Berta Sándor
A mobil web nem tartja a lépést az okostelefonokkal
Ugyan az okostelefonok használata robbanásszerűen nő, egyre több embernek van ilyen készüléke, de a vállalatok webes téren még nem készültek fel erre.
A mobiloldalak fejlesztése nem az elvárható ütemben zajlik, az ajánlatok nem igazán tökéletesek. Ennek köszönhető, hogy a megkérdezett okostelefon-tulajdonosok 52 százaléka negatív véleménnyel van a mobil portálokról - ez derült ki a Google és a TNS Infratest közös felméréséből. Minden második készüléktulajdonos használja naponta a telefonját, ami 41 százalékkal több a két évvel ezelőttinél. Különösen a nők, valamint a 35 és 54 év közötti személyek körében lettek népszerűek ezek a modellek. A mobiltelefonnal rendelkezők 12 százaléka mondta azt, hogy a következő fél év során beszerez egy okostelefont.
Az eszközök elterjedtsége 2011-ben és 2013-ban
"A tanulmányból egyértelművé vált, hogy a mobil termékek használata folyamatosan erősödik. Amíg az okostelefon-használat az elmúlt három évben a kétszeresére nőtt, addig a táblagépeknél az elmúlt egy esztendőben a háromszorosára emelkedett" - jelentette ki Jens Redmer, a Google új termékekért felelős vezetője. "A növekvő mennyiségű okostelefon-tulajdonnal párhuzamosan az emberek egyre gyakrabban keresnek fel mobil készülékeikről honlapokat. A felhasználók szemében ugyanakkor számos márka és társaság oldala nem felel meg a kívánságaiknak és az elvárásaiknak. A mobil termékekre való optimalizálás tekintetében, különösen a fontos tartalmak esetében, még bőven van pótolnivaló" - tette hozzá Walter Freese, a TNS Infratest mobil részlegének első embere.
Az internetezők 58 százaléka szerint a jelenleg elérhető platformok átláthatatlanok, míg 36 százalékuk nem tartja elég felhasználóbarátnak az ajánlatokat. 26 százalékuk pedig azt mondta, hogy az elérhető tartalmak megtekintéséhez túl sok görgetésre van szükség.
A mobiloldalak fejlesztése nem az elvárható ütemben zajlik, az ajánlatok nem igazán tökéletesek. Ennek köszönhető, hogy a megkérdezett okostelefon-tulajdonosok 52 százaléka negatív véleménnyel van a mobil portálokról - ez derült ki a Google és a TNS Infratest közös felméréséből. Minden második készüléktulajdonos használja naponta a telefonját, ami 41 százalékkal több a két évvel ezelőttinél. Különösen a nők, valamint a 35 és 54 év közötti személyek körében lettek népszerűek ezek a modellek. A mobiltelefonnal rendelkezők 12 százaléka mondta azt, hogy a következő fél év során beszerez egy okostelefont.
Az eszközök elterjedtsége 2011-ben és 2013-ban
"A tanulmányból egyértelművé vált, hogy a mobil termékek használata folyamatosan erősödik. Amíg az okostelefon-használat az elmúlt három évben a kétszeresére nőtt, addig a táblagépeknél az elmúlt egy esztendőben a háromszorosára emelkedett" - jelentette ki Jens Redmer, a Google új termékekért felelős vezetője. "A növekvő mennyiségű okostelefon-tulajdonnal párhuzamosan az emberek egyre gyakrabban keresnek fel mobil készülékeikről honlapokat. A felhasználók szemében ugyanakkor számos márka és társaság oldala nem felel meg a kívánságaiknak és az elvárásaiknak. A mobil termékekre való optimalizálás tekintetében, különösen a fontos tartalmak esetében, még bőven van pótolnivaló" - tette hozzá Walter Freese, a TNS Infratest mobil részlegének első embere.
Az internetezők 58 százaléka szerint a jelenleg elérhető platformok átláthatatlanok, míg 36 százalékuk nem tartja elég felhasználóbarátnak az ajánlatokat. 26 százalékuk pedig azt mondta, hogy az elérhető tartalmak megtekintéséhez túl sok görgetésre van szükség.