Berta Sándor
A jövő keresőjét fejleszti a Google
A Google évek óta meghatározza az online keresési piacot. A cég azonban nem ül a babérjain, hanem továbbfejleszti a keresőmotorját, így az megfelelhet a jövőbeli követelményeknek is.
A társaság egy olyan keresőt akar megalkotni, ahol a rendszer pontosan érti, hogy mit kérdez a felhasználó és precíz válaszokat ad vissza. Ugyan ettől még messze van a szolgáltatás, azonban három fontos változást jelentett be Amit Singhal, a Google keresőért felelős vezetője. Blogbejegyzése szerint az első változás, hogy globálisan elérhetővé válik a Knowledge Graph, amit az Egyesült Államokban élő internetezők már tavaly május óta használhattak. Amennyiben valaki Leonardo Da Vinci nevét gépeli be a keresőbe, akkor a jobb oldalon felbukkanó infoboxban megjelennek a művész és feltaláló életének és műveinek legfontosabb információi. Mindez akkor is működik, ha valaki egy helységnevet vagy egy sportklub nevét adja meg. Tehát már nem is lesz szükséges megnyitni egy újabb oldalt, hanem a Google oldalán látható a keresett adat.
Még inkább személyre szabható lesz a keresés, és lehetőség lesz akár a saját e-mailjeink között is keresni. Amennyiben valaki a saját repüléseire keres rá, akkor a program ki fogja listázni neki az e-mailes jegyfoglalásait is, feltéve, ha ehhez a Gmailt használta. Ugyanakkor az új funkció közel sem lesz annyira részletes, mint a tavaly leállított Google Desktop Search.
A harmadik újdonság, hogy a kimondott szó még fontosabbá válik, a Google ugyanis komolyan gondolja, hogy harcba száll az Apple Siri funkciójával. A konszern hamarosan elérhetővé teszi az App Store kínálatában az iOS operációs rendszer alatt, vagyis az iPhone és az iPad készülékeken egyaránt használható programot, amely lehetővé teszi a keresési címszavak szóban való megadását és a felhasználók a válaszokat is így kaphatják meg. A találatok között szintén megjelennek a Knowledge Graph adatok.
Amit Singhal már májusban jelezte, hogy azt szeretnék, ha a kereső a jövőben képes lenne megválaszolni akár a bonyolultabb kérdéseket is. A cél egyrészt az internetezők hatékonyabb segítése, másrészt a reklámok célzottabb elhelyezése. A szakember ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a címszavas keresésről a szemantikus keresésre való teljes átállás több évig fog tartani. A változások a keresések 10-20 százalékát érinthetik majd, ez több millió lekérdezést jelent naponta. Legutóbb idén januárban módosult a Google keresője.
A társaság egy olyan keresőt akar megalkotni, ahol a rendszer pontosan érti, hogy mit kérdez a felhasználó és precíz válaszokat ad vissza. Ugyan ettől még messze van a szolgáltatás, azonban három fontos változást jelentett be Amit Singhal, a Google keresőért felelős vezetője. Blogbejegyzése szerint az első változás, hogy globálisan elérhetővé válik a Knowledge Graph, amit az Egyesült Államokban élő internetezők már tavaly május óta használhattak. Amennyiben valaki Leonardo Da Vinci nevét gépeli be a keresőbe, akkor a jobb oldalon felbukkanó infoboxban megjelennek a művész és feltaláló életének és műveinek legfontosabb információi. Mindez akkor is működik, ha valaki egy helységnevet vagy egy sportklub nevét adja meg. Tehát már nem is lesz szükséges megnyitni egy újabb oldalt, hanem a Google oldalán látható a keresett adat.
Még inkább személyre szabható lesz a keresés, és lehetőség lesz akár a saját e-mailjeink között is keresni. Amennyiben valaki a saját repüléseire keres rá, akkor a program ki fogja listázni neki az e-mailes jegyfoglalásait is, feltéve, ha ehhez a Gmailt használta. Ugyanakkor az új funkció közel sem lesz annyira részletes, mint a tavaly leállított Google Desktop Search.
A harmadik újdonság, hogy a kimondott szó még fontosabbá válik, a Google ugyanis komolyan gondolja, hogy harcba száll az Apple Siri funkciójával. A konszern hamarosan elérhetővé teszi az App Store kínálatában az iOS operációs rendszer alatt, vagyis az iPhone és az iPad készülékeken egyaránt használható programot, amely lehetővé teszi a keresési címszavak szóban való megadását és a felhasználók a válaszokat is így kaphatják meg. A találatok között szintén megjelennek a Knowledge Graph adatok.
Amit Singhal már májusban jelezte, hogy azt szeretnék, ha a kereső a jövőben képes lenne megválaszolni akár a bonyolultabb kérdéseket is. A cél egyrészt az internetezők hatékonyabb segítése, másrészt a reklámok célzottabb elhelyezése. A szakember ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a címszavas keresésről a szemantikus keresésre való teljes átállás több évig fog tartani. A változások a keresések 10-20 százalékát érinthetik majd, ez több millió lekérdezést jelent naponta. Legutóbb idén januárban módosult a Google keresője.