Berta Sándor
Az Alphabet is jól jár a Lyft tőzsdei megjelenésével
Az Uber konkurensének számító cég közel 30,8 millió részvényét akarja értékesíteni.
A Lyft több mint kétmilliárd dolláros bevételre akar szert tenni a tőzsdei megjelenéséből és amennyiben ez sikerül, akkor az értéke meghaladhatja majd a 20-25 milliárd dollárt. Ez jóval több lenne, mint a legutóbbi finanszírozási körben becsült 15 milliárd dolláros érték. A Lyft a közel 30,8 millió részvényét 62-68 dollárért akarja eladni, míg a partnerének számító bankok további 4,6 millió részvényt értékesíthetnek. A vállalatnak a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 18,6 millió aktív használója volt, akik 178,4 millió utat teljesítettek.
A Lyft még csak Észak-Amerikában működik és kisebb az Ubernél, ennek ellenére 2018-ban a kétszeresére növelte a bevételét, amely így elérte a 2,16 milliárd dollárt, azonban a vesztesége is 668 millió dollárról 911 millió dollárra nőtt egy év alatt. A társaság résztulajdonosai, illetve befektetői között van a Fidelity, a Rakuten, az Alphabet és a General Motors. A legnagyobb tulajdonrész (11,6%) 31,39 millió részvénnyel a Rakutené, ennek értéke 2,04 milliárd dollár. A General Motors 18,6 millió értékpapírt birtokol (6,9% tulajdonrész), azok értéke 1,213 milliárd dollár. A Fidelity tulajdonrésze - 18,54 millió részvénnyel - 6,8%, míg az értéke 1,206 milliárd dollár. Andreessen Horowitz birtokában 15,04 millió értékpapír van (5,5% tulajdonrész), amelyek értéke 977,66 millió dollár, míg az Alphabetnek 12,828 millió részvénye van (4,7% tulajdonrész) 833,88 millió dollár értékben.
A vállalkozás két társalapítója, a 35 éves Logan Green és a 34 éves John Zimmer a tőzsdei megjelenés után is meg akarják őrizni a részvények feletti ellenőrzést. Ehhez különleges, 20 szavazatot biztosító értékpapírokat használnának, míg a befektetők részvényenként csak egy szavazathoz jutnának. Zimmer 375,38 millió dollár értékben birtokol részvényeket, míg Green 544,29 millió dollár értékben. Néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy közeleg az Uber tőzsdei megjelenése és a közösségi utazásmegosztó robotautó-részlegébe egy befektetői csoport több mint egymilliárd dollárt invesztálhat. A cég az utóbbival kapcsolatban már előrehaladott tárgyalásokat folytat.
A Lyft több mint kétmilliárd dolláros bevételre akar szert tenni a tőzsdei megjelenéséből és amennyiben ez sikerül, akkor az értéke meghaladhatja majd a 20-25 milliárd dollárt. Ez jóval több lenne, mint a legutóbbi finanszírozási körben becsült 15 milliárd dolláros érték. A Lyft a közel 30,8 millió részvényét 62-68 dollárért akarja eladni, míg a partnerének számító bankok további 4,6 millió részvényt értékesíthetnek. A vállalatnak a tavalyi esztendő utolsó negyedévében 18,6 millió aktív használója volt, akik 178,4 millió utat teljesítettek.
A Lyft még csak Észak-Amerikában működik és kisebb az Ubernél, ennek ellenére 2018-ban a kétszeresére növelte a bevételét, amely így elérte a 2,16 milliárd dollárt, azonban a vesztesége is 668 millió dollárról 911 millió dollárra nőtt egy év alatt. A társaság résztulajdonosai, illetve befektetői között van a Fidelity, a Rakuten, az Alphabet és a General Motors. A legnagyobb tulajdonrész (11,6%) 31,39 millió részvénnyel a Rakutené, ennek értéke 2,04 milliárd dollár. A General Motors 18,6 millió értékpapírt birtokol (6,9% tulajdonrész), azok értéke 1,213 milliárd dollár. A Fidelity tulajdonrésze - 18,54 millió részvénnyel - 6,8%, míg az értéke 1,206 milliárd dollár. Andreessen Horowitz birtokában 15,04 millió értékpapír van (5,5% tulajdonrész), amelyek értéke 977,66 millió dollár, míg az Alphabetnek 12,828 millió részvénye van (4,7% tulajdonrész) 833,88 millió dollár értékben.
A vállalkozás két társalapítója, a 35 éves Logan Green és a 34 éves John Zimmer a tőzsdei megjelenés után is meg akarják őrizni a részvények feletti ellenőrzést. Ehhez különleges, 20 szavazatot biztosító értékpapírokat használnának, míg a befektetők részvényenként csak egy szavazathoz jutnának. Zimmer 375,38 millió dollár értékben birtokol részvényeket, míg Green 544,29 millió dollár értékben. Néhány nappal ezelőtt derült ki, hogy közeleg az Uber tőzsdei megjelenése és a közösségi utazásmegosztó robotautó-részlegébe egy befektetői csoport több mint egymilliárd dollárt invesztálhat. A cég az utóbbival kapcsolatban már előrehaladott tárgyalásokat folytat.