SG.hu

Bíznak az internetben a biztosítók

A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.

A GKI felmérése szerint 2004 negyedik negyedévében megszűnt a bankok és a biztosítók közötti véleménykülönbség az internet pénzügyi szolgáltatásokra gyakorolt hatásáról: a korábban romló várakozásokat mutató biztosítók közt is nőtt az optimizmus az internet üzleti hatásait illetően. 2004 december 31-én 476 ezer lakossági és 74 ezer vállalati ügyfél rendelkezett internetbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. A lakossági internetbanking ügyfelek száma 2004-ben 44%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 36%-kal emelkedett. A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak a biztosítási portálok, amelyek megelőzik a biztosítói honlapokat az értékesítések számában.

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a lakossági ügyfélkör esetében a befektetési jegyek vétele és eladása, illetve a tranzakciók ellenőrzése, a vállalati ügyfelek esetében a tranzakciók ellenőrzése és a számlainformációk lekérdezése került. Ugyanakkor a lakosság körében kismértékű bővülésre számítanak még a válaszolók az állampapírok forgalmában, a mobilegyenlegek feltöltésében és a betétlekötésekben is.


Az internetes lakossági megbízások várható változása a bankok szerint

2004. december 31-én az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 476 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 9,1%-kal több mint 3 hónappal, és 44%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 74 ezer volt, ami 14%-os, illetve 36%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. 2005. első félévének végére a lakossági internetbanki ügyfélkör nagysága várhatóan 540 ezer, vállalati ügyfélköré pedig csaknem 80 ezer körül alakul majd.


Internetbanki lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya az internetes bankoknál

A biztosítások széles köre megköthető már a magyarországi biztosítók honlapjain, vagy a velük szerződésben álló internetes alkuszcégeken keresztül. A biztosítási termékek közül a kötelező gépjármű-biztosítás köthető meg a legtöbb helyen az interneten keresztül. Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók továbbra is a kötelező gépjármű-biztosítás, az utasbiztosítás és a casco interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.


Biztosítási termékek internetes értékesítésének várt növekedése a következő egy évben

A biztosítások internetes értékesítésében egyre nagyobb szerepet játszanak azok a biztosítási portálok, biztosítási alkuszcégek, amelyek összegyűjtik a különböző biztosítók ajánlatát és keresési lehetőséget biztosítanak a portál látogatói számára meghatározott paraméterek alapján. 2004-ben a felmérésben részt vett és interneten értékesítő biztosítóknál a interneten kötött biztosítások több mint fele nem a saját honlapjukon, hanem biztosítási portálon keresztül került realizálásra.


A biztosítási termékek internetes értékesítését befolyásoló tényezők

A biztosítók szerint a biztosítási termékek online értékesítését leginkább az IT-beruházások hosszú megtérülési ideje és az online szolgáltatásokkal szembeni negatív ügyfél-attitűd hátráltatja. A hazai internet-ellátottság mértéke a biztosítási szakemberek szerint neutrális, míg a piaci verseny, az online szolgáltatások kiváló minősége és az online szolgáltatások ismertsége jelentős mértékben elősegíti a biztosítások interneten keresztüli értékesítésének sikerességét.

A felmérés 2005 február-márciusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívek segítségével megkérdezve a hitelintézeteket és a biztosítótársaságokat. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 57%-a, díjbevétel alapján a biztosítók 64%-a képviseltette magát a felmérésben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!