SG.hu

Bonyolultak a biztonsági szoftverek, külön csapat kell az eladásukhoz

A Micro Focus biztonsági kompetenciaközpontot hoz létre Budapesten, mert a cégeknek nagy szükségük van a szakértői támogatásra.

A kiberveszélyek száma folyamatosan nő. Az ilyen jellegű támadások több milliárd dolláros károkat okoznak, és ez az érték a becslések szerint a következő években is meredeken emelkedni fog. Ezzel egyidejűleg a kiberbiztonsági szakemberek iránt is fokozódik az igény, így három éven belül várhatóan a jelenlegi triplájára, 3,5 millióra nő az ágazatban betöltetlen munkahelyek száma globálisan. Erre a növekvő piacra csapott le a Micro Focus a HPE szoftveres üzletágának átvételével, mivel így átfogó biztonsági portfóliót tud kínálni ügyfeleinek. Gur Nedivi, a cég régiós értékesítési igazgatója elmondta, hogy a termékpaletta segítségével a szervezetek megfelelő védelmet nyújthatnak felhasználóik, alkalmazásaik és adataik számára.

Gur Nedivi a cég sajtótájékoztatóján elmondta, hogy míg régen egy vállalat megfelelő védelméhez majdhogynem elég volt egy tűzfal, addig ma már személyazonosság- és hozzáféréskezelési termékekre, az adatok, az alkalmazások és a végpontok védelméért felelős szoftverekre, valamit biztonsági műveleteket végző eszközökre - melyek átfogó képet nyújtanak az incidensekről - egyaránt szükség van. Mindezeket ráadásul integrálni kell egymással egy holisztikus védelmi rendszer kialakításához.


A termékek közötti eligazodásban, és egy megfelelő védelmi rendszer kialakításában és működtetésében segít a most bejelentett kompetenciaközpont. Ez a Novell PSH keretein belül működik majd Budapesten tízfős, külön erre a célra dedikált szakembergárdával. Az ügyfelek és a szoftverekkel foglalkozó partnerek számára egyaránt támogatást nyújt majd.

"Ha egy ügyfél szeretne egy biztonsági központot kiépíteni, vagy akár csak egy logelemző, analizáló szoftvert bevezetni a vállalatánál, ahhoz komoly előkészítő munkára van szükség. Egy ilyen professzionális támogató csapatot hozunk létre, elsősorban a kereskedelmi partnereink számára, hiszen nem elvárható tőlük, hogy az összes termékünket ismerjék. Bevezetünk, illetve visszahozunk egy olyan fogalmat, hogy mérnök-üzletkötő. Mindegyiknek felsőfokú informatikai végzettsége van, kereskedelmi támogatást nyújtanak és az ügyfelekkel zajló konzultációt segítik. Például a licencelés, árazás, lehetséges kedvezmények kérdése nagyon-nagyon bonyolult dolgok" - mondta Szittya Tamás, a Novell Magyarország Dél-Kelet Európáért felelős regionális igazgatója.

A Micro Focus Európa második legnagyobb szoftvergyártója az SAP után. Kínálata magában foglalja a korábbi Attachmate, Borland, NetIQ és Novell vállalatok megoldásait, valamint a HPE szoftveres üzletágától 2017-ben átvett technológiákat. A cégcsoporton belül önálló egységként működik a SUSE. Árbevétele tavaly meghaladta a 4 milliárd dollárt, 13 ezer dolgozója van világszerte, és közel 8 milliárd dollár a cég piaci értéke.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • nlght #2
    Nem egészen ontopic, de volt az egyetemen egy érdekes stat az SAP-hoz, ami a beégett az elmémbe. Egy új vállalatirányítási rendszer bevezetésénél a siker-kudarc arány 40-60% (!), amiért többnyire a dolgozók felelősek, mert szabotálják az új rendszer működését/működtetését, túlságosan hozzászoktak a régihez, az újjal meg általában átszervezés/leépítés jár. Csak kis %-ban következik be kudarc a technikai problémák miatt.
  • kvp #1
    Ha bonyolult a szoftver es a hardver, akkor tenyleg mernok kell az eladashoz es a telepiteshez is. Ez persze csak azt jelenti, hogy nem megfelelo a szoftver, mivel meg lehetne csinalni egyszerure is, csak az adott fejlesztocsapat nem volt ra kepes. Altalaban a nehezen telepitheto rendszerek nehezen eladhatoak, ami miatt egy ido utan kiszorulnak a piacrol.

    ps: Normal esetben van egy manager-uzletkoto es van par rendszertervezo mernok abban a targyalo csapatban akiket kikuldenek egy uj ugyfelhez. Az, hogy ok csak 1 bert akarnak fizetni 2 vagy tobb ember munkakorenek betolteseert mar az o bajuk, viszont ezzel tovabb romlik a szolgaltatasaik szinvonala, mert altalaban egy ember nem tud tobb munkakort 100%-osan ellatni.