SG.hu
140 éves a Nokia
A finn Nokia idén ünnepelte megalakulásának 140. évfordulóját.
A Business Week és az Interbrand által készült tanulmány szerint a Nokia a 6. helyet foglalja el a legértékesebb globális márkák sorában. A már évtizedek óta vezető szerepet betöltő finn cég mögött papírgyárak, elektronikai üzemek, kábel- és gumiabroncsgyárak, energiaszolgáltatók is álltak. A céget Skandinávia-szerte a legnagyobbak között jegyezték.
A nyolcvanas években a Nokia még több ágazatra és országra terjesztette ki tevékenységét. 1988-ban a Nokia volt Európa harmadik legnagyobb televízió gyártója és az északi országok legnagyobb információ-technológiai szállítója. A vállalat a kilencvenes évek elején hozta meg azt a stratégiai döntést, hogy tevékenységi körét szűkíti, és erőforrásait a távközlésre összpontosítja. A döntés bölcsnek bizonyult, és a társaság napjainkban mind a mobiltelefonok, mind a kommunikációs hálózatok vezető szállítója, ma már 150 országban van jelen, és globális piaci részesedése 2005 második negyedévében 33%. A 2000-es évek elejére a Nokia az egyik legnagyobb globális márkává vált és a céget azóta is a legértékesebb és legtöbbre becsült márkák között tartják számon világszerte.
A Business Week és az Interbrand által készült tanulmány szerint a Nokia a 6. helyet foglalja el a legértékesebb globális márkák sorában. A már évtizedek óta vezető szerepet betöltő finn cég mögött papírgyárak, elektronikai üzemek, kábel- és gumiabroncsgyárak, energiaszolgáltatók is álltak. A céget Skandinávia-szerte a legnagyobbak között jegyezték.
A nyolcvanas években a Nokia még több ágazatra és országra terjesztette ki tevékenységét. 1988-ban a Nokia volt Európa harmadik legnagyobb televízió gyártója és az északi országok legnagyobb információ-technológiai szállítója. A vállalat a kilencvenes évek elején hozta meg azt a stratégiai döntést, hogy tevékenységi körét szűkíti, és erőforrásait a távközlésre összpontosítja. A döntés bölcsnek bizonyult, és a társaság napjainkban mind a mobiltelefonok, mind a kommunikációs hálózatok vezető szállítója, ma már 150 országban van jelen, és globális piaci részesedése 2005 második negyedévében 33%. A 2000-es évek elejére a Nokia az egyik legnagyobb globális márkává vált és a céget azóta is a legértékesebb és legtöbbre becsült márkák között tartják számon világszerte.