Gyurkity Péter
Nem népszerű a mobilweb
Bár a tengerentúlon már a többség rendelkezik okostelefonnal, a felhasználók mégsem a böngészőn keresztül érik el a világhálót, ezt a szerepet sokkal inkább az appok látják el. A cégek mégsem hanyagolhatják el oldalaikat.
Az elmúlt években egyre inkább a web hordozható készülékeken keresztül történő kényelmes és gyors elérése került előtérbe, ahogy egyre többen ruháztak be ilyen megoldásokba. Egyfajta böngészőháború is kibontakozott a nagyok között, ez azonban a jelek szerint felesleges volt, mivel a felhasználók nem a böngészőre támaszkodnak a webes élmény kiaknázásában, hanem a különböző appokra, amelyek integrált választ kínálnak a kérdésre.
A comScore amerikai adatokra támaszkodva ír felmérésében arról, hogy márciusban az okostelefonnal rendelkezők a teljes online eltöltött idő egyötödében, 18,5 százalékban vették igénybe a készülékeken megtalálható mobil böngészőt. Néhány oldal (a Microsoft, az ESPN, a Wikimedia lapjai, valamint a The Weather Channel) ugyan kivételnek számít, ám a nagy többség esetében a böngésző részesedése szinte elenyésző, hiszen az appok kényelmes és egyszerű elérést kínálnak, így nincs is igazán szükség a beépített böngészőre. Elemzők szerint ez az Apple évekkel ezelőtti döntésének helyességét igazolja, vagyis jó lóra tettek akkor, amikor a Safari mobil változata helyett az AppStore fejlesztését részesítették előnyben.
Az amerikai adatokat nem is lehet egy legyintéssel elintézni, hiszen a tengerentúlról érkező felméréseket a legtöbb helyen a globális trend előrevetítéseként értékelik, már csak azért is, mert itt jóval magasabb azok aránya, akik rendelkeznek ilyen készülékekkel. Jellemző, hogy a Nielsen szintén márciusi adatgyűjtésében már a többség, a mobiltelefonnal rendelkezők 50,4 százaléka volt birtokában okostelefonnak, ezen tábor 48,5 százaléka pedig az Androidot részesítette előnyben, míg az iOS 32 százalékkal volt a második (a Blackberry pedig 11,6 százalékkal a harmadik). A cégek mégsem hanyagolhatják el mobil oldalaikat, erre jó példa, hogy a Twitter éppen a napokban frissítette saját portálját, elérhetővé téve az eredeti lapokon december óta megjelent újdonságokat, bár ez inkább azoknak szól, akik hagyományos telefonnal merészkednek az oldalra, hiszen ők nem tölthetik le az újabb böngészőket vagy appokat.
A táblák szegmensében abszolút első az iPad, amely a teljes mobil böngészés 94,64 százalékáért felelős a Chitika adatai szerint. A második helyen a Samsung Galaxy Tab különböző változatai végeztek, alig 1,22 százalékkal, a többiek pedig még ennél is kisebb szelettel kell hogy beérjék. A helyzet változhat, hiszen a gyorsan fejlődő Kínában sokan az Androidot szeretik, ám az Apple itt is népszerűnek számít, így nem vehető biztosra a trend módosulása.
Az elmúlt években egyre inkább a web hordozható készülékeken keresztül történő kényelmes és gyors elérése került előtérbe, ahogy egyre többen ruháztak be ilyen megoldásokba. Egyfajta böngészőháború is kibontakozott a nagyok között, ez azonban a jelek szerint felesleges volt, mivel a felhasználók nem a böngészőre támaszkodnak a webes élmény kiaknázásában, hanem a különböző appokra, amelyek integrált választ kínálnak a kérdésre.
A comScore amerikai adatokra támaszkodva ír felmérésében arról, hogy márciusban az okostelefonnal rendelkezők a teljes online eltöltött idő egyötödében, 18,5 százalékban vették igénybe a készülékeken megtalálható mobil böngészőt. Néhány oldal (a Microsoft, az ESPN, a Wikimedia lapjai, valamint a The Weather Channel) ugyan kivételnek számít, ám a nagy többség esetében a böngésző részesedése szinte elenyésző, hiszen az appok kényelmes és egyszerű elérést kínálnak, így nincs is igazán szükség a beépített böngészőre. Elemzők szerint ez az Apple évekkel ezelőtti döntésének helyességét igazolja, vagyis jó lóra tettek akkor, amikor a Safari mobil változata helyett az AppStore fejlesztését részesítették előnyben.
Az amerikai adatokat nem is lehet egy legyintéssel elintézni, hiszen a tengerentúlról érkező felméréseket a legtöbb helyen a globális trend előrevetítéseként értékelik, már csak azért is, mert itt jóval magasabb azok aránya, akik rendelkeznek ilyen készülékekkel. Jellemző, hogy a Nielsen szintén márciusi adatgyűjtésében már a többség, a mobiltelefonnal rendelkezők 50,4 százaléka volt birtokában okostelefonnak, ezen tábor 48,5 százaléka pedig az Androidot részesítette előnyben, míg az iOS 32 százalékkal volt a második (a Blackberry pedig 11,6 százalékkal a harmadik). A cégek mégsem hanyagolhatják el mobil oldalaikat, erre jó példa, hogy a Twitter éppen a napokban frissítette saját portálját, elérhetővé téve az eredeti lapokon december óta megjelent újdonságokat, bár ez inkább azoknak szól, akik hagyományos telefonnal merészkednek az oldalra, hiszen ők nem tölthetik le az újabb böngészőket vagy appokat.
A táblák szegmensében abszolút első az iPad, amely a teljes mobil böngészés 94,64 százalékáért felelős a Chitika adatai szerint. A második helyen a Samsung Galaxy Tab különböző változatai végeztek, alig 1,22 százalékkal, a többiek pedig még ennél is kisebb szelettel kell hogy beérjék. A helyzet változhat, hiszen a gyorsan fejlődő Kínában sokan az Androidot szeretik, ám az Apple itt is népszerűnek számít, így nem vehető biztosra a trend módosulása.