SG.hu
A HP modernizálja Eger informatikai rendszerét
A HP Magyarország közbeszerzési eljárás során elnyerte az Eger város önkormányzata és a környező kistérség informatikai fejlesztésére kiírt pályázatot.
A fejlesztés finanszírozására az egri önkormányzat saját forrásai mellett az EU strukturális alapjából, a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programja (GVOP) keretében nyert támogatást is felhasználta. A szerződést ma írta alá Szalay Imre, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Technológia és Szolgáltatások Divízió igazgatója, valamint dr. Nagy Imre, Eger polgármestere. A bruttó 617 millió forint értékű megbízás kiterjed az önkormányzat szakigazgatási feladatait ellátó integrált rendszer, a teljes önkormányzati feladatkört átfogó ügyintézési keretrendszer, az egységes, modern és biztonságos informatikai infrastruktúra, valamint a kistérségbeli önkormányzatokat kiszolgáló központi rendszer fejlesztésére.
A szerződés keretében a HP és partnerei informatikai alkalmazásokat vezetnek be a képviselőket kiszolgáló rendszer, az elektronikus közbeszerzés, a szociális funkciók, az ipari és kereskedelmi folyamatok, a közterület felügyelet, a szabálysértések, valamint az építéshatósági ügyek támogatására. Az új és a meglévő rendszereket egységes közigazgatási keretrendszer fogja össze, amelyhez hozzátartozik a bejövő iratok digitális feldolgozása, a speciális önkormányzati folyamatok támogatása. Erre a rendszerre épül rá az egyes alkalmazáscsoportok együttműködését, a rendszer egységét biztosító alkalmazásréteg, az ún. "middleware" rendszer. A fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik, hogy az ügyintézés az egri és a kistérségi lakosság, valamint a kis- és közepes vállalkozások számára átláthatóvá váljon, egyszerűsödjön, kevesebb időt vegyen igénybe. Eger a projekt révén magas szinten teljesíti az EU elektronikus ügyintézésre vonatkozó ajánlásait és azon európai városok sorába kerül, melyek a fejlett informatikai infrastruktúrának köszönhetően valódi szolgáltató önkormányzattá válnak.
A rendszer adataihoz való külső hozzáférést az integrált, átlátható, egyszerűen kezelhető internetes közigazgatási portál biztosítja. A portálról a belső ügyintézési rendszer, illetve az egyes szakrendszerek adatai szelektíven hozzáférhetők, ügyintézés indítható, űrlapok kitölthetők.
A támogató infrastruktúra egy központi adatbázisszerverből (2 processzoros Itanium cluster), 8 kisebb Intel alkalmazásszerverből, SAN-ból, hálózati biztonsági részből, tűzfalrendszerből, szkenner és dokumentumkezelő rendszerből és a kapcsolódó szoftverekből áll. A rendszer a hivatalban telepítendő számítógépeken kívül elérhető lesz nyilvános terminálokról is, amelyek lehetővé teszik az otthon vagy munkahelyen számítógéppel nem rendelkező lakók és vállalkozások számára is a magas szintű szolgáltatások igénybe vételét. Egyéb szolgáltatásként projektmenedzsment, oktatás, tesztelés, dokumentáció kapcsolódik a projecthez.
Eger városa és a környező kistérség a projekt megvalósításával kettős célt kíván elérni: Az egyik a helyi lakosság és a vállalkozások tájékoztatása és kiszolgálása elektronikus úton, az ügyintézés egyszerűbbé és kényelmesebbé tétele. A másik cél az önkormányzat (képviselőtestület, polgármesteri hivatal, önkormányzati intézmények) működésének elektronikussá tételével hatékonyabb és gazdaságosabb működési mód megteremtése.
A HP Magyarország - Veszprém város elektronikus önkormányzati rendszerének fejlesztéséhez hasonlóan - magyar tulajdonú alvállalkozó cégek bevonásával végzi a projekt kivitelezését, ezáltal üzleti lehetőséghez juttatja az alvállalkozókat és kiaknázza a hazai informatikai vállalkozásokban rejlő magas szintű szaktudást és szakmai kompetenciát. A vállalat együttműködő partnerei a Delta Elektronik Kft. (közigazgatási portál), a Geoview Kft. (szakalkalmazási rendszerek), a Minorholding Rt. (közigazgatási keretrendszer, infrastruktúra), valamint az eGov-Solutions Kft. (middleware alkalmazás).
A fejlesztés finanszírozására az egri önkormányzat saját forrásai mellett az EU strukturális alapjából, a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programja (GVOP) keretében nyert támogatást is felhasználta. A szerződést ma írta alá Szalay Imre, a HP Magyarország vezérigazgató-helyettese, a Technológia és Szolgáltatások Divízió igazgatója, valamint dr. Nagy Imre, Eger polgármestere. A bruttó 617 millió forint értékű megbízás kiterjed az önkormányzat szakigazgatási feladatait ellátó integrált rendszer, a teljes önkormányzati feladatkört átfogó ügyintézési keretrendszer, az egységes, modern és biztonságos informatikai infrastruktúra, valamint a kistérségbeli önkormányzatokat kiszolgáló központi rendszer fejlesztésére.
A szerződés keretében a HP és partnerei informatikai alkalmazásokat vezetnek be a képviselőket kiszolgáló rendszer, az elektronikus közbeszerzés, a szociális funkciók, az ipari és kereskedelmi folyamatok, a közterület felügyelet, a szabálysértések, valamint az építéshatósági ügyek támogatására. Az új és a meglévő rendszereket egységes közigazgatási keretrendszer fogja össze, amelyhez hozzátartozik a bejövő iratok digitális feldolgozása, a speciális önkormányzati folyamatok támogatása. Erre a rendszerre épül rá az egyes alkalmazáscsoportok együttműködését, a rendszer egységét biztosító alkalmazásréteg, az ún. "middleware" rendszer. A fejlesztéseknek köszönhetően lehetővé válik, hogy az ügyintézés az egri és a kistérségi lakosság, valamint a kis- és közepes vállalkozások számára átláthatóvá váljon, egyszerűsödjön, kevesebb időt vegyen igénybe. Eger a projekt révén magas szinten teljesíti az EU elektronikus ügyintézésre vonatkozó ajánlásait és azon európai városok sorába kerül, melyek a fejlett informatikai infrastruktúrának köszönhetően valódi szolgáltató önkormányzattá válnak.
A rendszer adataihoz való külső hozzáférést az integrált, átlátható, egyszerűen kezelhető internetes közigazgatási portál biztosítja. A portálról a belső ügyintézési rendszer, illetve az egyes szakrendszerek adatai szelektíven hozzáférhetők, ügyintézés indítható, űrlapok kitölthetők.
A támogató infrastruktúra egy központi adatbázisszerverből (2 processzoros Itanium cluster), 8 kisebb Intel alkalmazásszerverből, SAN-ból, hálózati biztonsági részből, tűzfalrendszerből, szkenner és dokumentumkezelő rendszerből és a kapcsolódó szoftverekből áll. A rendszer a hivatalban telepítendő számítógépeken kívül elérhető lesz nyilvános terminálokról is, amelyek lehetővé teszik az otthon vagy munkahelyen számítógéppel nem rendelkező lakók és vállalkozások számára is a magas szintű szolgáltatások igénybe vételét. Egyéb szolgáltatásként projektmenedzsment, oktatás, tesztelés, dokumentáció kapcsolódik a projecthez.
Eger városa és a környező kistérség a projekt megvalósításával kettős célt kíván elérni: Az egyik a helyi lakosság és a vállalkozások tájékoztatása és kiszolgálása elektronikus úton, az ügyintézés egyszerűbbé és kényelmesebbé tétele. A másik cél az önkormányzat (képviselőtestület, polgármesteri hivatal, önkormányzati intézmények) működésének elektronikussá tételével hatékonyabb és gazdaságosabb működési mód megteremtése.
A HP Magyarország - Veszprém város elektronikus önkormányzati rendszerének fejlesztéséhez hasonlóan - magyar tulajdonú alvállalkozó cégek bevonásával végzi a projekt kivitelezését, ezáltal üzleti lehetőséghez juttatja az alvállalkozókat és kiaknázza a hazai informatikai vállalkozásokban rejlő magas szintű szaktudást és szakmai kompetenciát. A vállalat együttműködő partnerei a Delta Elektronik Kft. (közigazgatási portál), a Geoview Kft. (szakalkalmazási rendszerek), a Minorholding Rt. (közigazgatási keretrendszer, infrastruktúra), valamint az eGov-Solutions Kft. (middleware alkalmazás).