Berta Sándor

Kínát is meghódítaná az Uber

Az amerikai vállalat megpróbálja a kínai piacon is megvetni a lábát és erre nem sajnálja a pénzt.

Az Uber rendkívül komoly összegeket fektet be azért, hogy Kínában is megjelenhessen. Az egyik alkalmazott megoldást a partnereknek kifizetett bónuszjuttatások jelentik, amelyek gyakran nagyobbak, mint maguk a beszedett viteldíjak. A koncepciót - érthetően - jól fogadták a sofőrök, hiszen így jelentős mértékben növekednek a bevételeik és ezek a juttatások már majdnem a havi pénzük közel felét teszik ki.

Úgy tűnik, hogy a stratégia bevált, hiszen nem csupán a sofőrök könyvelhetnek el sikereket, hanem ezzel párhuzamosan az Uber is, amely naponta már 100 000 utat regisztrál és ez 10 százalékos piaci részesedést jelent a társaság számára. A kínaiak is felfedezték maguknak, hogy az Ubernek köszönhetően átlagosan 35 százalékkal kevesebbet kell fizetniük egy útért és általában a partnerek járművei jobban felszereltek, mint a taxik. Ráadásul a sofőrök még ingyen vizet is kínálnak az utasoknak.

Kínában ugyanakkor az Ubernek egy komoly vetélytárssal kell szembenéznie, ez a Didi Kuaidi, amelyet két tőkeerős helyi társaság, az Alibaba és a Tencent támogat. Nehezíti a helyzetet, hogy a hatóságok is inkább a helyi vállalkozásokat támogatják és az országban megtiltották a magán személyszállítások közvetítését. A rendelet ugyanakkor nem vonatkozik a limuzinbérlő cégekre és a taxisokra. Az Uber azonban nem hagyja magát eltántorítani a céljaitól és miután a helyiek vevők a szolgáltatásra, így esélye van arra, hogy Kínában is megvesse a lábát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bdzsana #6
    A maradék 5/6-ra? Te csukott szemmel jársz, hogy nem veszed észre, hogy minden kínai?:D
  • ostoros #5
    Igen, de a világ 1/6-a ott lakik. Mégis hova akarnának szállítani?
  • zola2000 #4
    Telefonoknál? Huawei, Xiaomi, Zte, Lenovo... Autógyártóknál tényleg nem tundnék híresebb kínai gyártót írni.
  • Cat #3
    Az összes ilyen kínai céggel az a baj, hogy amint kilépnének a védett piacukról pofára esnek. Ezt eljátszották autógyártókkal (mindenhol betiltják a másolt autókat), telefonoknál, stb.
  • ostoros #2
    Valószínűleg tényleg így lenne. És bár sajnálom a fejlesztőket, valahol mégis a Kínaiaknak lenne igaza. Eleve nem lehet ilyesmit levédeni, szóval az utánozza aki akarja. A profit pedig a kínaiaknak is kell ugye, nem csak errefelé nyugatabbra lett az Isten, hanem már ott is.
  • Skylake #1
    Na most, az a helyzet, hogy szerintem az Uber-nek nem lesz annyira könnyű terep Kína. Elmondom a forgatókönyvet szerintem:

    - Uber elkezdi a szolgáltatást, pörög is az üzlet.
    - Didi Kuaidi marhára berág. Biztos van néhány kapcsolata egypár, adott releváns politkai pozícióban elvtárshoz, ez odakint az üzleti siker alapfeltétele. Kontakt vele, baksis, nem kevés.
    - Törvény: Uber illegális, -> kínai rendőrség, adóhivatal elkezdi b*sztatni keményen a korábbi Uber sofőröket.
    - Didi Kuaidi megcsinálja az Uber kínai változatát. Pontosan azon a módon és stílusban, ahogy például a Baidu kopizza a Google-t.
    - Nagy kínai tűzfal: Uber totális blokkolása.

    Eredmény: üzleti modell megszerzése és alkalmazása saját részükre. Az Uber meg kvázi semmit sem tehet, lenyeli a békát, oszt kész.