Berta Sándor

Németországban e-mail jön, ha késik a vonat

A Deutsche Bahn (DB) olyan kiegészítő szolgáltatásokat vezetett be, amelyek követendő példát jelenthetnek más vasúttársaságok számára is.

A DB több új szolgáltatással is előrukkolt. Ezek egyike, hogy az utasok azonnal tájékoztatást kapnak elektronikus úton arról, ha késik egy vonat vagy bármilyen fennakadás van valamelyik vasútvonalon. Amennyiben egy vonat több mint tíz percet késik, vagy bármilyen üzemzavar támad, illetve baleset történik, úgy minden utast e-mailben értesít a vasúttársaság rendszere. Emellett a felhasználók megkapják egy olyan oldal linkjét is, amelyben szerepelnek az egyéni utazási kapcsolataik és a megfelelő útmutatások, sőt, ha szükséges, akkor az illető még alternatív útvonaltervet is kaphat. "Az ügyfeleink mindig azt mondják, hogy mennyire fontos, hogy a megfelelő időben hozzájussanak az üzemzavarokkal kapcsolatos információkhoz. Örülünk, hogy ezzel az első lépéssel hozzájárulhatunk az aktív utastájékoztatáshoz" - jelentette ki Ulrich Homburg, a DB személyszállításért felelős vezetője.

Üröm az örömben ugyanakkor, hogy a kiegészítő szolgáltatást egyelőre csak azok az utasok vehetik igénybe, akik regisztrálták magukat a DB honlapján és online vásároltak meg legalább egy vasúti jegyet. A DB azonban azt tervezi, hogy a szolgáltatást fokozatosan kiterjeszti a többi utasra is, így azok is kaphatnak majd e-mailes értesítést, akik az automatákban vásárolták meg a jegyüket. A rendszert az év végére építik ki teljesen.

Mathias Hüske, a DB internetes szolgáltatásaiért felelős munkatársa elmondta, hogy minden regisztrált utas bejelölheti, hogy akar-e e-mailes értesítéseket kapni vagy sem. A szakember hozzátette: azért esett a választásuk az e-mailre, mert az SMS-ben való értesítés drágább lett volna, igaz, úgy több embert érhettek volna el. Ráadásul egyelőre tesztelni akarják a megoldást és arra kíváncsiak, hogy mennyire megbízható ez a rendszer és hol szorul módosításokra. Holger Krawinkel, a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetségének (VZBV) közlekedési szakértője úgy reagált a hírre, hogy személy szerint annak örülne a legjobban, ha egyáltalán nem késnének a vonatok, de ez egy mindenképpen figyelemre méltó lépés a vasúttársaság részéről.

Emellett bevezették azt a lehetőséget is, hogy bárki immár a PayPal rendszerén keresztül is vásárolhat a bahn.de honlapon vasúti jegyeket. "Ezzel egy másik kérésének teszünk eleget. A PayPal az egyik vezető internetes fizetési szolgáltatás, így az ügyfeleink egy további kényelmes fizetési alternatívát is választhatnak" - közölte Homburg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #19
    MAV...vicc kategoria. Par napra hazaugrottam ugy 2 hettel ezelott..Nezegetm, hogy mifele vonattal mehetnek le Pecsre..Semmilyennel! 19:30 utan van 2 vonat 10 es 11 oras menetidovel...WTF? Ugyhogy bereltem 1 repter-haz transfert 8k huf-ert...Mennyi is most 1 teljesaru vonatjegy? 5-6k? Plusz amig elmaszok a vasutallomasig, plusz a megerkeznel az allomastol a lakasig..A MAV halott dolog ugy ahogy van...
  • galmat #18
    Én elégedett vagyok a MÁV-val. Böngészőben látom a térképen, hogy mikor jön a vonat, nem kell korábban kimenni is várakozni a hidegben reggel. Fejlődnek szép lassan. A vonatokat minden indulás előtt átsöprik, kukákat kiürítik, és egyre többször járnak errefele a piros új vonatok.
    A késéseken sikerülne faragni, akkor még jobb lenne, de összességében sokkal jobb a helyzet mint pl 5-10 éve.
  • HumaMage #17
    Haahahahahah :D Ilyenkor felidézem nosztalgikusan amikor még MÁV-al voltam kénytelen utazni. Nem volt régen, ugyhogy krónikusan vitces mennyire túlmutat a német vasút, és hogy a szakadék ami eközött és a MÁV között van mennyire elképzelhetetlenül áthidalhatatlan..
  • lammaer #16
    Gyűlölöm a mobilokat, sokszor azt se tudom hol van. :)

    Nekem pont jó, reggel gép bekapcs amig fogat mosok, klikk, aztán megnézem mennyi időt reggelizhetek.

    Hó ide - hó oda, közel egy éve egy percet nem szoktam fagyoskodni reggel a peronon, míg a többiek kőkeményre fagynak :D
  • sanyicks #15
    furcsa hogy az usákoknál nem gond a hó...
    ...meg máshol sem, de hát nem is lopnak szét ennyire mindent ami állami, miközben röhögnek a birka adófizető pofájába aki csak néha morog de nyeli a gecit rendesen, és úgy hiszi majd megbosszulja ha másik ex komcsikból álló pártra szavaz...
  • morden #14
    Mint napi vonatozó mondom, ez az új térképes elvira teljesen rendben van, sajnos sokat késik, kimarad vonat ezzel nem vagyok kisegítve a munkahelyen hogy bocs láttam reggel, hogy 50 percet késik a vonat :( (viszont egy jobbfajta wifit belőhetnének a Keleti pályaudvaron így 2012ben már ... )
  • Jackal #13
    MÁV-nál azért lenne jó, hogy jól telespammelje a levelesládádat, hogy vonat 20 percet késik, ja nem, 30-at, ja mégse 1,5 órát...
    Mert kb így szokott kinézni egy 10 centis havazáskor a hangosbemondó :)
    Legegyszerűbb lenne nem késni és akkor nem kell okostelefon drága nettel, emailt nézegetni 2 percenként, ha nem jön időben, ésatöbbi...
  • Mardekár #12
    Az európai adófizetők pénzéből.
  • finizlik #11
    Ez a GPS cucchoz képest nem visszalépés?
  • Alexease #10
    Nalunk nincs ilyen gond, hogy SMS vagy e-mail, boven jo, ha feladjak postan, levelkent;))))

    Amugy nagyon ritkan vonatozom, igazabol nincs tapasztalatom, max a piros elovarosi (vagy mi) vonattal szoktam menni nehany megallot (idealis idoben, havazasban nem tudom milyen).

    Jonehany eve mentem tavolabbra (Budapest–Nagykanizsa), normal „gyors” vonattal, megvettem a jegyet, es amikor reggel kimentem, mar csak a budi elott volt allo-ullo hely. De nahany oaval kesobb, a Balaton vegen, mar leszalltak annyian, hogy bejebb tudtam menni;)

    Voltam annyira naiv es tapasztalatlan, hogy azt hittem, helyjeg lesz es/vagy szolnak hogy megtelt a vonat, jo lesz-e felaron az allo jegy;))))