezzel is növelve a bevételt, valamint meg kell nyitni a központi weboldalt a külső fejlesztők előtt.
Mindhárom területen bőven van még mit tenni, a legfontosabb persze, hogy visszavágjanak a Google-nek, amely jó ideje elhódította az első helyet. Ez egyelőre reménytelen vállalkozásnak tűnik, amit a keresőadatok is jól mutatnak.
A Yahoo leépítéssel kapcsolatos tervei egy szilícium-völgyi bennfentes forrás révén szivárogtak ki, és bár a cég rögtön igyekezett minimalizálni annak jelentőségét, nem kétséges, hogy az óriási növekedés után már nem megy olyan jól a csapatnak, mint ahogy azt a kilencvenes évek vége felé megszokhattuk. Több száz, sőt több ezres elbocsátásról szólnak a hírek, amit teljes egészében a Yahoo sem tagad.
Az eredeti forrás arról írt, hogy a cég vezetése 1500 és 2500 fő közötti leépítést tervez a most elkészített útitervben. Erre a vállalat szóvivője azzal válaszolt, hogy erősen eltúlozták a végső számokat és bár több száz munkahelyet szüntetnek meg, a végleges szám nem éri majd el a korábban említettet. A lényegen ez persze mit sem változtat, azt ugyanis nem tagadhatják, hogy jó ideje nem emlékeztetnek korábbi önmagukra. A hivatalos számot január 29-én jelentik be, a cég éves összesítő jelentésének részeként.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a Yahoo már nem az a kis, lelkesedéstől duzzadó csapat, amely keresőjével trendet teremtett a világhálón. A cég jelenleg több mint 14 ezer embernek ad munkát, akik számos eltérő projekten dolgoznak. Csak tavaly 2 ezer embernél is többet vettek fel, így a csökkentés révén nagyjából az egy évvel ezelőtti állapothoz kanyarodnak vissza. A leépítéssel egy időben azonban néhány területen bővítenek, hogy a három fő célterületen tovább erősödjenek. Ez a három Sue Decker elnök és Jerry Yang vezérigazgató elképzelése szerint a következő: a Yahoo.com kezdőlap legyen a lehető legtöbb internetező számítógépén, ki kell bővíteni a hirdetők körét, ezzel is növelve a bevételt, valamint meg kell nyitni a központi weboldalt a külső fejlesztők előtt.
Mindhárom területen bőven van még mit tenni, a legfontosabb persze, hogy visszavágjanak a Google-nek, amely jó ideje elhódította az első helyet. Ez egyelőre reménytelen vállalkozásnak tűnik, amit a keresőadatok is jól mutatnak.