Hunter
El lehet jutni egy valóságshow-val a Marsra?
Megkapta első szponzori támogatásait az a holland cég, ami 2023-ban embereket juttatna el a Marsra, egy állandó kolónia létrehozása érdekében, mindezt egy valóságshow keretében.
A Mars One névre keresztelt projekt nagyra törő tervei finanszírozását egy globális médiaeseménnyel tervezi finanszírozni, ami végig követi a teljes küldetést az űrhajósok kiválasztásától a vörös bolygón töltött első éveikig bezáróan. "Az első szponzori támogatások beérkezése egy újabb lépést jelent a Mars felé vezető úton" -mondta Bas Lansdrop. a Mars One alapító elnöke. "Valamivel több mint egy éve indultunk el ezen a úton, felkérve az iparág szakértőit, hogy osztozzanak velünk ebben a vakmerő álomban. Ma elmozdultunk a műszaki tervezéstől a finanszírozás első szakaszának irányába, egy valós alapot teremtve álmainknak"
Az első szponzorok között található a Byte Internet, egy holland Internet és webhosting szolgáltató; egy jogi cég, a VBC Notarissen; egy konzulting cég, a MeetIn; egy független webállomás, az energiára és az éghajlatra összpontosító New-Energy.tv; és a Dejan SEO, egy ausztrál keresőmotor optimalizáló céget. "A Mars One nem csupán egy merész projekt, de az emberi lélek azon magját is megtestesíti, ami az ismeretlen felkutatására ösztönöz. Megtiszteltetés számunkra, hogy támogathatjuk ezt az elképesztő tervezetet" - mondta Dan Petrovic, a Dejan SEO vezérigazgatója.
A Mars One a 2016-ban, robot küldetések sorával kezdené a megvalósítást, melyek négy éven át szállítanák egy Mars-bázis elemeit, amit kereken gördülő robotegységek szerelnének össze. Az így kapott komplexumhoz 2023 tavaszán, 9 hónapnyi utazás után érkezne meg az első négy űrhajós, akiket két évente újabbak követnének. A Földre történő visszatérésükre nincsenek tervek.
A cég vezetőinek közleménye szerint számos magán űrrepülési céggel tárgyalnak világszerte, és a Mars-kolónia minden egyes nagyobb eleméhez legalább egy alvállalkozót biztosítani fognak. A szponzori pénzeket főként az űrrepülési cégek koncepció terveihez fogják felhasználni, melyek mindegyike 500-2500 munkaórát vesz igénybe.
A Mars One becslése szerint az első négy ember eljuttatása a vörös bolygóra körülbelül 6 milliárd dollárba fog kerülni. A cég reményei szerint a Big Brother stílusú valóságshow fedezni fogja a költségek nagy részét. A televíziós műsor már jövőre kezdetét veheti, a 40 fős asztronauta-osztag tagjainak összeválogatásával.
A Mars One névre keresztelt projekt nagyra törő tervei finanszírozását egy globális médiaeseménnyel tervezi finanszírozni, ami végig követi a teljes küldetést az űrhajósok kiválasztásától a vörös bolygón töltött első éveikig bezáróan. "Az első szponzori támogatások beérkezése egy újabb lépést jelent a Mars felé vezető úton" -mondta Bas Lansdrop. a Mars One alapító elnöke. "Valamivel több mint egy éve indultunk el ezen a úton, felkérve az iparág szakértőit, hogy osztozzanak velünk ebben a vakmerő álomban. Ma elmozdultunk a műszaki tervezéstől a finanszírozás első szakaszának irányába, egy valós alapot teremtve álmainknak"
Az első szponzorok között található a Byte Internet, egy holland Internet és webhosting szolgáltató; egy jogi cég, a VBC Notarissen; egy konzulting cég, a MeetIn; egy független webállomás, az energiára és az éghajlatra összpontosító New-Energy.tv; és a Dejan SEO, egy ausztrál keresőmotor optimalizáló céget. "A Mars One nem csupán egy merész projekt, de az emberi lélek azon magját is megtestesíti, ami az ismeretlen felkutatására ösztönöz. Megtiszteltetés számunkra, hogy támogathatjuk ezt az elképesztő tervezetet" - mondta Dan Petrovic, a Dejan SEO vezérigazgatója.
A Mars One a 2016-ban, robot küldetések sorával kezdené a megvalósítást, melyek négy éven át szállítanák egy Mars-bázis elemeit, amit kereken gördülő robotegységek szerelnének össze. Az így kapott komplexumhoz 2023 tavaszán, 9 hónapnyi utazás után érkezne meg az első négy űrhajós, akiket két évente újabbak követnének. A Földre történő visszatérésükre nincsenek tervek.
A cég vezetőinek közleménye szerint számos magán űrrepülési céggel tárgyalnak világszerte, és a Mars-kolónia minden egyes nagyobb eleméhez legalább egy alvállalkozót biztosítani fognak. A szponzori pénzeket főként az űrrepülési cégek koncepció terveihez fogják felhasználni, melyek mindegyike 500-2500 munkaórát vesz igénybe.
A Mars One becslése szerint az első négy ember eljuttatása a vörös bolygóra körülbelül 6 milliárd dollárba fog kerülni. A cég reményei szerint a Big Brother stílusú valóságshow fedezni fogja a költségek nagy részét. A televíziós műsor már jövőre kezdetét veheti, a 40 fős asztronauta-osztag tagjainak összeválogatásával.