Berta Sándor
A Google figyelmét is felkeltette a Snapchat
A fotóalkalmazást fejlesztő cég az elmúlt napokban a címoldalakra került, miután társalapítója és vezetője, Ivan Spiegel visszautasította a Facebook 3 milliárd dolláros ajánlatát. A vállalkozásra a Google is felfigyelt.
Spiegel alig utasította el Mark Zuckerberg felvásárlási ajánlatát, máris egy újabb vevő jelentkezett, a Google ugyanis egymilliárd dollárral megtoldotta a Facebook által kínált összeget. Erről számolt be Twitter-üzenetében Om Malik, a GigaOm alapítója. Ezután a Valleywag magazin arról írt, hogy az információ nem téves, sőt, további részleteket is közölt. Az már korábban ismertté vált, hogy a kínai Tencent Holdings 3-4 milliárd dollárra becsülte a Snapchat értékét. Spiegel azonban úgy gondolta, hogy még több pénzre is szert tehet, ezért a Facebookhoz fordult és azt sugallta, hogy el akarja adni a vállalatot. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan a Google menedzsmentjét is megkereste, miután kiderült, hogy a Tencent érdeklődésére az amerikai vállalat is felfigyelt.
A Facebook 3 milliárd dolláros ajánlatát azzal utasította vissza, hogy 2014-ig várna és előbb szeretné megnövelni a felhasználók számát, mert így még több pénzt kérhet a platformért. Eközben azonban tudni szerette volna, hogy mennyit pénzt kaphat a Google vezetőitől. Kiderült, hogy Sergey Brinék készek voltak rálicitálni a Facebook ajánlatára, vagyis úgy tűnik, hogy a halogató stratégiáját siker koronázhatja. Spiegel egyébként abból indult ki, hogy a téli hónapokban az online szolgáltatásokat használók száma általában nő. A célja az, hogy a napi 350 millió helyett több mint 400 millió képet továbbítsanak az emberek a platform segítségével. Amennyiben ezt elérné, azzal sikerülne túlszárnyalnia a Facebookra naponta feltöltött fényképek számát, ez pedig jelentős siker lenne és lehetővé tenné, hogy még több pénzt kérhessen a tulajdonjogokért.
Csak néhány másodpercig láthatók az elküldött fotók |
A Facebook 3 milliárd dolláros ajánlatát azzal utasította vissza, hogy 2014-ig várna és előbb szeretné megnövelni a felhasználók számát, mert így még több pénzt kérhet a platformért. Eközben azonban tudni szerette volna, hogy mennyit pénzt kaphat a Google vezetőitől. Kiderült, hogy Sergey Brinék készek voltak rálicitálni a Facebook ajánlatára, vagyis úgy tűnik, hogy a halogató stratégiáját siker koronázhatja. Spiegel egyébként abból indult ki, hogy a téli hónapokban az online szolgáltatásokat használók száma általában nő. A célja az, hogy a napi 350 millió helyett több mint 400 millió képet továbbítsanak az emberek a platform segítségével. Amennyiben ezt elérné, azzal sikerülne túlszárnyalnia a Facebookra naponta feltöltött fényképek számát, ez pedig jelentős siker lenne és lehetővé tenné, hogy még több pénzt kérhessen a tulajdonjogokért.