MTI

Svájci befektető az Extreme Digitalban

A svájci befektetői társaság, a SoftCon Informatik AG 25 százalék plusz egy szavazatnyi részesedést vásárolt az internetes és hagyományos informatikai illetve fotó áruházakat működtető Extreme Digitalban (Big Extrém Kft.) - közölte Várkonyi Balázs, a kft. ügyvezető igazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

Az ügyvezető a vételárat nem árulta el, csupán annyit mondott, hogy a 3 millió forint alaptőkéjű kft. a vásárlást követően, január 1-jétől részvénytársasági formában működik tovább. Az Rt. alaptőkéjét most határozzák meg. Az Extreme Digital idei tervezett bevétele 7 milliárd forint lesz, szemben a tavalyi 5,5 milliárd forinttal. A cég 2005-ben 3,3 milliárd forint, 2004-ben pedig 1,7 milliárd forint bevételre tett szert. A társaság nyereséges, de erről nem közölt pontosabb adatokat Várkonyi Balázs. A cég a magyar internetes műszaki forgalom 15 százalékát bonyolítja le, ezen belül a szórakoztató elektronikában a 35 százalékát. A társaság bevételének 64 százaléka származik az online kereskedésből.

Várkonyi Balázs elmondta: a növekedés titka részben az, hogy hatékonyan, a legjobb ajánlatok nyújtva, viszonylag kis árréssel forgalmazzák a termékeket. Az ügyvezető és egy másik magyar magánszemély 50-50 százalékos tulajdonában volt Extreme Digital Budapesten három hagyományos boltot üzemeltet. Vidéken, Szegeden jelenleg egyet, de még e hónap végén újabbat nyitnak Győrben.

A két tulajdonos, ugyanannyi részesedést adott el a svájci cégnek. A részvényeladást követően a fő cél az, hogy az Extreme Digital más térségbeli országokban is megjelenjen internetes felületen és hagyományos módon. Jövőre Romániában és Bulgáriában terveznek internetes és hagyományos boltokat nyitni. Az eseményen közölték: Magyarországon 1800 legális internetes bolt működik, de a forgalom 80 százalékát a 20 legnagyobb generálja. Az online kiskereskedelmi fogalom a teljes magyar kiskereskedelmi bevétel 0,8-0,9 százalékát tette ki 2006-ban, de éves szinten 50 százalékkal emelkedik. Várkonyi Balázs elmondta azt is, hogy a magyar piacon egy online tranzakció átlagos összege 35-40 ezer forint, míg a hagyományos kiskereskedelemben 2000-3000 forint. Az unióban az online forgalom a kiskereskedelminek átlagosan 1,7-1,9 százaléka.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • PíszLávJuniti #1

    nem gondoltam volna hogy ilyen jól megy az ED-nek..