MTI

A populáris filmek felé nyit az Oscar-díj

A közönségfilmek irányába való nyitás jegyében új kategóriát vezet be az Oscar-díjakról döntő filmakadémia, amely lendületes, háromórás gálával és egy jóval korábbi dátummal készül a 2020-as díjátadóra.

Az Amerikai Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia (AMPAS) frissen újjáválasztott elnöke, John Bailey, valamint ügyvezető igazgatója, Dawn Hudson egy szerda reggeli e-mailben tájékoztatta a testület tagjait a kormányzótanács által kedd éjszaka jóváhagyott változtatásokról. A közönségsikereknek szentelt új kategória révén nagyobb eséllyel nyerhetnek majd Oscar-díjat azok a filmalkotások, amelyek óriási népszerűségnek örvendenek a közönség körében, ám a kritikusokat nem igazán sikerült megnyerniük.

Azt egyelőre nem tudni, hogy az új kategóriában már a 2019. február 24-i gálán is hirdetnek-e győztest. A tagoknak írt e-mail szerint a jelölhetőség feltételeit és az egyéb részleteket "rövidesen közlik". Az elmúlt évek hatalmas bevételeket produkáló alkotásai, úgy mint a Mamma Mia!, az Avatar és a Mission Impossible-filmek nem szerepeltek jól az Oscar-gálákon. A kimagasló népszerűségnek örvendő filmek kategóriája talán segít némileg lecsendesíteni azokat a kritikus hangokat, amelyek szerint a filmakadémia által elismert alkotások jelentős része nem tükrözi, hogy valójában mit akar nézni a nagyközönség.

A filmakadémia kormányzótanácsa továbbá előrébb hozta a 92. díjátadó időpontját, 2020. február 9-re. Ezen kívül úgy döntött, hogy háromórásra rövidíti a televíziós közvetítést, hogy a gála "könnyebben elérhető legyen a világszerte élő nézők számára". Annak érdekében, hogy mind a 24 kategória beleférjen az adásba, a díjak egy részét a reklámidő alatt fogják átadni és a győztesekről készített felvételt a közvetítés egy későbbi részében fogják megszerkesztve leadni. A kormányzótanács vezetői ugyancsak kedd éjszaka választották meg újra a filmakadémia elnökének John Bailey operatőr-filmrendezőt. Bailey, aki már 15. éve tagja az akadémiának, tavaly kapott először megbízást az intézmény vezetésére, egy évre. Mostani megbízatása három évre szól. A régi-új elnök olyan filmeket jegyez, mint az Amerikai dzsigoló, a Lesz ez még így se! vagy az Idétlen időkig. 2014-ben megkapta az amerikai operatőrök életműdíját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zetortraktor #14
    "Nyilván visszakozni fognak, "

    Megtörtént.
  • Merces2 #13
    IMDB
  • Sir Charles #12
    Én még azt nem értem, hogy mi alapján fogják odaítélni a díjat.
    A "legpopulárisabb film", ez lesz a neve?
    Az fogja kapni, amelyik filmet a legtöbben néztek meg a mozikban?
    Amelyik a legtöbb bevételt termeli?(nem biztos, hogy azonos a legtöbb nézőszámmal)?
    Amiről a legtöbb internetbejegyzés készül?
    Amit legtöbben torrenteznek, majd miután megjelent DVD-n meg Blueray-en???
    Vagy csak lesz egy legjobb film a kritikusok szerint, meg egy legjobb film a nézők szerint?(még ez talán a legelképzelhetőbb)
  • Ender Wiggin #11
    teljesen felesleges. a populáris, agysejt-romboló filmeknek van egy csomó másik díja: pl. a Saturn, a Kid's Choice, Teen's Choice, az MTV Movie, sőt még a Razzie is :-)
  • Sequoyah #10
    En is ugy gondolom, hogy az Oscar eddig ugymond ellenpolusa volt a blockbustereknek. A kozonsegfilmeket nem kell bemutatni, tudunk roluk es megnezzuk oket mindenfele dijak nelkul is.
    Eddig az Oscart epp azert neztem, hogy megtudjam, az aktualis eheti blockbuster mellett/helyett mi mast erdemes meg megnezni, ami valamilyen modon ertekes alkotas. (persze nem mindegyik volt valoban jo/ertekes, de sok kozuluk igen)

    Ha ac Oscart is a blockbusterek fogjak uralni, akkor gyakorlatilag elvesziti minden erteket.
  • zetortraktor #9
    (egyébként pedig továbbra is igaz, hogy sokan túlértékelik az oscart. bármelyik film is nyer, 1. az nem a semmiből jön elő, hanem előtte nyert már abban az évadban 40 másik díjat 40 másik szervezettől (szóval nem spanyolviasz a dolog), 2. nem véletlen, hogy a díjátadó előtt azért a legtöbb kategóriában tudni lehet, hogy ki fog nyerni. pontosan a korábbi konszenzusok miatt. ha a színészszakszervezetnél valaki elvisz egy díjat, akkor elég esélyes, hogy az oscaron is.
  • zetortraktor #8
    semmit sem ér a nagy marketing. ha érne, akkor nem kellene gondolkodnia a stúdióknak. a jó marketing ér sokat, a hatásos. hiába költöttek rengeteg pénzt reklámra egyes buktáknál, a bukta megmaradt. a 9gagről még én sem tudom, hogy micsoda, de nem kétlem, hogy egy bizonyos korosztály tudja, de nem ezért nincs nagyobb hatása, mert a nézettség mégis csak azt jelenti, hogy fizet az ember, és szerintem a zemberek nem olyanok, hogy egy képért vagy valami leírásért fizessenek (mert, ha a 9gag hatna, akkor ezt jelentené) egy jegyárnyi pénzt, mert közvetve ezt mondod.

    egyrészt a mozinézőknek sokszor csak 25-30%-a a 25 éven aluli, másrészt az oscarnál pontosan meg tudod nézni, hogy a jelölések mennyi pénzt hoznak, hiszen látod, hogy előttük és utánuk milyen bevételt produkált egy film. és korábban a film iránt nem érdeklődő új nézőket még egy közösségi oldalas hájp sem tud annyit generálni.

    "az Oscar-ra is első sorban az esélyes, aki mögé a forgalmazó komoly "oscar kampányt" tol."

    ismét csak: mindenki tol kampányt. a kampánynak ott van a mottójában, hogy mi a lényege: for you consideration. a jelölők nem fognak minden filmet megnézni, csak korlátozott számút, és teljesen érthető, ha lengetni akarod előttük, hogy ott a te filmed is. jó eséllyel anélkül nem menne a kisebb filmeknek az agyonnyomottak ellen, de ne hidd, hogy amit általános imádat övez, az kampány nélkül lemaradna.
  • asgh #7
    Eredetileg az Oscat célja az volt, hogy egyfajta útmutatást adjon a nézőnek, hogy a felhozatalból melyik a jó film. Azaz bemutatták a művet LA-ben, az akadémiai tagok megnézték és kiválasztották azt, ami szerintük a lejobb. Eköré csaptak némi hepajt, így a nép figyelme a kiválasztott filmek felé fordult, a díjazott alkotók meg könnyebben váltak szaktekintélyé, sztárokká.

    Na ennek az időnek vége. Ma már social-influencerek mondják meg a tutit, meg a "top 1000 voter" az IMDB-n, illetve a filmek marketingköltségén múlik, hogy mekkora lesz a nézettség. A 9gag-nek komolyabb a kihatása a nézettségre, mint az Oscarnak, sőt az Oscar-ra is első sorban az esélyes, aki mögé a forgalmazó komoly "oscar kampányt" tol.
    Így viszont az Oscarnak mára amolyan visszaigazoló szerepe lett. Hú de milyen jól játszott De Caprio, könyörgöm adjanak már neki Oscart, szól a népítélet, az akadémia meg vagy ad, vagy nem. Aztán ha nem, akkor megy a köpködés, hogy minek is van még Oscar egyáltalán.
    Erre reagál most az új vezetés: lesz népszerű kategória, azt megkapja az, amire a legjobban gerjed a nép és mindenki boldog.
  • end3 #6
    Szerintem meg két kritériumnak kéne megfelelni minden filmnek az Oszkárhoz: Legyen progresszív üzenete az emberiség v. legalább az egyes ember számára, és emellett legyen szórakoztató vagy legalább élményszerű. Bármelyik tényező hiánya már jelölést sem érdemelne. (Sok filmes alkotó számára ezt nem is olyan nagy kihívás teljesíteni.) A "pusztán szórakoztatás" megkapja a "díjazását" a mozipénztáraktól, ott nincs szükség az Akadémia támogatására.
  • zetortraktor #5
    Én csak arra reagáltam, hogy ami szerinted végtermék, azt a nézők, a szakma és a kritikusok is elismerik. Rossz példát hoztál, olyannal lenne érdemes példálózni, ami siker, de nem elismert. A Marveles cuccok zöme, akármilyenek is szerinted, nem ide tartoznak.