SG.hu

Megjelent az Adobe GenStudio, a reklámosoknak készült generatív MI

A cégek szeretnének mesterséges intelligenciát használni marketingtevékenységeik személyre szabására, de halálosan félnek attól, hogy az MI-vel félrecsúszik az üzenetük és az tönkreteszi a márkájukat. Az Adobe ma Las Vegasban tartott éves Summit konferenciáján bejelentette a GenStudio-t, mely alkalmazás segít a tartalmak létrehozásában és reklámteljesítmény mérésében, és eközben garantálja a vállalatoknak márkák biztonságát is. Az eszköz jelenleg főként azoknak a marketingeseknek nyújt segítséget, akik közösségi média posztokat, e-mail kampányokat és display hirdetéseket szeretnének létrehozni, de hamarosan az egész weboldalak létrehozásának támogatása is megjelenik.

Az Adobe azt szeretné, ha a GenStudio - amelyet a cég először tavaly szeptemberben mutatott be előzetesen - egy végponttól végpontig tartó megoldás lenne, amely segít a marketingeseknek a különböző csatornákhoz és közönségszegmensekhez igazítani tartalmaikat. Tartalomkészítésre, kampányok kezelésére és elemzésekre szolgáló eszközöket tartalmaz. A személyre szabott tartalmak létrehozásához azonban olyan láncra van szükség, amely megkönnyíti a cégeknek megfelelő tartalmak nagy mennyiségben való létrehozását, majd pedig olyan eszközökre, amelyekkel mérhető, hogyan teljesít ez a tartalom.

"Az ügyfelek többsége, akikkel beszélünk, hihetetlenül izgatott a GenAI miatt, de ugyanakkor sokféleképpen szoronganak is. Gyakori kérdések, hogy 'mi a helyzet az adataimmal?' és 'mi a helyzet a modellekkel?'" - mondta Amit Ahuja, az Adobe platformért felelős vezetője. "Ez azt eredményezte - és most végeztünk erről egy felmérést -, hogy sokan közülük szinte csak kísérletezgetnek ezzel kapcsolatban. Szerintem az Adobe számára a lehetőség az, hogy hogyan tudjuk ezt közvetlenebbül, a megfelelő biztosítékokkal és a megfeleléssel bevinni azokba az eszközökbe, amelyeket ezek az emberek használnak."

Mivel a márkák egyre több csatornán keresztül próbálják elérni a potenciális ügyfeleket, és ezzel egyidejűleg megpróbálják személyre szabni az üzeneteiket, nagy nyomás nehezedik a teljes tartalomszolgáltatási láncra. Itt jön a képbe a generatív AI, amely drámaian felgyorsíthatja a tartalomkészítést. "Ha belegondolunk a személyre szabáshoz szükséges tartalom mennyiségébe, a kísérletezésbe, az összes csatorna fragmentációjába, már ez önmagában is hatalmas terhet és igényt ró a tartalomszolgáltatási láncra és az azt körülvevő üzleti folyamatokra. Tegyük erre rá a GenAI-t, amivel Ahuja szerint "Most már sokkal több tartalmat tudok előállítani", és máris megvan ez a gyorsan bővülő tartalmi gépezet."


Egy üzenet egy kattintással átszabható az Instagramra, a Twitterre vagy egy hírlevélhez

A GenStudio az Adobe más, márkáknak szánt vállalati szolgáltatásainak darabjait, például a Workfront projektmenedzsment platformot és a platformok közötti betekintést biztosító Journey Analytics-et, valamint az Experience Manager-t veszi át, és kombinálja ezeket a kreatív eszközeinek részeivel, például az Adobe Express-szel és természetesen a Firefly modellekkel. Azok a vállalatok, amelyek már használják ezeket a szolgáltatásokat, csatlakoztathatják azokat a GenStudio-hoz, de az új felhasználóknak nem kell használniuk ezeket az eszközöket ahhoz, hogy elkezdhessék használni az új szolgáltatást.

Ezen integrációk megléte azonban azt jelenti, hogy a marketingesek azonnal elkezdhetnek dolgozni a márka meglévő eszközeivel. A GenStudio kontextusában ez azt jelenti, hogy például új Instagram-posztok létrehozásához új, mesterséges intelligencia által generált hátterekkel keverhetik őket. Ezzel egy olyan márka, mint a Coca-Cola, felhasználhat egy meglévő képet egy kólásüvegről, és azt egy Firefly által generált háttérhez tűzheti. A Firefly és a hasonló modellek ugyanis nem nagyon tudnák megalkotni azt a palackot a megfelelő Coca-Cola logóval. További szerkesztések elvégzéséhez az Adobe Express egy könnyített változata közvetlenül a szolgáltatásba ágyazva található.


A cégek a GenStudio-ban beállíthatják az irányelveiket, hogy a rendszer által előállított tartalmak márkabiztosak legyenek, mind a vizuális, mind a szöveges tartalmak tekintetében - és mindig van egy ember is a láncban. Az eszköz azt is folyamatosan ellenőrzi, hogy bármit hoz létre a felhasználó a GenStudio-ban, az megfelel-e a márka irányelveinek. A márkák behozhatják a stíluskészleteiket, és a meglévő eszközeik alapján egyéni modelleket hozhatnak létre. Az Adobe tulajdonképpen egy sor új API-t használ számos ilyen képesség működtetéséhez, amelyek mostantól a harmadik fél fejlesztők számára is elérhetőek. Az adatközpontú marketingesek számára az integrált analitika lehet az új szolgáltatás fénypontja. Ezek a betekintések a kampány szintjén kezdődnek, de a felhasználók a legapróbb részletekig le tudnak ásni, és megnézhetik, hogy egy adott kampány miért úgy teljesített, ahogy - és ennek alapján módosíthatják a következő hirdetésüket vagy közösségi posztjukat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!