MTI
Ellopták 1,2 millió amerikai hitelkártya adatait
Több, mint 1 millió ügyfelének hitelkártya adatait tartalmazó komputeres adathordozót vesztett el a Bank of America a The New York Times hét végi beszámolója szerint.
Az 1,2 millió ügyfél a szövetségi kormány alkalmazottja, zömében katona vagy a Pentagon polgári alkalmazottja, de vannak közöttük szenátorok is. A charlotte-i központú bank által kiadott Visa-kártyákkal tulajdonosaik részben hivatalos kiadásokat, utazási költséget fizetnek, vásárlásokat intéznek. A társadalombiztosítási számok és számlaadatok időszakosan elmentett, úgynevezett backup másolatát tartalmazó mágnesszalagok szállítás közben vesztek el, egyes feltételezések szerint repülőtéri csomagkezelők tulajdoníthatták el. A vizsgálatok megállapítása szerint eddig még semmi jele nincs annak, hogy az adatokkal bárki is megpróbált volna visszaélni. A bank éber figyelemmel követi az érintettek számláin történő pénzmozgást és azonnal értesíti a számlatulajdonost, ha szokatlan tranzakciót észlel.
A háttértárként szolgáló mágnesszalagok szállítása a bank tájékoztatása szerint rutin gyakorlat, mivel biztonsági óvintézkedésként már helyen tárolják. A szóvivő nem ismertette részletesen miként mozgatják a szalagokat az országban.
A személyes adatok hanyag kezelésének nemrég történt egy másik botrányos esete: az amerikai fogyasztókról információkat gyűjtő és eladó ChoicePoint cég adatait számítógépes bűnözők megcsapolták. A ChoicePoint 145 ezer személyt figyelmeztetett arra, hogy adataikkal esetleg megpróbálhatnak visszaélni.
Az úgynevezett identitás-lopásnak, mások személyes adataival való visszaélésnek évente ezrek esnek áldozatul az Egyesült Államokban. Vásárolnak hitelkártyájuk terhére, sőt új hitelkártyát is igényelnek a nevükben. Az utóbbi időben arra hívják fel az ügyfelek figyelmét, hogy ismeretlenek e-mailen a pénzintézet nevében adatpótlást kérnek, és a levélben található internetes hiperlink valójában személyes adataiknak a lehalászását (phishing) szolgálja.
Az 1,2 millió ügyfél a szövetségi kormány alkalmazottja, zömében katona vagy a Pentagon polgári alkalmazottja, de vannak közöttük szenátorok is. A charlotte-i központú bank által kiadott Visa-kártyákkal tulajdonosaik részben hivatalos kiadásokat, utazási költséget fizetnek, vásárlásokat intéznek. A társadalombiztosítási számok és számlaadatok időszakosan elmentett, úgynevezett backup másolatát tartalmazó mágnesszalagok szállítás közben vesztek el, egyes feltételezések szerint repülőtéri csomagkezelők tulajdoníthatták el. A vizsgálatok megállapítása szerint eddig még semmi jele nincs annak, hogy az adatokkal bárki is megpróbált volna visszaélni. A bank éber figyelemmel követi az érintettek számláin történő pénzmozgást és azonnal értesíti a számlatulajdonost, ha szokatlan tranzakciót észlel.
A háttértárként szolgáló mágnesszalagok szállítása a bank tájékoztatása szerint rutin gyakorlat, mivel biztonsági óvintézkedésként már helyen tárolják. A szóvivő nem ismertette részletesen miként mozgatják a szalagokat az országban.
A személyes adatok hanyag kezelésének nemrég történt egy másik botrányos esete: az amerikai fogyasztókról információkat gyűjtő és eladó ChoicePoint cég adatait számítógépes bűnözők megcsapolták. A ChoicePoint 145 ezer személyt figyelmeztetett arra, hogy adataikkal esetleg megpróbálhatnak visszaélni.
Az úgynevezett identitás-lopásnak, mások személyes adataival való visszaélésnek évente ezrek esnek áldozatul az Egyesült Államokban. Vásárolnak hitelkártyájuk terhére, sőt új hitelkártyát is igényelnek a nevükben. Az utóbbi időben arra hívják fel az ügyfelek figyelmét, hogy ismeretlenek e-mailen a pénzintézet nevében adatpótlást kérnek, és a levélben található internetes hiperlink valójában személyes adataiknak a lehalászását (phishing) szolgálja.