SG.hu

A minisztérium szerint veszélyeztetik az utasokat az Uberesek

Egy, a kormányzati honlapon közzétett dokumentum kivonatolva sorolja fel a taxizás jogszerű megkezdésének alapvető közlekedésszabályozási feltételeit.

A minisztérium közleménye szerint az utasok érdekeinek védelme, a gazdaság kifehérítése és a közlekedésbiztonság javítása érdekében a kormány szigorú szankciókkal szorítja vissza a verseny tisztaságát torzító gyakorlatot. A fővárosban egy járművel személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozásnak tevékenysége beindítása előtt 4-500 ezer forint költséggel kell számolnia. Az engedély nélküli szolgáltatók azonban nemcsak kiegyenlíthetetlen versenyelőnyhöz jutnak az előírások megkerülésével, hanem utasaikat is veszélybe sodorják.

A rendelkezések világosan rögzítik a szolgáltatás nyújtásának kötelező engedélyezési, személyi és műszaki kritériumait. Több kikötés figyelmen kívül hagyása egyértelműen veszélyezteti az utasok élet- és vagyonbiztonságát. Ilyen követelmény pl. a jármű korára, ABS-szel, légzsákokkal való felszereltségére, vagy a gumiabroncsok állapotára vonatkozó elvárás - írja a kormányzati közlemény.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pakeszke #3
    keretik a miniszteriumban a sajat dolgukkal foglalkozni es nem a budapesti taxisokkal
    az hogy kifeheredjen az egy elegge fontos dolog, ott a bevetel es na puff neki leKATAzza
  • Meridian #2
    Tudtad-e, ha buszsofőr balesetet okoz, akkor lecsukják? Még akkor is, ha apróbb figyelmetlenségről van szó... Míg ha te okozol saját magadnak balesetet, bár lehetséges hoyg eljárás indul de aztán semmivel, vagy pénzbírsággal megúszod (pl amikor kicsúszol egy kanyarban, összetöröd az autódat, még meg is büntethetnek azért, mert nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel vezettél - viszont ha más, utsaod megsérül, akkor bizony már komolyabb lesz a bünti. A taxinál, busznál erre az esetre van utasbiztosítás. Ubernél ilyen nincs, erre nem elég a KGFB, mivel üzletszerű tevékenységet végzel, ami azzal jár, hoyg a szokásosnál többet mész, és másokkal együtt, emiatt emeltebb szintű a kockázat... bármely biztosító társaság kockázatelemzője kiszámolja neked az orrod előtt mennyivel...)
  • Gauge #1
    Elvileg az Uber szolgáltatók a gépkocsijukat a törvényeknek (s remélhetőleg a gyártók ajánlásainak) megfelelően tartják forgalomban, tehát nem veszélyeztetnek senkit sem jobban, mint bármelyik másik autós az úton. A mentalitással van baj a minisztériumoknál, az komolyan veszélyezteti az emberek egészségi állapotát és az ország gazdaságát...