MTI
100 milliós bevételre számít az iWiW
Az iWiW internetes kapcsolatápoló portál tavalyi 5,5 millió forintos hirdetésbevétele az idén már várhatóan meghaladja a 100 millió forintot - nyilatkozta Szabó Márton, az iWiW Kft. ügyvezető igazgatója a cég budapesti sajtótájékoztatója alkalmával.
Közölte, hogy a létező barátságokat és kapcsolatokat feltérképező weboldal felhasználói köre elérte az egymilliót. A regisztrált tagok száma 360 ezerrel nőtt azóta, hogy a T-Online Magyarország Zrt. április végén megszerezte a 2002 őszén alapított magáncéget. Tóthmátyás Tibor, a T-Online Magyarország portáligazgatója beszámolt arról, hogy az iWiW meghatározó tulajdonhányadát vásárolták meg tavasszal egymilliárd forintért. A T-Online a fennmaradó részt is megvette, de annak vételi ára nem nyilvános. Az akvizíció 3-4 év alatt megtérülhet - tette hozzá a portáligazgató
Megjegyezte, hogy az "online szociometriaként" szolgáló iWiW felhasználói köre lassan eléri azt a korlátot, ami fölé a taglétszám legfeljebb az internet terjedésével együtt növekedhet. Tóthmátyás Tibor tudomása szerint ma a világhálót Magyarországon 1,5-2 millióan használják, akik közül sokan különböző megfontolások miatt nem kívánnak feljelentkezni az iWiW-re.
A rendszerhez azonban kapcsolódni kívánók számára a műszaki hátteret az a közeljövőben várható 30 millió forintos fejlesztés adja majd meg, ami a jelenlegi 40-50 millió forintos értékű informatikai eszközállományt egészíti ki. A bővítéssel válnak lehetővé a felhasználói kör terebélyesedésének motorjául szolgáló újabb meghívóosztások. Az iWiW-re ugyanis csak speciális meghívóval lehet regisztrálni, amelyeket az üzemeltetők a népszerűség miatt nem bocsátanak korlátlanul rendelkezésre, hanem csak alkalmanként osztanak ki. Szabó Márton jelezte, hogy a tavaszi cégvásárlás óta kétszer kaptak meghívókat a felhasználók, s az idén biztosan lesz még egy ilyen alkalom.
A portáligazgató kitért arra, hogy a rendszer hardverhátterének stabilizálódásával mostantól már a szolgáltatások bővítésére is koncentrálhatnak. Tóthmátyás Tibor példaként említette, hogy a labdarúgó világbajnokság alatt bevezetett VB-játékhoz hasonló kezdeményezéseken gondolkoznak, és precízebbé kívánják tenni az ismerősök megtalálására szolgáló kereső szolgáltatást. Ezen kívül egységes mederbe terelik majd azokat a felhasználókat, akik nem természetes személyek, hanem különböző cégek, főként éttermek, utazási irodák.
Szabó Márton hozzáfűzte, hogy "nagy potenciál van a kapcsolati rendszert kihasználó, értéknövelt szolgáltatásokban", amelyek egy része fizetős lehet. Az ügyvezető igazgató konkrétumokkal nem szolgált, mert még egyik elképzelésük sincsen még kiforrott állapotban. Ezáltal az sem tiszta egyelőre, hogy a fizetős szolgáltatásokból származó bevétel mekkora hányadot képviselhet a teljes forgalmon belül - jegyezte meg Szabó Márton. Tóthmátyás Tibor hangsúlyozta, hogy az iWiW az oldal "természetén" semmiképpen nem változtatnak.
A mára a látogatói szám alapján harmadik legnagyobb magyarországi honlapnak számító közösségi portálon tavaly novembertől jelentek meg kereskedelmi jellegű hirdetések, előtte döntően csak oktatási, kulturális jellegű reklámokkal foglalkoztak. A napi 500 ezer egyedi látogatóval büszkélkedő weblap azonban kiváló lehetőséget nyújt demográfiai adatokra alapozott, célzott reklámokra, amelyek mára jellemzővé váltak. Szabó Márton szólt arról, hogy igyekeznek a jövőben minél több médiafelületet biztosítani kulturális tartalmú hirdetések számára.
Közölte, hogy a létező barátságokat és kapcsolatokat feltérképező weboldal felhasználói köre elérte az egymilliót. A regisztrált tagok száma 360 ezerrel nőtt azóta, hogy a T-Online Magyarország Zrt. április végén megszerezte a 2002 őszén alapított magáncéget. Tóthmátyás Tibor, a T-Online Magyarország portáligazgatója beszámolt arról, hogy az iWiW meghatározó tulajdonhányadát vásárolták meg tavasszal egymilliárd forintért. A T-Online a fennmaradó részt is megvette, de annak vételi ára nem nyilvános. Az akvizíció 3-4 év alatt megtérülhet - tette hozzá a portáligazgató
Megjegyezte, hogy az "online szociometriaként" szolgáló iWiW felhasználói köre lassan eléri azt a korlátot, ami fölé a taglétszám legfeljebb az internet terjedésével együtt növekedhet. Tóthmátyás Tibor tudomása szerint ma a világhálót Magyarországon 1,5-2 millióan használják, akik közül sokan különböző megfontolások miatt nem kívánnak feljelentkezni az iWiW-re.
A rendszerhez azonban kapcsolódni kívánók számára a műszaki hátteret az a közeljövőben várható 30 millió forintos fejlesztés adja majd meg, ami a jelenlegi 40-50 millió forintos értékű informatikai eszközállományt egészíti ki. A bővítéssel válnak lehetővé a felhasználói kör terebélyesedésének motorjául szolgáló újabb meghívóosztások. Az iWiW-re ugyanis csak speciális meghívóval lehet regisztrálni, amelyeket az üzemeltetők a népszerűség miatt nem bocsátanak korlátlanul rendelkezésre, hanem csak alkalmanként osztanak ki. Szabó Márton jelezte, hogy a tavaszi cégvásárlás óta kétszer kaptak meghívókat a felhasználók, s az idén biztosan lesz még egy ilyen alkalom.
A portáligazgató kitért arra, hogy a rendszer hardverhátterének stabilizálódásával mostantól már a szolgáltatások bővítésére is koncentrálhatnak. Tóthmátyás Tibor példaként említette, hogy a labdarúgó világbajnokság alatt bevezetett VB-játékhoz hasonló kezdeményezéseken gondolkoznak, és precízebbé kívánják tenni az ismerősök megtalálására szolgáló kereső szolgáltatást. Ezen kívül egységes mederbe terelik majd azokat a felhasználókat, akik nem természetes személyek, hanem különböző cégek, főként éttermek, utazási irodák.
Szabó Márton hozzáfűzte, hogy "nagy potenciál van a kapcsolati rendszert kihasználó, értéknövelt szolgáltatásokban", amelyek egy része fizetős lehet. Az ügyvezető igazgató konkrétumokkal nem szolgált, mert még egyik elképzelésük sincsen még kiforrott állapotban. Ezáltal az sem tiszta egyelőre, hogy a fizetős szolgáltatásokból származó bevétel mekkora hányadot képviselhet a teljes forgalmon belül - jegyezte meg Szabó Márton. Tóthmátyás Tibor hangsúlyozta, hogy az iWiW az oldal "természetén" semmiképpen nem változtatnak.
A mára a látogatói szám alapján harmadik legnagyobb magyarországi honlapnak számító közösségi portálon tavaly novembertől jelentek meg kereskedelmi jellegű hirdetések, előtte döntően csak oktatási, kulturális jellegű reklámokkal foglalkoztak. A napi 500 ezer egyedi látogatóval büszkélkedő weblap azonban kiváló lehetőséget nyújt demográfiai adatokra alapozott, célzott reklámokra, amelyek mára jellemzővé váltak. Szabó Márton szólt arról, hogy igyekeznek a jövőben minél több médiafelületet biztosítani kulturális tartalmú hirdetések számára.