Gyurkity Péter
Érkezőben az iPhone és iPod reklámok
Az Apple a hamarosan debütáló iOS 4 részeként indítja útjára a mobil reklámok új platformját, amelyben a felhasználók számára minimálisan zavaró hirdetéseket, a fejlesztőknek pedig nagy előnyöket ígérnek.
A mobil hirdetési hálózatot iAd néven integrálták az iOS legújabb változatába, a július 1-től életbe lépő platform pedig az iPhone, valamint egyes iPod Touch készülékeken jelenhet meg, hogy a reklámok révén új bevételi forrást kínáljon a külső fejlesztőknek, valamint a megoldásban résztvevő partnereknek.
A lépést támogató cégek listája meglehetősen hosszú, itt olyan neveket találunk, mint AT&T, Best Buy, DirecTV, Geico, GE, Nissan, Sears, Turner Broadcasting System, Unilever, illetve Walt Disney. Az illetékesek arra számítanak, hogy még az idén mintegy 60 millió dolláros forgalmat bonyolíthatnak le, amely igencsak jó eredménynek számítana, hiszen ezzel az év második felére előirányzott amerikai mobil hirdetések felét fednék le. Az Apple szerint az iAd egyik legfontosabb előnye, hogy az iOS 4 részeként érkező platform révén a felhasználóknak nem kell kilépniük kedvenc alkalmazásaikból, hogy megtekintsék az egyes hirdetéseket, ezzel pedig nem romlik jelentős mértékben az élmény.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Steve Jobs maga is bízik a megoldás sikerében, amit azzal támaszt alá, hogy a hirdető cégek ezzel a demográfiailag igen fontos csoportokat, korosztályokat fedhetik le olyan módon, amely minden résztvevő számára kényelmes és elfogadható. A platformmal szerinte a televízió és a web által kínált előnyöket nyújtják a fogyasztóknak, a külső fejlesztők számára pedig ez kitűnő megoldás, hogy továbbra is ingyenes, illetve olcsó alkalmazásokat készítsenek és kínáljanak a közönségnek. Utóbbiak egyébként az ágazatban szokásos 60 százalékos részesedést kapják meg a reklámokból származó bevételeknek - ezt az iTunes Connect rendszeren keresztül fizetik ki.
Az iOS 4 az iPhone 3G, iPhone 3GS és iPhone 4G, valamint a második és harmadik generációs iPod Touch készülékeken lesz elérhető (ezen belül a 32 GB-os és 64 GB-os változatokon).
A mobil hirdetési hálózatot iAd néven integrálták az iOS legújabb változatába, a július 1-től életbe lépő platform pedig az iPhone, valamint egyes iPod Touch készülékeken jelenhet meg, hogy a reklámok révén új bevételi forrást kínáljon a külső fejlesztőknek, valamint a megoldásban résztvevő partnereknek.
A lépést támogató cégek listája meglehetősen hosszú, itt olyan neveket találunk, mint AT&T, Best Buy, DirecTV, Geico, GE, Nissan, Sears, Turner Broadcasting System, Unilever, illetve Walt Disney. Az illetékesek arra számítanak, hogy még az idén mintegy 60 millió dolláros forgalmat bonyolíthatnak le, amely igencsak jó eredménynek számítana, hiszen ezzel az év második felére előirányzott amerikai mobil hirdetések felét fednék le. Az Apple szerint az iAd egyik legfontosabb előnye, hogy az iOS 4 részeként érkező platform révén a felhasználóknak nem kell kilépniük kedvenc alkalmazásaikból, hogy megtekintsék az egyes hirdetéseket, ezzel pedig nem romlik jelentős mértékben az élmény.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Steve Jobs maga is bízik a megoldás sikerében, amit azzal támaszt alá, hogy a hirdető cégek ezzel a demográfiailag igen fontos csoportokat, korosztályokat fedhetik le olyan módon, amely minden résztvevő számára kényelmes és elfogadható. A platformmal szerinte a televízió és a web által kínált előnyöket nyújtják a fogyasztóknak, a külső fejlesztők számára pedig ez kitűnő megoldás, hogy továbbra is ingyenes, illetve olcsó alkalmazásokat készítsenek és kínáljanak a közönségnek. Utóbbiak egyébként az ágazatban szokásos 60 százalékos részesedést kapják meg a reklámokból származó bevételeknek - ezt az iTunes Connect rendszeren keresztül fizetik ki.
Az iOS 4 az iPhone 3G, iPhone 3GS és iPhone 4G, valamint a második és harmadik generációs iPod Touch készülékeken lesz elérhető (ezen belül a 32 GB-os és 64 GB-os változatokon).