Berta Sándor
Autonóm teherautókat fejleszt a Waymo és a Daimler
A két fél hosszú távon akar együttműködni az önálló közlekedés területén.
A Daimler Trucks bejelentette, hogy a Waymóval közösen nagy mértékben automatizált (SAE 4-es szintű) autonóm kamionokat fejleszt ki. Mindez egy átfogó globális stratégiai partnerség keretében valósulhat meg. A kooperáció első felvonásaként a vállalatok ötvözik egymással a Waymo által korábban kifejlesztett technológiát a Daimler Freightliner Cascadia kifejezetten erre a célra megalkotott változatával.
A Waymo több mint 10 év tapasztalattal rendelkezik az autonóm közlekedés területén, a rendszereivel felszerelt gépkocsik eddig 25 amerikai egyesült államokbeli városban több mint 20 millió mérföldet tettek meg valódi utakon és 15 milliárd mérföldet szimulátorokban. A Daimler Trucks North Americának pedig a haszongépjárművek tengerentúli piacvezetőjeként és a Freightliner márka tulajdonosaként komoly tapasztalatai vannak a korszerű nehéz teherautók fejlesztésében.
A két gyártó kooperációjában az elsődleges cél a közlekedésbiztonság erősítése. A Waymo Driver rendszerével felszerelt önállóan közlekedő Freightliner Cascadia a jövő évtől lesz elérhető az USA-ban. A Waymo és a Daimler Trucks belátható időn belül az együttműködést ki akarja terjeszteni más piacokra és márkákra.
Szeptember közepén derült ki, hogy a Daimler Trucks kibővíti a Torc Robotics nevű amerikai partnercégével kialakított kooperációját és Új-Mexikóban épít tesztcentrumot.
A Daimler Trucks bejelentette, hogy a Waymóval közösen nagy mértékben automatizált (SAE 4-es szintű) autonóm kamionokat fejleszt ki. Mindez egy átfogó globális stratégiai partnerség keretében valósulhat meg. A kooperáció első felvonásaként a vállalatok ötvözik egymással a Waymo által korábban kifejlesztett technológiát a Daimler Freightliner Cascadia kifejezetten erre a célra megalkotott változatával.
A Waymo több mint 10 év tapasztalattal rendelkezik az autonóm közlekedés területén, a rendszereivel felszerelt gépkocsik eddig 25 amerikai egyesült államokbeli városban több mint 20 millió mérföldet tettek meg valódi utakon és 15 milliárd mérföldet szimulátorokban. A Daimler Trucks North Americának pedig a haszongépjárművek tengerentúli piacvezetőjeként és a Freightliner márka tulajdonosaként komoly tapasztalatai vannak a korszerű nehéz teherautók fejlesztésében.
A két gyártó kooperációjában az elsődleges cél a közlekedésbiztonság erősítése. A Waymo Driver rendszerével felszerelt önállóan közlekedő Freightliner Cascadia a jövő évtől lesz elérhető az USA-ban. A Waymo és a Daimler Trucks belátható időn belül az együttműködést ki akarja terjeszteni más piacokra és márkákra.
Szeptember közepén derült ki, hogy a Daimler Trucks kibővíti a Torc Robotics nevű amerikai partnercégével kialakított kooperációját és Új-Mexikóban épít tesztcentrumot.