JohnnyCage

Az európai netezők még amerikai társaiknál is többet költenek

Az idei karácsonyi vásárlószezonban várhatóan az európai internetezők fogják a legtöbb pénzt elkölteni az online áruházakban, megelőzve ezzel a legnagyobb netes közösségnek számító amerikaiakat is.

A GartnerG2 legújabb kutatásai szerint az európai internetezők több pénzt fognak elkölteni a világhálón az idei karácsonyi szezon alatt, mint észak-amerikai társaik. Az észak-amerikai netezők a piackutató cég szerint mintegy 15,7 milliárd, az európaiak pedig hozzávetőleg 15,8 milliárd dollár értékben fognak termékeket vásárolni a világhálón az idei év hátralévő részében.

Az online áruházak számára ezidáig az Egyesült Államok jelentette a legnagyobb piacot, az európai és ázsiai régió gyors fejlődése azonban hamarosan felborítja az eddigi sorrendet. Ebben azonban jelentős szerepe van annak a ténynek, hogy az európai kiskereskedők közül egyre többen rendelik meg termékeiket a jól megszokott postai út helyett az interneten, állítja a GartnerG2. "Az európaiak több csatornát használnak: nyomtatott katalógusokat böngésznek, aztán az interneten rendelik meg a terméket. Ez a tendencia a játék- és ruhaiparban figyelhető meg a leginkább" - mondta Bill Mander, a GartnerG2 egyik elemzője.

Az európai e-kereskedelmi piac 75 százalékkal fog növekedni a tavalyi évhez képest, a japán elektronikus kereskedelem pedig 37,7 százalékkal 1,9 milliárd dollárra bővül, áll a tanulmányban. Észak-Amerika online kereskedelme 32,1 százalékkal fog növekedni az éven.

A karácsonyi szezon online eladásai a globális piacon összesen mintegy 38 milliárd dollárt fognak kitenni, vagyis 48,4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Habár ez jelentős növekedés, jelentősen elmarad a korábbi években regisztrált, 100 százalék fölötti növekedéstől.

Az internet-lufi kipukkadását követően az e-kereskedelem növekedése is lelassult, a szegmens azonban még így is az ipar egyik fénypontja lehet. Ennek oka elsősorban az, hogy az árra érzékenyebb vásárlók gyakran fordulnak a világhálóhoz, hogy megtudják, hol lehet akciósan, olcsón vásárolni egy-egy terméket.

"A kereskedőknek a világ gazdasági visszaesése ellenére is fel kell készülniük a karácsony előtti online vásárlási lázra" - mondta Michael Cruz, a GartnerG2 elemzője. Szakértők szerint a legtöbb online kereskedő éves bevételének felére az év hátralevő részében számíthat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • b #7
    nos mivel én tágabb értelemben vett szolgáltatást árulok a neten ezért sajnos már volt alkalmam megtapasztalni a "chargeback" és a "bogus credit card number" használatát. mivel szenvedő alany voltam, így kijelenthető, hogy már van némi tapasztalatom és megpróbálok felkészülni rájuk.

    igen, igen. európát hegyeshalmon túlra értem, onnantól nyugat-ázsia vagy észak-balkán. :)
  • CAD #6
    az amerikai tarsadalom amugy arrol hires, hogy ilyen rejtett osszefugeseket fedez fel :) - persze ez teljesen nyilvanvalo, es igazabol europaba mas net van mint ot, igy europai tarsadalom meg van gyozodve hogy ez nem ugy van es teljesen nyilvanvaloan ezert mert az europaiak hulyek, az amerikaiak meg atlatnak ilyen mely dolgokon is :)) b... lol
  • CAD #5
    b nem csak hitelkartyas vasarlas letezik... es gondolom te mar tobb szaz hitelkartya csalason vettel reszt, vagy valtal aldozatta es beteve tudod a csiteket... ez minden bizonnyal egy ilyen csitelos vilag, es csak ovatosan lehet hitelkartyat hasznialni :))) - elotte meg kell torolgetni, aztan megbizonyosdni hogy egy csunya bacsi epp nem e akar tolled lopni stb :I lol

    amugy europa alatt albaniat es moldovat is le7 erteni, vagy pedig csak eut? :)
  • b #1
    ezazér van mert a jenkik már rájöttek mekkora csíteket lehet nyomni a hitelkártyákkal vásárlás közben. a hüje ejrópaiak meg amúgy is csak a saját bőrükön tanulnak. sajnos. :(