Ötvös Tibor
Visszatér az alapokhoz a Driver: San Francisco
A Driver első része igen nagy népszerűségnek örvendett köszönhetően a játék remek játékmenetének és az akkoriban parádésnak mondható grafikai megvalósításnak. A siker hatására természetesen jöttek a folytatások, ám a harmadik, Driv3r címet viselő rész után valahogy félresiklott a sorozat.
A kiadó ugyanis szerette volna meglovagolni a GTA hullámot és ezért mind a Parallel Lines mind pedig a Driver '76 (egy PSP exkluzív rész) sokat merített a Rockstar klasszikus sorozatának játékmenetéből és kezdte háttérbe szorítani azt, ami miatt sokan szerették/szerettük a trilógiát. Mindenesetre a Ubisoft Reflections tanult a hibáiból és épp ezért szinte teljesen figyelmen kívül hagyja az utolsó két részt és úgy tesz, mintha a Driv3r lett volna az utolsó epizód.
A történet is innen folytatódik - egészen pontosan fél évvel az akkor események után. A Driver: San Francisco főszereplője a beépített zsaru, Tanner aki ismét örök ellenfelével, Jerichoval kerül szembe. Mint kiderül, mind a két karakter túlélte a harmadik rész végi tűzharcot és Jerichot épp egy rendőrségi konvoj szállítja egy börtönbe, mikor egy titokzatos nő segítségével ellenfelünk megszökik, hősünk pedig éber kómába esik.
És itt lép be a Driver: San Francisco játékmenetének legújabb és legegyedibb eleme: a Váltás. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy hősünk képes egyik testből/autóból a másikba átszállni és így kerülhetünk el nagy baleseteket vagy előzhetjük meg, hogy egy rosszul bevett kanyar miatt leszakadjunk az üldözött ellenfelünktől.
"A történetet a Váltás köré építettük fel" - árulta el Jean-Sebastien Decant, a játék vezető dizájnere. "Bár egy valóságos alapokra nagyban építő zsaru sztorit akarunk bemutatni, azért akadnak benne majd fantasy elemek is. Egyébként olyan filmek voltak ránk nagy hatással, mint az Eredet, a Forráskód vagy az Álomháború. Megnéztük ezeket az alkotásokat, kielemeztük és felhasználtunk bizonyos dolgokat is belőlük."
A játékmenetet tekintve ez egész egyszerűen lett megoldva. Vezetés közben az autónkat látjuk a megszokott módban, ám a Váltást benyomva a kocsi átvált automatába és nekünk így van időnk körbenézni a területet, hogy mely autóba szeretnénk "átülni". Ha kiválasztottuk, akkor megtörténik a Váltás. Ha esetleg van utas a kiválasztott járműben, az addig nem is gyanakszik, hogy valami megváltozott, amíg el nem kezdünk különböző mutatványokat bemutatni az autóval.
A Váltás képességünket három szintre fejleszthetjük. A maximális fejlődési szintet elérvén a város egyik sarkából átugorhatunk a másikba - mindezt egy Google Earthre hasonlító térképen tehetjük meg. A San Francisco összesen több, mint 200 mérföldnyi utat kínál, melyen 120 különböző autóval randalírozhatunk kedvünkre 60 különböző zenére.
A jelek szerint a Ubisoft komolyan gondolja a Driver sorozat feltámasztását és mi ennek csak örülünk. Most már csak az a kérdés, hogy a Váltás mekkora sikerrel mutatkozik be, hiszen ez a lehetőség adja az egész játékmenet alapját. A Driver: San Francisco szeptember 1-én jelenik meg.
A kiadó ugyanis szerette volna meglovagolni a GTA hullámot és ezért mind a Parallel Lines mind pedig a Driver '76 (egy PSP exkluzív rész) sokat merített a Rockstar klasszikus sorozatának játékmenetéből és kezdte háttérbe szorítani azt, ami miatt sokan szerették/szerettük a trilógiát. Mindenesetre a Ubisoft Reflections tanult a hibáiból és épp ezért szinte teljesen figyelmen kívül hagyja az utolsó két részt és úgy tesz, mintha a Driv3r lett volna az utolsó epizód.
A történet is innen folytatódik - egészen pontosan fél évvel az akkor események után. A Driver: San Francisco főszereplője a beépített zsaru, Tanner aki ismét örök ellenfelével, Jerichoval kerül szembe. Mint kiderül, mind a két karakter túlélte a harmadik rész végi tűzharcot és Jerichot épp egy rendőrségi konvoj szállítja egy börtönbe, mikor egy titokzatos nő segítségével ellenfelünk megszökik, hősünk pedig éber kómába esik.
És itt lép be a Driver: San Francisco játékmenetének legújabb és legegyedibb eleme: a Váltás. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy hősünk képes egyik testből/autóból a másikba átszállni és így kerülhetünk el nagy baleseteket vagy előzhetjük meg, hogy egy rosszul bevett kanyar miatt leszakadjunk az üldözött ellenfelünktől.
"A történetet a Váltás köré építettük fel" - árulta el Jean-Sebastien Decant, a játék vezető dizájnere. "Bár egy valóságos alapokra nagyban építő zsaru sztorit akarunk bemutatni, azért akadnak benne majd fantasy elemek is. Egyébként olyan filmek voltak ránk nagy hatással, mint az Eredet, a Forráskód vagy az Álomháború. Megnéztük ezeket az alkotásokat, kielemeztük és felhasználtunk bizonyos dolgokat is belőlük."
A játékmenetet tekintve ez egész egyszerűen lett megoldva. Vezetés közben az autónkat látjuk a megszokott módban, ám a Váltást benyomva a kocsi átvált automatába és nekünk így van időnk körbenézni a területet, hogy mely autóba szeretnénk "átülni". Ha kiválasztottuk, akkor megtörténik a Váltás. Ha esetleg van utas a kiválasztott járműben, az addig nem is gyanakszik, hogy valami megváltozott, amíg el nem kezdünk különböző mutatványokat bemutatni az autóval.
A Váltás képességünket három szintre fejleszthetjük. A maximális fejlődési szintet elérvén a város egyik sarkából átugorhatunk a másikba - mindezt egy Google Earthre hasonlító térképen tehetjük meg. A San Francisco összesen több, mint 200 mérföldnyi utat kínál, melyen 120 különböző autóval randalírozhatunk kedvünkre 60 különböző zenére.
A jelek szerint a Ubisoft komolyan gondolja a Driver sorozat feltámasztását és mi ennek csak örülünk. Most már csak az a kérdés, hogy a Váltás mekkora sikerrel mutatkozik be, hiszen ez a lehetőség adja az egész játékmenet alapját. A Driver: San Francisco szeptember 1-én jelenik meg.