Szekeres Viktor

Egy hónapig csak focit néztek a magyarok

A foci-Eb ideje alatt az M4 Sport nyerte a nézettségi versenyt.

Az M4 Sport csatornát alig egy éve indította a közmédia, s a viszonylag alacsony átlagnézettségű adó bizonyította, hogy a nézők nem csatornát néznek, hanem műsorokat, hiszen a 2016-os labdarúgó Európa-bajnokság nézettségi adatai kiemelkedőek voltak. Az M4 Sport az Európa-bajnokság 31 napja alatt 23 napon közvetített élő mérkőzést, amiből 16 alkalommal egész napra nézve, míg 14 napon főműsoridőben szerzett piacvezető pozíciót a csatorna.

A focinak köszönhetően az M4 Sport közönségaránya 12,3%-ra nőtt a teljes napra, főműsoridőben pedig 16,2%-os részesedést ért el az adó a teljes népesség körében. Ezzel az eredménnyel az Eb alatt az M4 Sport lett a legnézettebb csatorna. A legnézettebb mérkőzések természetesen a magyar válogatott meccsei voltak (a győzelmet látták legkevesebben, a vereséget legtöbben), valamint a döntő:

Magyarország-Belgium nyolcaddöntő (2 796 244 AMR, 61,5% SHR)
Magyarország – Portugália csoportmérkőzés (2 318 043 AMR, 61,3% SHR)
Izland – Magyarország csoportmérkőzés (1 976 045 AMR, 56,6% SHR)
Portugália – Franciaország döntő (1 752 843 AMR, 49,9% SHR)
Ausztria – Magyarország csoportmérkőzés (1 733 987 AMR, 48,3% SHR)

Érdekesség, hogy a magyar-belga meccs az utóbbi 10 év legnézettebb sportműsora Magyarországon, valamint a legnézettebb műsor a hazai televíziós piacon 2016-ban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!