Berta Sándor

A mobil web nem tartja a lépést az okostelefonokkal

Ugyan az okostelefonok használata robbanásszerűen nő, egyre több embernek van ilyen készüléke, de a vállalatok webes téren még nem készültek fel erre.

A mobiloldalak fejlesztése nem az elvárható ütemben zajlik, az ajánlatok nem igazán tökéletesek. Ennek köszönhető, hogy a megkérdezett okostelefon-tulajdonosok 52 százaléka negatív véleménnyel van a mobil portálokról - ez derült ki a Google és a TNS Infratest közös felméréséből. Minden második készüléktulajdonos használja naponta a telefonját, ami 41 százalékkal több a két évvel ezelőttinél. Különösen a nők, valamint a 35 és 54 év közötti személyek körében lettek népszerűek ezek a modellek. A mobiltelefonnal rendelkezők 12 százaléka mondta azt, hogy a következő fél év során beszerez egy okostelefont.


Az eszközök elterjedtsége 2011-ben és 2013-ban

"A tanulmányból egyértelművé vált, hogy a mobil termékek használata folyamatosan erősödik. Amíg az okostelefon-használat az elmúlt három évben a kétszeresére nőtt, addig a táblagépeknél az elmúlt egy esztendőben a háromszorosára emelkedett" - jelentette ki Jens Redmer, a Google új termékekért felelős vezetője. "A növekvő mennyiségű okostelefon-tulajdonnal párhuzamosan az emberek egyre gyakrabban keresnek fel mobil készülékeikről honlapokat. A felhasználók szemében ugyanakkor számos márka és társaság oldala nem felel meg a kívánságaiknak és az elvárásaiknak. A mobil termékekre való optimalizálás tekintetében, különösen a fontos tartalmak esetében, még bőven van pótolnivaló" - tette hozzá Walter Freese, a TNS Infratest mobil részlegének első embere.

Az internetezők 58 százaléka szerint a jelenleg elérhető platformok átláthatatlanok, míg 36 százalékuk nem tartja elég felhasználóbarátnak az ajánlatokat. 26 százalékuk pedig azt mondta, hogy az elérhető tartalmak megtekintéséhez túl sok görgetésre van szükség.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #2
    Ha nem az Android-os böngészőt használod (bár az újabbaknál lehet ott is van ilyen opció) akkor be lehet állítani, hogy desktopnak "hazudja" magát.
    Igazából a funkcionalitáson kívül abban is van különbség, hogy a mobileszközöknek szánt oldalakat nem szarják tele csillivilli flashreklámokkal, hanem csak sima képek max. animgifek viszik el az egyébként is ergya sávszélesség kisebb nagyobb részét...
  • esemve #1
    Tény, a mobilra optimalizált verzió jelenjeg azt jelenti, hogy egy funkcionalitásában butított oldallal találja szemben magát a látogató. A reszponzív design vonal jó lenne, de az meg felbontáshoz van kötve. Nem egyszerű a kérdéskör az biztos, de én például jobban szeretem az eredeti oldalt elérni tabletről is a mobil verzió helyett. A mobil rendszerek fejlődése igazából majdnem lehetővé teszi adesktop szintű böngészést.