SG.hu

5G kapcsolatot hoztak létre Siófokon

A Vodafone 5G tesztkapcsolaton keresztül közvetített valós idejű online videós tartalmat, melyet HD minőségben streamelt a világhálóra. A kapcsolat a 3.5 GHz-es sávon jött létre.

A Vodafone az Internet Hungary konferencián mutatta be, mire lesz képes a mobilhálózatok következő generációja. Az Esport Universum szervezésében a Vodafone budapesti székházában zajló HearthStone Magyar Kupa tartalmát a siófoki kihelyezett stúdióban valós időben vágták és kommentálták, az adás pedig ezt követően 5G tesztkapcsolaton keresztül került fel a világhálóra, ahol az érdeklődők a Twitch felületén, a Fusion TV csatornáján követhették az élő, HD minőségű videó streamet.

A cég az 5G demón egy standalone, tehát a meglévő 4G hálózattól független teszt core hálózatot és 5G-s modemet, valamint egy aktív antennával felszerelt bázisállomást használt. Az aktív antenna (más néven "massive MIMO") lényege, hogy a jelet pontosabban körülhatárolt rétegekbe tudja rendezni, ezzel növelve az átvitel hatékonyságát. Ezek a rétegek nagyobb kapacitást tudnak biztosítani, mint a jelenlegi 4G rendszerek, azonos sávszélesség használata mellett. Ez az aktív antennával felszerelt rádiós berendezés a 3.5GHz-es frekvencián biztosította az 5G kapcsolatot a hálózat modemjének, amire a videós szerver rácsatlakozott.


A jövőben az 5G bevezetésével ugyanez a megoldás, a HD minőségű videók élőben történő közvetítése sportmérkőzéseken túl akár mentőautókban is használható lesz majd, hogy a kórházi diagnosztika már a betegszállítás közben megtörténhessen. Mindehhez szükségesek lesznek az 5G hálózatok legfontosabb megkülönböztető tényezői: az ultra-alacsony késleltetés, a nagyon magas megbízhatóság, valamint a jelentősen megnövekedett kapacitás és átviteli sebesség.

Az 5G az IoT kommunikáció területén jelenti majd a legjelentősebb változást, hiszen a mostaninál jelentősen több eszköz összeköttetését teszi majd lehetővé. Az egymással is kommunikáló önvezető autóknak köszönhetően jelentősen javul a közlekedésbiztonság, az orvosok akár távolról is képesek műteni, egy művészeti vagy sportesemény több kameraállásból és nézetből megtekinthető ultra alacsony késleltetéssel, a tanulás pedig a virtuális és kiterjesztett valóságnak köszönhetően interaktívabb és hatékonyabb lesz, mint valaha.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!