Ötvös Tibor

Visszatér az alapokhoz a Driver: San Francisco

A Driver első része igen nagy népszerűségnek örvendett köszönhetően a játék remek játékmenetének és az akkoriban parádésnak mondható grafikai megvalósításnak. A siker hatására természetesen jöttek a folytatások, ám a harmadik, Driv3r címet viselő rész után valahogy félresiklott a sorozat.

A kiadó ugyanis szerette volna meglovagolni a GTA hullámot és ezért mind a Parallel Lines mind pedig a Driver '76 (egy PSP exkluzív rész) sokat merített a Rockstar klasszikus sorozatának játékmenetéből és kezdte háttérbe szorítani azt, ami miatt sokan szerették/szerettük a trilógiát. Mindenesetre a Ubisoft Reflections tanult a hibáiból és épp ezért szinte teljesen figyelmen kívül hagyja az utolsó két részt és úgy tesz, mintha a Driv3r lett volna az utolsó epizód.



A történet is innen folytatódik - egészen pontosan fél évvel az akkor események után. A Driver: San Francisco főszereplője a beépített zsaru, Tanner aki ismét örök ellenfelével, Jerichoval kerül szembe. Mint kiderül, mind a két karakter túlélte a harmadik rész végi tűzharcot és Jerichot épp egy rendőrségi konvoj szállítja egy börtönbe, mikor egy titokzatos nő segítségével ellenfelünk megszökik, hősünk pedig éber kómába esik.

És itt lép be a Driver: San Francisco játékmenetének legújabb és legegyedibb eleme: a Váltás. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy hősünk képes egyik testből/autóból a másikba átszállni és így kerülhetünk el nagy baleseteket vagy előzhetjük meg, hogy egy rosszul bevett kanyar miatt leszakadjunk az üldözött ellenfelünktől.


"A történetet a Váltás köré építettük fel" - árulta el Jean-Sebastien Decant, a játék vezető dizájnere. "Bár egy valóságos alapokra nagyban építő zsaru sztorit akarunk bemutatni, azért akadnak benne majd fantasy elemek is. Egyébként olyan filmek voltak ránk nagy hatással, mint az Eredet, a Forráskód vagy az Álomháború. Megnéztük ezeket az alkotásokat, kielemeztük és felhasználtunk bizonyos dolgokat is belőlük."

A játékmenetet tekintve ez egész egyszerűen lett megoldva. Vezetés közben az autónkat látjuk a megszokott módban, ám a Váltást benyomva a kocsi átvált automatába és nekünk így van időnk körbenézni a területet, hogy mely autóba szeretnénk "átülni". Ha kiválasztottuk, akkor megtörténik a Váltás. Ha esetleg van utas a kiválasztott járműben, az addig nem is gyanakszik, hogy valami megváltozott, amíg el nem kezdünk különböző mutatványokat bemutatni az autóval.



A Váltás képességünket három szintre fejleszthetjük. A maximális fejlődési szintet elérvén a város egyik sarkából átugorhatunk a másikba - mindezt egy Google Earthre hasonlító térképen tehetjük meg. A San Francisco összesen több, mint 200 mérföldnyi utat kínál, melyen 120 különböző autóval randalírozhatunk kedvünkre 60 különböző zenére.

A jelek szerint a Ubisoft komolyan gondolja a Driver sorozat feltámasztását és mi ennek csak örülünk. Most már csak az a kérdés, hogy a Váltás mekkora sikerrel mutatkozik be, hiszen ez a lehetőség adja az egész játékmenet alapját. A Driver: San Francisco szeptember 1-én jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomboy013 #9
    "A siker hatására természetesen jöttek a folytatások, ám a harmadik, Driv3r címet viselő rész után valahogy félresiklott a sorozat." Szerintem már a Driver 3-al nagyon is félresiklott a sorozat nem csak utána =D
  • RoyalPredator #8
    Manapság már nagyon alap dolog, hogy kiszálhassunk a kocsiból.
    GTA szerinted hol lenne nélküle?

    Az ugrálás egy opció, de én nemigazán használnám.
    Bzdmeg tanuljanak meg "vezetni" a játékosok, és ne törjék szarrá a kocsit.
    Érdekes mód nem lehetetlen. Túl kell járni az AI eszén, kihasználni az engine-t, a fizikával együttműködni, stb. Nem nagy ördöngősség...

    Ha GTA-t akarja megszorongatni, muszály lesz bele sétálós opció. Mellesleg nem intézhetünk el mindent kocsiból, épületharc, futásos-menekülés/üldözés annyira fontos eleme egy akciójátéknak, hogy nem lehet már egyszerűen elsötétíteni a képet, ha autóból házba visz a történet. Szépen szálljunk ki, menjünk be óvatosan, és mehet a móka...

    GTA 4 Life.
  • Zomil #7
    visszatérés a Driver1-hez jo 5let....
    kiszállás a kocsibol nem hiányzik...driver1-ben sem éreztem szükségét, h a városban mászkáljak

    viszont ez a váltás hatalmas baromságnak tünik...

    miért nem lehet egy Driver1-et csinálni jobb grafikával? :D
    Számomra már az is sikeres lenne :)
  • SzitaAti #6
    Nekem a Driver 1-ben a ,,sebsség íze", a mindenáron való menekülések, az autó törése tetszett és a legfontosabb: autóként viselkedtek a kocsik. Ha nem is szimulátor szinten, de volt némi fizikája a játéknak. Ez a lényeg, ne egy újabb NFS legyen belőle, és akkor jó lesz. Ezt a váltásosdit meg egylőre hülyeségnek tartom, aztán mejd meglátjuk :)
  • JackSparrow88 #5
    "Szerintem elfog bukni mivel nem lehet kiszáni a járműből." De ki lehet gondolom csak nem menet közben. Ami szerintem jó is mert a GTA-kban is utáltam amikor üldözés közben jön rá szükség miatt az autócsere és ilyenkor a megállással majd kereséssel, beszállással sok idő elmehet és akár a küldetést is buktuk emiatt. De nem olyan újdonság hiszen már a Wheelman-ben is volt hasonló dolog amit szintén ötletesnek találtam :D
  • petrov144 #4
    több mint 100 licencelt kocsi ++++
    200 mérföldnyi út ++++
    váltás (Tanner az elején kómába kerül és onnan már az ő álmát játszuk) BAROMSÁG
    nem lehet kiszállni - vagyis ez egy hot pursuit story móddal, kocsiról kocsira ugrálva... bukta illat
  • RoyalPredator #3
    He?!
  • JaSoN HuNTeR #2
    Ja és a grafika se valami nagy szám :(
  • JaSoN HuNTeR #1
    Szerintem elfog bukni mivel nem lehet kiszáni a járműből :D:D