Berta Sándor
Drónt teszteltek a frankfurti repülőtéren
A robotrepülőgépek hamarosan a légikikötőkben is megjelenhetnek.
Közös technológiai teszt keretében távvezérelt kamerás drónt próbáltak ki a Lufthansa Aerial Services (LAS), a Fraport AG és a Német Légiforgalmi Irányítás (DFS) munkatársai a frankfurti repülőtéren. A szakemberek szerint a robot légi járművek hasznos segítők lehetnek a repülőgépek és a repülőterek ellenőrzésekor, a különböző értékek felügyeletekor, valamint az adatok feldolgozásakor. Emellett kiválóan biztosíthatják a vasútvonalakat, a szél- és egyéb erőműveket, a felszín feletti vezetékeket, valamint a nagy építkezéseket.
A Fraport AG úgy gondolta, hogy a drónok egyik lehetséges alkalmazása, ha segítenek átnézni a fel- és a leszálló, valamint a gurulópályákat az oda nem illő tárgyak után, ezáltal biztonságosabbá tehetik a légi közlekedést. Ezt a munkát jelenleg még közúti járművekkel végzik. A teszteket akkor végezték el, amikor a repülőtéren kicsi volt a forgalom, így akarták elkerülni a közlekedés akadályozását. A tesztekhez szükség volt minden érintett fél beleegyezésére és a megfelelő engedélyek beszerzésére. A szakemberek kiértékelik az eredményeket, amelyek hozzájárulhatnak akár az új rendszerek kifejlesztéséhez, akár a meglévők tökéletesítéséhez.
A DFS már 2006 óta foglalkozik dróntechnológiás kutatóprojektekkel. Most többek között azt vizsgálták, hogy egy vevőegységgel felszerelt robotrepülőgépet meddig tudnak észlelni a különböző rendszerek és azt is, hogy mennyire integrálhatók a légi közlekedésbe.
A Lufthansa a repülőgép-karbantartási tapasztalatát felhasználná a drónoknál is, s részt venne a drónpilóták képzésében és a járművek karbantartásában. Az easyJet pedig lézerrel felszerelt drónos repülőgép-átvizsgálási teszteket végzett, az eljárást egy éven belül rendszeresítik. A tapasztalatok szerint ugyanis így gyorsabban átvizsgálhatók a gépek, ezáltal hamarabb üzembe lehet állítani azokat.
Közös technológiai teszt keretében távvezérelt kamerás drónt próbáltak ki a Lufthansa Aerial Services (LAS), a Fraport AG és a Német Légiforgalmi Irányítás (DFS) munkatársai a frankfurti repülőtéren. A szakemberek szerint a robot légi járművek hasznos segítők lehetnek a repülőgépek és a repülőterek ellenőrzésekor, a különböző értékek felügyeletekor, valamint az adatok feldolgozásakor. Emellett kiválóan biztosíthatják a vasútvonalakat, a szél- és egyéb erőműveket, a felszín feletti vezetékeket, valamint a nagy építkezéseket.
A Fraport AG úgy gondolta, hogy a drónok egyik lehetséges alkalmazása, ha segítenek átnézni a fel- és a leszálló, valamint a gurulópályákat az oda nem illő tárgyak után, ezáltal biztonságosabbá tehetik a légi közlekedést. Ezt a munkát jelenleg még közúti járművekkel végzik. A teszteket akkor végezték el, amikor a repülőtéren kicsi volt a forgalom, így akarták elkerülni a közlekedés akadályozását. A tesztekhez szükség volt minden érintett fél beleegyezésére és a megfelelő engedélyek beszerzésére. A szakemberek kiértékelik az eredményeket, amelyek hozzájárulhatnak akár az új rendszerek kifejlesztéséhez, akár a meglévők tökéletesítéséhez.
A DFS már 2006 óta foglalkozik dróntechnológiás kutatóprojektekkel. Most többek között azt vizsgálták, hogy egy vevőegységgel felszerelt robotrepülőgépet meddig tudnak észlelni a különböző rendszerek és azt is, hogy mennyire integrálhatók a légi közlekedésbe.
A Lufthansa a repülőgép-karbantartási tapasztalatát felhasználná a drónoknál is, s részt venne a drónpilóták képzésében és a járművek karbantartásában. Az easyJet pedig lézerrel felszerelt drónos repülőgép-átvizsgálási teszteket végzett, az eljárást egy éven belül rendszeresítik. A tapasztalatok szerint ugyanis így gyorsabban átvizsgálhatók a gépek, ezáltal hamarabb üzembe lehet állítani azokat.