Hunter

Már kapható a repülő autó

Egy kicsit egy első világháborús Fokker és a Jetson család űrjárművének keverékére emlékeztet Paul Moller repülő autója, aki az M400-at a nem is oly távoli jövőre szánja.

Moller jó pár prototípust készített már, legtöbbjük megtekinthető a moller.com weboldalon, azt azonban már látatlanban is leírhatjuk, hogy mindegyikük az ötvenes évek sci-fi filmjei és képregényeiben megjelenő "repülő csészealjak" mintájára készültek. Zajos és megbízhatatlan motorjaikkal és kerek formáikkal ezek az elképzelések nem igazán tűntek a földhöz kötött családi autók ésszerű fejlődési irányvonalának. Azonban a millió dollárt érő M400 prototípust szemlélve kezd érthetővé válni, miért izgatja annyira Mollert a jövő.

"Saját fejlesztésű motort kapott" - utalt Moller a Freedom motorokra, melyeket a Skycar elejében és végében helyeztek el. "Meglehetősen jó a teljesítményük, egyenként 55 lóerősek."


Moller elmondása szerint a kicsi ám erős forgómotorok képesek biztosítani a Skycar számára a függőleges felszállást és elméletileg az óránkénti 600 kilométeres utazósebességet. Nyolc forgómotor, 24 mikroprocesszor és két fedélzeti számítógép segíti a légi utazást. És hogy mi tartja a levegőben a Skycar-t? "Redundancia" - magyarázta Moller. Ha egy motor leáll a többi elég erős ahhoz, hogy tovább lebegjen, és ne a földön kössön ki a gépezet.

Természetesen vannak kisebb, de inkább nagyobb akadályok, amiket le kell majd küzdeni. Mielőtt a Skycar felváltaná hagyományos autóinkat, meg kell reformálni a légi közlekedés szinte egészét. Moller "légi országút" rendszereket képzel el. A Skycar-t számítógépek és GPS technológia irányítja, ami viszonylag nagy biztonsággal elkalauzolja utasait a kívánt célállomásra, azaz a repülés automatizált lenne.


A hátsó szárnyak parkolóállásban

Mindez nem jelenti azt, hogy egy nap minden kocsibejárón egy-egy Skycar-t fogunk látni, legalábbis jó darabig nem sok esély van rá. A repülő autó darabja 1 millió dollárba kerül, bár Moller szerint idővel egy luxusautó árára fog csökkenni. A feltaláló működő prototípusával az eBay látogatói is találkozhattak, eladni azonban nem sikerült, mivel egyetlen komoly vevő sem jelentkezett.

Van azonban egy másik ok is, ami a Skycar elterjedését akadályozza, a szél. "Nem hiszem, hogy az utcáról való felszállás lehetséges lenne" - mondta Moller. "Ez a művelet akkora szelet keltene, hogy az kisöpörné az utcákat, sőt, még a szomszédok kertjeit is." Helyette Moller az úgy nevezett "vertiportok" kialakítását ajánlja. Csak egy gombnyomás és máris a magasból hátradőlve élvezhetjük a reggeli ingázást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bonewerkz #25
    energia: hidrogen > fuzio > villany+vizbontas > meg tobb hidrogen...
    a fennmarado hidrogennel lehet hajtani a hordozhato szerkentyuket, pl laptop, repkocsi...stb
    problema: a fuzio megvalositasa, es amig van olaj, addig problema is marad
  • Bonewerkz #24
    egyebkent hasonlokat mar regota probaltak a legieronel, de az allandoan valtozo asszimetrikus toloero miatt balesetveszelyes volt leallitottak, most viszont a szamitogepek gyors reakciokepessege miatt megvalosithato.
  • Bonewerkz #23
    inq: ennek nincs surlodasa, csak legellenallasa van, biztonsagrol annyit, hogy mar a mai UL (ultrakonnyu) gepeken is kiserleteznek olyan visszaterito rendszereken, amik biztonsagosan visszahozzak a gepet a foldre(mentoernyo)
    szerintem a repulest valamikor elerhetove kell tenni mindenki szamara, mert a jelenlegi kozlekedesi helyzet tarthatatlan
    persze nem benzinnel, hanem olyan energiaforrassal, ami elektromos uton hidrogent allit elo, amit aztan a gep elektromos egetocellajaba pumpalva elektromotorokat lehet meghajtani
    mindenesetre en kiskorom ota foglalkozom a repulessel, es nem hiszem hogy ez a gep akarmilyen eros motorja is van, 3 motorral le tudna szallni, megpedig azert, mert az egyenlotlen toloero miatt atfordulna az egesz, igy aztan minel jobban adna a muki a gazt a maradek 3 motornak, annal jobban porogne az egesz (ezt ugy erdemes elkepzelni, hogy: ha kitorom a 4labu szek egyik labat az eldol, meg akkor is, ha a maradek harom eleg eros ahhoz, hogy megtartsa a szek sulyat) tobb hajtomuves repcsiknel is problemat okoz ez, de ott a hordfeluletet a szarnyak adjak, igy aztan trimmel, ellenkormanyzassal el lehet erni, hogy ne essen mondjuk dugohuzoba, spiralba a gep. itt viszont a kormanyzast, a meghajtast es a hordfeluletet (emelest) mind a motorok biztositjak, vagyis ha ott problema van, bukik mind a harom, es leesik a kutyu... szoval kiforratlan meg, de azert megerne fejleszteni
  • vax #22
    Valószinűleg ez a fogyasztál csak normál repülésre igaz. A felszálás nincsen benne.
  • vax #21
    Ja. A játék programokba. :)
  • b #13
    maradjunk annyiban, hogy egyenlőre apache rulez. :)
  • versio #11
    ez még viccnek is rossz :LOL

    antigravitácio a megoldás
  • GregSB #7
    Látszik nem olvastad a cikket :) Automatizálni akarják az irányítását, ala minirity report. Te csak beülsz, megmondod hova mész és a kocsi a GPS segítségével elvisz oda ahova akarod.

    Ha lehet is majd manuálisan vezetni, akkor tuti le kell tenni valamilyen brutális vizsgát, hogy vezethesd.
  • [HUN]PAStheLoD #6
    szvsz könnyebb 3D-ben kikerülni egy "izét" mint a sima országúton a barmot!
  • Munch #2
    Tiszta Star Wars! :-D