Berta Sándor
Újabb területekre terjesztik ki a Google elleni EU-vizsgálatot
Immár nem csupán az Android és a piaci versenyt állítólag akadályozó gyakorlata miatt vizsgálják a webes konszernt.
A vizsgálatok kiterjesztéséről a The Wall Street Journal számolt be és a hírt - közvetve - Margrethe Vestager, az Európai Unió versenypolitikáért felelős biztosa is megerősítette egy interjúban. A politikus kifejtette, hogy ezt a vizsgálatot nem Google-ügynek tekinti, hanem különböző eljárásoknak és eseteknek, amelyekben az a közös, hogy mindegyikben előbukkan az amerikai társaság neve. De ettől eltekintve az ügyek különbözőek.
Az Európai Bizottság piaci versenyt akadályozó tényezőnek tartja a Google ár-összehasonlító alkalmazását. A testület előzetes álláspontja az, hogy a társaság magatartása hátráltatja a piaci versenyt és sérti a fogyasztók érdekeit, ezért ellentétes az uniós trösztellenes szabályokkal. Az óriáscég Androiddal kapcsolatos magatartását is vizsgálják. Margrethe Vestager hajthatatlannak tűnik az ügyben. E két eset kapcsán Vestager azt nyilatkozta, hogy magas prioritásúak és némi időbe telik majd a kivizsgálásuk. Már megkapták a Google válaszait a felvetéseikre és azokat elemzik. Amennyiben döntés születik, akkor valószínűleg azt nem lehet majd az Európai Unió más piacain majd alkalmazni.
Hivatalossá vált, hogy az EU emellett a reklámpartnerekkel kötött szerződések és a vetélytársak tartalmainak átvétele miatt is eljárást indított a Google ellen. Még a nyáron kérdőívet küldtek a különböző cégeknek, amelyektől azt kérték, hogy a vállalat üzleti praktikáival kapcsolatban fejtsék ki a véleményüket.
Augusztusban írtunk arról, hogy az EU kiterjesztheti a Google elleni vizsgálatot. Kiderült ugyanis, hogy Vestager immár azt is meg akarja vizsgálni, hogy igaz-e az, hogy a konszern képeket és más tartalmakat másol le más honlapokról, majd azokat a saját céljaira használja fel. Emellett azt is tanulmányoznák, hogy az amerikai keresőóriás az internetes oldalak üzemeltetőivel kötött reklámszerződésekben megtiltja-e, hogy a konkurenseitől származó hirdetéseket jelentessenek meg. A Google minderre úgy reagált, hogy azok az állítások, amelyek szerint kárt okozott a fogyasztóknak vagy versenytársainak, eddig mind hamisnak bizonyultak.
A vizsgálatok kiterjesztéséről a The Wall Street Journal számolt be és a hírt - közvetve - Margrethe Vestager, az Európai Unió versenypolitikáért felelős biztosa is megerősítette egy interjúban. A politikus kifejtette, hogy ezt a vizsgálatot nem Google-ügynek tekinti, hanem különböző eljárásoknak és eseteknek, amelyekben az a közös, hogy mindegyikben előbukkan az amerikai társaság neve. De ettől eltekintve az ügyek különbözőek.
Az Európai Bizottság piaci versenyt akadályozó tényezőnek tartja a Google ár-összehasonlító alkalmazását. A testület előzetes álláspontja az, hogy a társaság magatartása hátráltatja a piaci versenyt és sérti a fogyasztók érdekeit, ezért ellentétes az uniós trösztellenes szabályokkal. Az óriáscég Androiddal kapcsolatos magatartását is vizsgálják. Margrethe Vestager hajthatatlannak tűnik az ügyben. E két eset kapcsán Vestager azt nyilatkozta, hogy magas prioritásúak és némi időbe telik majd a kivizsgálásuk. Már megkapták a Google válaszait a felvetéseikre és azokat elemzik. Amennyiben döntés születik, akkor valószínűleg azt nem lehet majd az Európai Unió más piacain majd alkalmazni.
Hivatalossá vált, hogy az EU emellett a reklámpartnerekkel kötött szerződések és a vetélytársak tartalmainak átvétele miatt is eljárást indított a Google ellen. Még a nyáron kérdőívet küldtek a különböző cégeknek, amelyektől azt kérték, hogy a vállalat üzleti praktikáival kapcsolatban fejtsék ki a véleményüket.
Augusztusban írtunk arról, hogy az EU kiterjesztheti a Google elleni vizsgálatot. Kiderült ugyanis, hogy Vestager immár azt is meg akarja vizsgálni, hogy igaz-e az, hogy a konszern képeket és más tartalmakat másol le más honlapokról, majd azokat a saját céljaira használja fel. Emellett azt is tanulmányoznák, hogy az amerikai keresőóriás az internetes oldalak üzemeltetőivel kötött reklámszerződésekben megtiltja-e, hogy a konkurenseitől származó hirdetéseket jelentessenek meg. A Google minderre úgy reagált, hogy azok az állítások, amelyek szerint kárt okozott a fogyasztóknak vagy versenytársainak, eddig mind hamisnak bizonyultak.