Berta Sándor

A fitnesz­karkötők helyét átveszik az okosórák

A fitneszkarkötő-üzletbe egyre több gyártó akar beszállni, de az elemzők szerint a piac ezzel párhuzamosan egyre kisebb lesz.

A Gartner piackutató cég adatai alapján az idén 20 millió fitneszkarkötőt fognak értékesíteni, míg 2015-ben 17 millió, 2016-ban pedig 19 millió ilyen eszközt adhatnak majd el. Összehasonlításul: tavaly 30 millió fitneszkarkötő talált gazdára. Angela McIntyre, a Gartner kutatási igazgatója közölte, hogy az okok egyértelműen arra vezethetők vissza, hogy az emberek inkább a több funkcióval rendelkező sportkarórák, valamint az okosórák felé fordulnak. Napjainkban már minden második lehetséges vásárló fitneszkarkötő helyett inkább okosórát venne.

A fitneszkarkötők általában számolják a megtett lépéseket és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek ennek alapján képesek meghatározni a megtett távolságot, illetve a kalóriafogyasztást. Az olyan gyártók, mint a Jawbone vagy a Fitbit most már fejlettebb modelleket kínálnak, amelyek többek között a szívfrekvenciát is felügyelni tudják, így még pontosabban kiszámítható az elégetett kalória.

McIntyre szerint az okosórák jelentette konkurencia ellenére továbbra is létezni fog a fitneszkarkötő termékkategória, a specializált fitneszórákból viszont a jövőben többet adhatnak majd el. Tavaly 14 millió ilyen terméket értékesítettek, míg jövőre már 21 millió találhat gazdára. A legnagyobb növekedésre a piackutatók az intelligens textíliák, például a szenzorokkal ellátott pólók, esetében számítanak. Az idén 100 000 ilyet értékesíthetnek, jövőre viszont már 10,1 milliót, míg 2016-ban 26 milliót. Így ez lehet a viselhető fitnesztechnikák körében a legnépszerűbb kategória.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!