Gyurkity Péter
Százezer példány kelt el a butított Windowsból
A Microsoft első alkalommal fejezte ki számokban a sokat kritizált Windows XP Starter Edition népszerűségét - a helyzet nem túl rózsás, ám nem is annyira reménytelen, ahogy azt korábban gondoltuk.
A butított verzió eladási mutatóiról Will Poole, a Windows Client részleg alelnöke beszélt a vállalat legutóbbi elemzői konferenciáján, ahol többek között megemlítette, hogy elégedettek az eddigi eredménnyel. Előadásában elhangzott, hogy a Starter Edition eddig összesen 22 országban, hat különböző nyelven jelent meg, és összesen 100 ezer példányt adtak el. Véleménye szerint a százezres határ átlépése igen jó eredmény, és további reményekre jogosít fel.
Emlékezhetünk arra, hogy korábban több alkalommal is a butított verzió sikertelenségéről esett szó, és a fő vád az volt, hogy a a csökkentett értékű változat nem alkalmas szerepének betöltésére. A szoftvercég ennek ellenére továbbra is kitartott korábbi döntése mellett, és egyre több országban - főleg a fejlődő országokban - tette elérhetővé a Starter Editiont. Tette ezt annak érdekében, hogy megállítsák, vagy legalábbis lelassítsák a nyílt forráskódú riválisok terjedését, és meggyőzzék a fejlődő országok lakosait a Windows előnyeiről.
Legutóbb éppen Brazíliát szemelték ki, ahol a felmérések szerint a lakosság tíz százalékának van csak PC-je, de a Linux mind az otthoni felhasználók körében, mind a hivatalokban elterjedtnek mondható. Poole elmondása szerint az utóbbi hónapokban több telekommunikációs céggel is felvették a kapcsolatot, mégpedig azért, hogy elérhető áron kínáljanak szélessávú internet-hozzáférést a fejlődő országokban. A PC-piacon szintén ez a terv, miközben fokozottan figyelnek a kalózverziók térnyerésére, illetve azok visszaszorítására.
Az alelnök szerint a Windows platform jelenleg több kihívással kénytelen szembenézni, ám ezek többsége nem kívülről jön. Kétségtelenül erős ugyanis a nyílt forráskódú platform vonzása, ám legalább ilyen fontos a vásárlók hezitálása, akik nem akarják sutba dobni az operációs rendszer régebbi verzióit. Éppen ezért a vállalat fő célja a költségek csökkentése, és a vásárlók meggyőzése, hogy igenis van értelme váltani, és beruházni az újabb verziókba.
A butított verzió eladási mutatóiról Will Poole, a Windows Client részleg alelnöke beszélt a vállalat legutóbbi elemzői konferenciáján, ahol többek között megemlítette, hogy elégedettek az eddigi eredménnyel. Előadásában elhangzott, hogy a Starter Edition eddig összesen 22 országban, hat különböző nyelven jelent meg, és összesen 100 ezer példányt adtak el. Véleménye szerint a százezres határ átlépése igen jó eredmény, és további reményekre jogosít fel.
Emlékezhetünk arra, hogy korábban több alkalommal is a butított verzió sikertelenségéről esett szó, és a fő vád az volt, hogy a a csökkentett értékű változat nem alkalmas szerepének betöltésére. A szoftvercég ennek ellenére továbbra is kitartott korábbi döntése mellett, és egyre több országban - főleg a fejlődő országokban - tette elérhetővé a Starter Editiont. Tette ezt annak érdekében, hogy megállítsák, vagy legalábbis lelassítsák a nyílt forráskódú riválisok terjedését, és meggyőzzék a fejlődő országok lakosait a Windows előnyeiről.
Legutóbb éppen Brazíliát szemelték ki, ahol a felmérések szerint a lakosság tíz százalékának van csak PC-je, de a Linux mind az otthoni felhasználók körében, mind a hivatalokban elterjedtnek mondható. Poole elmondása szerint az utóbbi hónapokban több telekommunikációs céggel is felvették a kapcsolatot, mégpedig azért, hogy elérhető áron kínáljanak szélessávú internet-hozzáférést a fejlődő országokban. A PC-piacon szintén ez a terv, miközben fokozottan figyelnek a kalózverziók térnyerésére, illetve azok visszaszorítására.
Az alelnök szerint a Windows platform jelenleg több kihívással kénytelen szembenézni, ám ezek többsége nem kívülről jön. Kétségtelenül erős ugyanis a nyílt forráskódú platform vonzása, ám legalább ilyen fontos a vásárlók hezitálása, akik nem akarják sutba dobni az operációs rendszer régebbi verzióit. Éppen ezért a vállalat fő célja a költségek csökkentése, és a vásárlók meggyőzése, hogy igenis van értelme váltani, és beruházni az újabb verziókba.