SG.hu

A magyar internetezők négyötödének van okostelefonja

Az internethasználó hazai lakosság több mint 80 százalékának van okostelefonja, és további közel 10 százalék tervezi, hogy a jövőben vásárol ilyet - derült ki abból a most publikált kutatásból, amelyet az Ipsos piac- és közvélemény-kutató cég a Huawei számára készített 21 közép-, dél- és észak-európai országot magába foglaló régióban, beleértve hazánkat is.

A kutatás során arra keresték a választ, hogy melyek a megkérdezettek okostelefon-vásárlási és használati szokásai, valamint mik a készülékekkel szemben támasztott legfontosabb igényeik, illetve elvárásaik. Az online felmérést a 18 és 50 év közötti, az internethasználó lakosságot reprezentáló mintán végezték el 2015 áprilisában. A felmérés szerint a készülék kiválasztásánál a régióban megkérdezett felhasználók leginkább az akkumulátor teljesítményét, majd az árat és a telefon operációs rendszerét veszik figyelembe. A megkérdezettek által a kedveltebb képernyő méretek átlagban 4’’ - 5,1’’ között vannak.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a szolgáltatóknak kiemelt szerepe van az okostelelefonok elterjedésében: az ilyen típusú készülékeket a megkérdezettek több mint fele (65%) mobilszolgáltatókhoz köthető csatornákon vásárolja. Érdekes megállapítása a kutatásnak, hogy a megkérdezettek nagy többsége, közel 80 százaléka saját maga vásárolja az okostelefont privát használatra, míg csak 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ugyan saját maga vásárolja, de üzleti céllal. A hazai munkáltatóktól mindössze az egy tizedük, ajándékba pedig 7 százalékuk kap ilyen készüléket.

A hazai válaszadók több mint a fele (68%) minden nap internetezik okostelefonján. A leggyakoribb online tevékenység az e-mailezés (80%), de a top 3 között van a social media aktivitás (77%), és az instant üzenetek küldése/fogadása (50%) is. A megkérdezettek valamivel kevesebb, mint a fele használja online zenehallgatásra (45%) a készüléket, ugyanakkor napilapokat, folyóiratokat csak 34 százalékuk olvas rajta. Itthon az okostelefont legkevésbé például a chat szobák látogatására, filmek, sorozatok online megtekintésére, illetve interneten keresztül történő ételrendelésre használják. A válaszadók egy negyede legalább hetente egyszer és 39 százalékuk legalább havonta letölt applikációkat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!