Berta Sándor

Túl gyorsan növekedett a Clubhouse

Bebizonyosodott, hogy a hirtelen jött népszerűség még nem eredményez automatikusan sikertörténetet.

A Clubhouse az év elején valóságos őrületet váltott ki, de azóta nagy csend van a szolgáltatás körül. Az audioalapú közösségi hálózati alkalmazást áprilisban meg akarta venni a Twitter, míg a Facebook inkább - szokás szeirnt a másolás mellett döntött. Paul Davison és Rohan Seth társalapítók most elmondták, hogy miként akarják sikertörténetté tenni az ajánlatot és pénzt keresni azzal.

Davison közölte, hogy naponta 400 000 Clubhouse-szoba aktív és ezek száma folyamatosan nő. Az elmúlt hetekben hatmillió új felhasználót szereztek. A menedzser ugyanakkor elismerte, hogy eleinte túl gyorsan növekedtek és jó, hogy ez időközben normalizálódott. Seth hozzátette, hogy ez utóbbi már csak azért is jól jött, mert még logójuk sincs, sem elegendő műszaki kapacitásuk, a szükséges funkciók sem állnak rendelkezésre és a hibajavításon is dolgozniuk kell. A szerverek pedig egyszerűen elfogytak. Lassan viszont javul a helyzet és a társalapítók leszögezték, hogy sem hirdetési helyeket nem fognak értékesíteni, sem az ügyfeleik adatait nem adják majd el.

A platformot eddig beruházók pénzéből finanszírozták, akik között ott volt az Andreessen-Horowitz kockázati tőkebefektető társaság és további 180 támogató. A legutóbbi, áprilisi finanszírozási körben a Clubhouse értékét 4 milliárd amerikai dollárra becsülték. Davison hangsúlyozta, hogy még mindig a tökéletes üzleti modelljüket keresik, a céljuk egy tartalomkészítő platform kiépítése. Hosszú távon bevezetnek díjfizetési kötelezettséget, még ha az összeg alacsony is lesz. Seth mindezt azzal egészítette ki, hogy ha minden a terveik szerint alakul, akkor a nyár végén megerősíthetik a pozíciójukat a piacon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!