SG.hu

A magyar cégek többsége nem védi mobilhívásait

A nemzetközi lehallgatási botrányok megmutatták, hogy az adatlopás ellen eddig legkevésbé védett terület a telefonon, élőszóban átadott információ.

Csak hazánkban cégek ezrei és személyek tízezrei rendelkeznek olyan jogi, pénzügyi, szabadalmi, kereskedelmi és egyéb üzleti adatokkal, amelyek illetéktelen kezekbe kerülése óriási károkat okozna, emiatt várható, hogy a közeljövőben az érzékeny adatok védelmére a legnagyobb vállalatok, a jelentős profitot termelő cégek, illetve az ilyen támadásoknak tevékenységi körük alapján különösen kitett piaci szereplők hajlandóak lesznek áldozni. Az ipari kémkedés tipikus célpontjai az egymással éles piaci versenyben álló nagyvállalatok, ahol napi szinten termékfejlesztéssel, stratégiával, vagy nagy volumenű pénzügyi tranzakciókkal, tőzsdei információkkal, felvásárlásokkal kapcsolatos egyeztetések, ártárgyalások zajlanak, illetve jogi, pénzügyi partnerekkel történő információcsere folyik. Annak ellenére, hogy a lehallgatás törvénybe ütközik, a hagyományos vezetékes és mobiltelefon-hálózatok technikailag könnyedén lehallgathatók, hiszen a vezetékeken átmenő, vagy a levegőből elfogott jelek kódolása rövid időn belül visszafejthető.

"Mivel egy egymillió forint "befektetést" igénylő illegális lehallgatás százmilliós nagyságrendű kárt vagy bevételkiesést is okozhat, a mobilhívásokat megcélzó ipari kémkedést a nemzetközi vállalatok egyre inkább valós problémaként kezelik" - vázolja a problémát Kun Szabolcs szakértő. "Amíg azonban a mobilhívások megfelelő titkosítására nem volt lehetőség, az üzleti kommunikációt csak úgy lehetett védeni, hogy a munkatársak rosszabb minőségű, a mobilitást korlátozó védett vonalas rendszereken, vagy tetemes utazási költségekkel járó személyes találkozókon bonyolították le a bizalmas információk átadását."

"A hívások biztonságára fordított összegek megtérülése nehezen kiszámítható, hiszen egy lehetséges veszteséget előz meg. Azonban a kár rendkívül jelentős is lehet, így a védelem üzleti értéke a vállalatok számára az egyéni piaci kockázattól, illetve a mobilitás, a könnyen használhatóság és a biztonság kombinációjának értékétől függ" - hangsúlyozta Kun Szabolcs. - "Tény azonban, hogy több ezer cég és több tízezer személy lehet ma Magyarországon, akik számára a mobilhívások titkosítása mindennapi igény, így a felhasználók körének fokozatos bővülésével a jövőben a szolgáltatások egyre szélesedő közönség számára válhatnak elérhetővé."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!