Szekeres Viktor

Sky kapitány és a holnap világa

Nem sokkal az amerikai premier egy éves évfordulója előtt végre hozzánk is elért a tavalyi év legszokatlanabb látványvilágú sci-fi-je. Szegény, hányattatott sorsú Sky kapitánynak és a holnap világának forgalmazó híján valahogy ugyanis sikerült kimaradnia a tavaly téli európai premierek sorából, de szerencsére ezúttal nem feledkeztek el a filmről és dugták a tékák alsó polcaira itthon, mint például az anyagilag jóval sikeresebb Pillangóhatást.

Persze valószínűleg a vászonrakerülésben leginkább a sztárok jelenléte (Gwyneth Paltrow, Angelina Jolie, Judd Law) számított - mindezen ismert nevek ellenére a film mind Amerikában (37 millió dollár bevétel), mind Európában (20 millió dollár bevétel) alaposan megbukott anyagilag. Pedig sokat vesztettek azok, akik mellőzték a filmet, hiszen a Sin City-hez hasonlóan a teljes film zöld háttér előtt, egy stúdióban készült, sőt a főbb szereplőkön kívül szinte minden egyéb komputer által generált.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


A film cselekménye egy olyan érdekes világban játszódik, amely furcsa ötvözete a 30-40-es évek film noir-jainak (a film képi világa is végig sárga-fekete és van benne minden végzet asszonyától kezdve Errol Flynn-alteregóig), valamint egy futurisztikus, enyhén szürreális sci-fi-nek óriásrobotokkal és zeppelinekkel. A történetről annyit érdemes tudni, hogy valamilyen oknál fogva hírneves tudósok tünedeznek el és a miértet kinyomozandó egy újságírónő, Polly Perkins (Gwyneth Paltrow) ered a történtek nyomába, miután egy titokzatos levelet kap egy ismeretlentől. Mint kiderül bizonyos Totenkopf doktor az, akinek valamiért el akaródzik pusztítani a világot. A várost pedig mindeközben repülő alkalmatosságok és a Világok harca-beliekhez is hasonlító nagy robotok lepik el.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Meglepő, hogy egy elsőfilmes író és rendező nagyszabású terve zöld utat (és 75 millió dollárt) kapott, viszont annál sajnálatosabb, hogy szegény Kerry Conran minden erőfeszítése ellenére sem tudta megszólítani a tömegeket - talán ez esetben, ha szigorúan az anyagi oldalt nézzük, akkor a kevesebb több lett volna, de igazából nincs miért szégyenkeznie a rendezőnek, hiszen borzasztóan látványos világot teremtett, mely annak ellenére, hogy teljes mértékben szémítógépek által generált, mégis valóságosnak hat, él és lélegzik. Az egészben talán az a legjobb, hogy számtalan kikacsintás, utalás, filmbeli gesztus állít emléket a 30-as évek filmjeinek - s ezek közül nem egy színpadias, szinte nyálas - de természetesen ironikus módon, szándékosan, és a jobb szemű nézők ilyenkor láthatják esetleg az ablaküvegben a rendező kaján vigyorra húzódó arcát.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!


Bár egyértelműen a vizualitás az, ami magasba emeli a filmet, a többi komponenssel, a hozzávalók megfelelő adagolásával sincs gond, jó a film és élvezhető, de mintha valami mégis hiányozna és emiatt nem lehet egy új klasszikus születéséről beszélni a Sky kapitány és a holnap világa esetében. Aki kedveli az igényes filmeket vagy a sci-fi-ket, esetleg azokat a sci-fi-ket, amelyek igényesek, azok nagy valószínűséggel már tudják, hogy ezt a filmet és nem a Charlie és a csokigyárat nézik meg szombat este.

Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése (Mérete 2,3 MB, formátuma .wmv)

Klikk
ide!
Klikk a képre a nagyobb változathoz
Sky kapitány és a holnap világa (Sky Captain and the World of Tomorrow)
amerikai-angol-olasz fantasy, 106 perc, 2004

rendező: Kerry Conran
forgatókönyvíró: Kerry Conran
operatőr: Eric Adkins
jelmeztervező: Stella McCartney
zene: Robert Elhai, Ed Shearmur, Harold Arlen
vágó: Sabrina Plisco

Szereplők:
Gwyneth Paltrow (Polly Perkins)
Jude Law (Sky Captain)
Angelina Jolie (Franky)
Giovanni Ribisi (Dex)
Omid Djalili (Kaji)
Julian Curry (Dr. Vargas)
Ling Bai (a titokzatos nő)
Michael Gambon (Paley)
Laurence Olivier (Dr. Totenkopf (archív))

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #50
    new retro az meg milyen? :)
  • Tetsuo #49
    sry az nem az :DD
  • Tetsuo #48
    Azért maradtunk még páran, akik igen. :)
  • Tetsuo #47
    ez a Lopakodó most a Schwarzi féle Predator? v naon nem vok képben?
  • Cat #46
    megnéztem, és átlagos, de kivételesen meg is tudom mondani miért: hiányoznak az érzelmek a filmből, a karakterek kétdimenziósak, nem tudunk róluk semmit. Van egy ujságiró, meg egy sky kapitány, de hogy ki miért mikor hol merre, miért van ott a bázis stb... igy nehéz katarzist teremteni, ha a hősőket magukat nem hozzák a nézőhöz közel, nincsenek gyengeségeik, nem tudok értuk izgulni, hisz ugyis megussza mert szuperember.
  • Anteris #45
    ja, ami még nagy poztívum a filmben, hoyg nincs benne vicces négerfiú !!!
  • Anteris #44
    bámulatba ejtő a fantáziának ilyen mérvű szabadsága. Nem tudom, hogy egy ilyen animációs filmnél mennyire az jön át, mint amit a rendező elképzelt maga elé de ha ezt ő álmodta így össze akkor le a kalappal. Az meg, hoyg valaki elsőfilmesként akkora mozit hozzon össze külön elismerést érdemel!
  • Szega87 #43
    Szerintem a filmm nagyon fazsa ebbe a new retro styleba ! Jud Law jó szinész , meg hát nem kell kedves férfitársaimnak ecsetelnem ugy se hogy a bájos
    angelina jolly-t nem feltétlenül a színészi teljesítményei alapján
    szeretjük. ( Hú bazz ha egyszer az én nőm lehetne)
  • onimusha #42
    hú nemrég láttam a filmet nekem nagyon tetszett
  • winnie #41
    no igen. 8 éve volt, de az ötödik elem, bár sokkal nagyobb költségvetésből készült, ráadásul amerikai nagy nevekkel, angol nyelven, szóval annyira nem számítanám európai filmnek (mint az echte francia amélie-t, pl) - ilyen alapon a leon is európai film, pedig nem is. a lényeg, hogy 65M-ós amerikai bevétellel, alig maaradt le a film az anakonda első része mögött és az év 26. legsikeresebb filmje lett.