SG.hu

A havidíj miatt mondják le a vezetékes vonalakat

Vezetékes telefonvonallal 2,5 millió háztartás rendelkezik, az előfizetések száma lassan csökken. A díjcsomagváltás legfontosabb indoka az alacsonyabb havidíj.

Az elmúlt 12 hónap folyamán tovább csökkent a vezetékestelefon-előfizetések elterjedtsége a hazai háztartások körében. A BellResearch átfogó kutatása szerint a mintegy 3,9 millió magyarországi háztartás 65 százaléka, összesen 2,5 millió otthon rendelkezett telefonvonallal. A vezetékes telefonvonalak számának csökkenése évek óta tartó folyamat, és ha nem is drámai mértékben, de minden bizonnyal tovább folytatódik - mutat rá a piackutató közleménye. Az idei elterjedtségi mutató a tavalyinál 2 százalékkal alacsonyabb [ez valamivel több mint 80 ezer háztartást jelent], ami hasonló az egy évvel korábban, a 2003-2004-es periódusra számított csökkenés üteméhez.

Az elemzések szerint a vezetékes telefon az átlagosnál számottevően gyakoribb a magasabb havi jövedelemmel és fogyasztási szinttel jellemezhető háztartásokban, míg például a fiatal, 35 év alatti háztartásfők szignifikánsan alacsonyabb hányadban fizetnek elő vezetékes vonalra, mint idősebb társaik. Az egy évvel korábban mért adatokhoz hasonlóan a hazai háztartásokban az üzleti előfizetések használata nem jellemző, ezek aránya az 1 százalékot sem éri el; ugyanakkor a lakossági vonalak egy részét egyéni vagy kisebb társas vállalkozások működtetésével kapcsolatban is használják. Az otthoni telefonvonalak túlnyomó többsége továbbra is analóg, az ISDN elterjedtsége ugyanakkor csupán 5 százalékra tehető; az arány a legjobban ellátott fővárosi területen 8 százalékos.


A BellResearch kutatói részletesen vizsgálták a hagyományos szolgáltatótól igénybe vett vezetékes telefonálás alternatíváinak piaci esélyeit is. Az alternatív szolgáltatók, a kábel- és az internet-telefónia "támadásával" szemben az inkumbens szolgáltatók új, az előfizető számára kedvezőbb díjcsomagok bevezetésével védekezhetnek, amivel bevételeik csökkennek ugyan, de az ügyfélvesztés aránya is kisebb.

A kutatási eredmények szerint az elmúlt 12 hónapban a hagyományos vezetékes vonallal rendelkező háztartások 16 százaléka döntött díjcsomag-váltás mellett. Az indokok között számos tényező megtalálható, ezek közül a leggyakoribbnak az alacsonyabb havidíj, a hosszabb beszélgetéseknél elérhető megtakarítás és a bizonyos napokon olcsóbb tarifák állnak, míg például a teljes egészében lebeszélhető havidíj vagy a konkrét számokra vonatkozó tarifakedvezmények kevéssé fontosak.

A hagyományos vezetékes telefónia visszaszorulásában egyre nagyobb szerepet játszik az internetes telefonálás is. Ennek lehetőségéről a hozzáféréssel rendelkező háztartások háromnegyede [511 ezer otthon] hallott, az első félév végéig ebből már közel minden ötödik, csaknem 100 ezer háztartás használta PC-jét és internetkapcsolatát telefonálásra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ThomasTheKoRner #3
    Akkor használj felezőt!
    Nekünk is csak dsl miatt van vonal..de így legalább 1800-at lebeszélhetsz..és máris megúsztad 4 ezer alatt.
  • toyotakacsa01 #2
    Bibíí, nekem is az adsl miatt van csak vezetékes vonal, de mi a minimál díjcsomagot fizetjük.(havi 2ezer). Ha nagy ritkán telefonálunk, akkor meg a tele2-n nyomulunk.

    Ha nem kellene az adsl-hez, szerintem nekünk se lenne.
    Csak hát pénzéhes a T banda, ha net kell fizess a hülye telefonért is.
  • Xantia #1
    Jelenleg csak azért van telefonom, mert még akciós ADSL vonal miatt szükséges. Ha lejár az akció, akkor bizisten lemondom. Inkább veszek minden családtagomnak egy mobilt mert olcsóbb.

    Egyszerűen nevetséges áraik vannak a szolgáltatóknak. Az előfizetés 3000Ft felett kezdődik. A telefonálási szokásomat nézve 4000Ft alatt egyik csomaggal sem jövök ki. Ellenben van egy mobilom, amely 2500Ft-nál többet még nem fizettem, és nagyságrenddel többet telefonálok rajt, mert csoporton belül ingyenes, csoporton kivül meg letelefonálható a 2500Ft-t.