Berta Sándor
Németországban e-mail jön, ha késik a vonat
A Deutsche Bahn (DB) olyan kiegészítő szolgáltatásokat vezetett be, amelyek követendő példát jelenthetnek más vasúttársaságok számára is.
A DB több új szolgáltatással is előrukkolt. Ezek egyike, hogy az utasok azonnal tájékoztatást kapnak elektronikus úton arról, ha késik egy vonat vagy bármilyen fennakadás van valamelyik vasútvonalon. Amennyiben egy vonat több mint tíz percet késik, vagy bármilyen üzemzavar támad, illetve baleset történik, úgy minden utast e-mailben értesít a vasúttársaság rendszere. Emellett a felhasználók megkapják egy olyan oldal linkjét is, amelyben szerepelnek az egyéni utazási kapcsolataik és a megfelelő útmutatások, sőt, ha szükséges, akkor az illető még alternatív útvonaltervet is kaphat. "Az ügyfeleink mindig azt mondják, hogy mennyire fontos, hogy a megfelelő időben hozzájussanak az üzemzavarokkal kapcsolatos információkhoz. Örülünk, hogy ezzel az első lépéssel hozzájárulhatunk az aktív utastájékoztatáshoz" - jelentette ki Ulrich Homburg, a DB személyszállításért felelős vezetője.
Üröm az örömben ugyanakkor, hogy a kiegészítő szolgáltatást egyelőre csak azok az utasok vehetik igénybe, akik regisztrálták magukat a DB honlapján és online vásároltak meg legalább egy vasúti jegyet. A DB azonban azt tervezi, hogy a szolgáltatást fokozatosan kiterjeszti a többi utasra is, így azok is kaphatnak majd e-mailes értesítést, akik az automatákban vásárolták meg a jegyüket. A rendszert az év végére építik ki teljesen.
Mathias Hüske, a DB internetes szolgáltatásaiért felelős munkatársa elmondta, hogy minden regisztrált utas bejelölheti, hogy akar-e e-mailes értesítéseket kapni vagy sem. A szakember hozzátette: azért esett a választásuk az e-mailre, mert az SMS-ben való értesítés drágább lett volna, igaz, úgy több embert érhettek volna el. Ráadásul egyelőre tesztelni akarják a megoldást és arra kíváncsiak, hogy mennyire megbízható ez a rendszer és hol szorul módosításokra. Holger Krawinkel, a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetségének (VZBV) közlekedési szakértője úgy reagált a hírre, hogy személy szerint annak örülne a legjobban, ha egyáltalán nem késnének a vonatok, de ez egy mindenképpen figyelemre méltó lépés a vasúttársaság részéről.
Emellett bevezették azt a lehetőséget is, hogy bárki immár a PayPal rendszerén keresztül is vásárolhat a bahn.de honlapon vasúti jegyeket. "Ezzel egy másik kérésének teszünk eleget. A PayPal az egyik vezető internetes fizetési szolgáltatás, így az ügyfeleink egy további kényelmes fizetési alternatívát is választhatnak" - közölte Homburg.
A DB több új szolgáltatással is előrukkolt. Ezek egyike, hogy az utasok azonnal tájékoztatást kapnak elektronikus úton arról, ha késik egy vonat vagy bármilyen fennakadás van valamelyik vasútvonalon. Amennyiben egy vonat több mint tíz percet késik, vagy bármilyen üzemzavar támad, illetve baleset történik, úgy minden utast e-mailben értesít a vasúttársaság rendszere. Emellett a felhasználók megkapják egy olyan oldal linkjét is, amelyben szerepelnek az egyéni utazási kapcsolataik és a megfelelő útmutatások, sőt, ha szükséges, akkor az illető még alternatív útvonaltervet is kaphat. "Az ügyfeleink mindig azt mondják, hogy mennyire fontos, hogy a megfelelő időben hozzájussanak az üzemzavarokkal kapcsolatos információkhoz. Örülünk, hogy ezzel az első lépéssel hozzájárulhatunk az aktív utastájékoztatáshoz" - jelentette ki Ulrich Homburg, a DB személyszállításért felelős vezetője.
Üröm az örömben ugyanakkor, hogy a kiegészítő szolgáltatást egyelőre csak azok az utasok vehetik igénybe, akik regisztrálták magukat a DB honlapján és online vásároltak meg legalább egy vasúti jegyet. A DB azonban azt tervezi, hogy a szolgáltatást fokozatosan kiterjeszti a többi utasra is, így azok is kaphatnak majd e-mailes értesítést, akik az automatákban vásárolták meg a jegyüket. A rendszert az év végére építik ki teljesen.
Mathias Hüske, a DB internetes szolgáltatásaiért felelős munkatársa elmondta, hogy minden regisztrált utas bejelölheti, hogy akar-e e-mailes értesítéseket kapni vagy sem. A szakember hozzátette: azért esett a választásuk az e-mailre, mert az SMS-ben való értesítés drágább lett volna, igaz, úgy több embert érhettek volna el. Ráadásul egyelőre tesztelni akarják a megoldást és arra kíváncsiak, hogy mennyire megbízható ez a rendszer és hol szorul módosításokra. Holger Krawinkel, a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetségének (VZBV) közlekedési szakértője úgy reagált a hírre, hogy személy szerint annak örülne a legjobban, ha egyáltalán nem késnének a vonatok, de ez egy mindenképpen figyelemre méltó lépés a vasúttársaság részéről.
Emellett bevezették azt a lehetőséget is, hogy bárki immár a PayPal rendszerén keresztül is vásárolhat a bahn.de honlapon vasúti jegyeket. "Ezzel egy másik kérésének teszünk eleget. A PayPal az egyik vezető internetes fizetési szolgáltatás, így az ügyfeleink egy további kényelmes fizetési alternatívát is választhatnak" - közölte Homburg.