Gyurkity Péter
A Nintendo szerint jó ideig maradnak a konzolok
Bár korábban olvashattunk ettől eltérő véleményéket még a szakmán belül is, a Nintendo vezetése mégsem gondolja, hogy veszélyben forogna a hagyományos konzolok jövője.
Április közepén mi is beszámoltunk a Metal Gear Solid sorozat szülőatyja érdekes fejtegetéséről, miszerint a játékok szegmensében belátható időn belül új megoldások veszik át a meglévők helyét, ezzel pedig még a konzolok is eltűnhetnek a háztartásokból, fejet hajtva a szerveralapú fejlesztések előtt. Most a Nintendo háza tájáról ismerhetjük meg a hivatalos véleményt, amely ezzel ellentétes.
A cég elnöke egészen pontosan arról beszélt, hogy mivel a hagyományos, kifejezetten játékokra kihegyezett konzolok továbbra is exkluzív élményt nyújtanak a felhasználóknak, jövőjüket nem fenyegetik az újabb, egyre népszerűbbé váló platformok, legyen szó akár a streaming szolgáltatásokról (ilyen például a Gaikai és az OnLive), vagy a közösségi hálózatokra építő, egyszerű és kevésbé egyszerű alkotásokról. A cégvezető nem tart attól, hogy nekik is ez utóbbi területen kellene saját fejlesztéseket piacra dobni, ezek az alternatívák ugyanis nem fenyegetik meglévő Wii és DS/3DS üzletágat.
A konzolok fokozatos eltűnése mellett érvelők a streaming szolgáltatások univerzális jellegét emelik ki, ezek ugyanis (legalábbis ideális esetben) a kliens eszközétől függetlenül teszik elérhetővé ugyanazt az élményt, vagyis többé nem lenne szükség a konzolok speciális felépítésére, azok hardverére. Az ellentábor viszont arra hivatkozik, hogy a szerveralapú megoldások biztosan nem fogják tudni kihasználni a Wii Motion és a hasonló eszközök előnyeit, így továbbra is létjogosultsága lesz a többek között az új és meglévő mozgásérzékelő kontrollerekhez kapcsolódó konzoloknak. A Nintendo első embere ezt szintén így látja, ami viszont azt vetíti előre, hogy mindenképpen érkeznie kell a konzolok következő generációjának. Nem lenne meglepő tehát, ha a vita a továbbiakban ezen új generáció érkezéséről, annak újdonságairól szólna majd.
Amíg tehát a Nintendo a jövőben sem kíván a közösségi szolgáltatásokra építő játékokat fejleszteni, piacra dobni, addig továbbra is hallgatnak az új eszközökről - remélhetőleg nem sokáig.
Április közepén mi is beszámoltunk a Metal Gear Solid sorozat szülőatyja érdekes fejtegetéséről, miszerint a játékok szegmensében belátható időn belül új megoldások veszik át a meglévők helyét, ezzel pedig még a konzolok is eltűnhetnek a háztartásokból, fejet hajtva a szerveralapú fejlesztések előtt. Most a Nintendo háza tájáról ismerhetjük meg a hivatalos véleményt, amely ezzel ellentétes.
A cég elnöke egészen pontosan arról beszélt, hogy mivel a hagyományos, kifejezetten játékokra kihegyezett konzolok továbbra is exkluzív élményt nyújtanak a felhasználóknak, jövőjüket nem fenyegetik az újabb, egyre népszerűbbé váló platformok, legyen szó akár a streaming szolgáltatásokról (ilyen például a Gaikai és az OnLive), vagy a közösségi hálózatokra építő, egyszerű és kevésbé egyszerű alkotásokról. A cégvezető nem tart attól, hogy nekik is ez utóbbi területen kellene saját fejlesztéseket piacra dobni, ezek az alternatívák ugyanis nem fenyegetik meglévő Wii és DS/3DS üzletágat.
A konzolok fokozatos eltűnése mellett érvelők a streaming szolgáltatások univerzális jellegét emelik ki, ezek ugyanis (legalábbis ideális esetben) a kliens eszközétől függetlenül teszik elérhetővé ugyanazt az élményt, vagyis többé nem lenne szükség a konzolok speciális felépítésére, azok hardverére. Az ellentábor viszont arra hivatkozik, hogy a szerveralapú megoldások biztosan nem fogják tudni kihasználni a Wii Motion és a hasonló eszközök előnyeit, így továbbra is létjogosultsága lesz a többek között az új és meglévő mozgásérzékelő kontrollerekhez kapcsolódó konzoloknak. A Nintendo első embere ezt szintén így látja, ami viszont azt vetíti előre, hogy mindenképpen érkeznie kell a konzolok következő generációjának. Nem lenne meglepő tehát, ha a vita a továbbiakban ezen új generáció érkezéséről, annak újdonságairól szólna majd.
Amíg tehát a Nintendo a jövőben sem kíván a közösségi szolgáltatásokra építő játékokat fejleszteni, piacra dobni, addig továbbra is hallgatnak az új eszközökről - remélhetőleg nem sokáig.