Berta Sándor

A médiának tanulnia kell a Google példájából

Jeff Jarvis médiakutató úgy véli, hogy a hagyományos médiák, mint a napilapok csak akkor oldhatják meg gazdasági problémáikat, hogy ha ugyanazt az utat járják végig, mint a Google.

"A hírszolgáltatóknak már régóta meg kellett volna próbálniuk megérteni, hogy mit csinál a Google. A gazdasági recesszió súlyosbítani fogja a napilapok, a rádiók és a televíziók válsághelyzetét, egyúttal pedig felgyorsítja az internet irányába való áttörésüket. A Google ilyen szempontból jelenleg egy online kereső, a hirdetésértékesítés és kiegészítő szoftverajánlatok kombinációjával rendelkezik. Amíg a klasszikus médiák ma is ellenőrizni akarják az információ terjedését és a reklámpiacot, addig a konszern azt tekintette a legfontosabb feladatának, hogy az információkat mindenhol szabadon hozzáférhetővé tegye. A különbség a két fél között, hogy a Google nem vár arra, hogy az emberek megkeressék, hanem tudni akarja, hogy hol vannak az emberek. A vállalat megértette, hogy a szolgáltatásaival nem csak támogathatja a felhasználókat a világhálón, de gazdaságilag is sikeressé teheti" - jelentette ki a müncheni Digital Life Design (DLD) médiakonferencia előtt.

Jarvis a saját példáját említette. Ő a Buzzmachine.com-on lévő blogjában egyaránt használja a Google Ads, a Google Maps és más Google alkalmazásokat és a cég az ott elhelyezett reklámok bevételeiből részesedést biztosít neki. A szakember úgy vélte, hogy a hagyományos médiáknak is ezt az utat kell követniük és azt a kérdést kell feltenniük maguknak: miként támogathatunk másokat abban, hogy sikeresek legyenek? A regionális újságoknak például olyan hirdetési megoldásokat kell találniuk, amelyek olcsón és könnyen elkészíthetők, elhelyezhetők, valamint eladhatók. Ezenkívül fontos, hogy ezek a reklámok hatékonyak legyenek, célzottan egy-egy felhasználói csoportot szólítsanak meg.

"Nem hiszek a sajtó és a rádiózás végében. Azonban tudnunk kell, hogy a világ változni fog és a médiáknak meg kell érteniük ezt a változást" - szögezte le végül a szakember, akinek a héten jelenik meg az Egyesült Államokban a What Would Google Do (Mit tenne a Google?) című új könyve.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Magnificat #16
    de a google ads és mindenki más is magasan tesz arra, hogy az oldalad valóban magas színvonalú és minőségi-e, vagy csak szerinted az...
    nem minőség alapján fizetnek, hanem látogatottság alapján
    látogatottság = sokan látták a google ads reklámot = több bevétel. Hidd el, be kell hogy valljam, sosem hallottam még atlagember honlapjáról, és lehet vagyunk még pár milliárdan így :) olyan oldalak, amiket nem csak 10-20 ember látogat hébe-hóba, hanem meglehetősen sok, azok tudnak ezzel normálisabban pénzt keresni. megélni kétlem hogy meg lehetne, de az extra summa is extra summa...

    tv-ben is az alapján meg a reklámblokk másodpercdíja, hogy mikor van az a blokk... hajnali 4-kor egész jutányos áron lehet hirdetni, legalábbis az este nyolcas időszakhoz képest. és miért? na ugye hogy azért, mert hajnalban a legtöbb ember alszik, míg este nyolckor kb a legnagyobb a tévénézés aránya...
  • Adamul #15
    Még sincs a top10 között se...
  • b10 #14
    mamo33:

    És mióta is függ egy oldal tartalmának minősége attól, hogy hányan látogatják ? Ezek szerint az msn.com a világ legjobb oldala, mert a legtöbb IE böngészőben az van kezdőlapnak beállítva ?
  • mamo33 #13
    Biztosan sokan látogatják a honlapod! Baromi érdekfeszítő lehet!
  • akron #12
    Nem tudom tényleg ezeket mondta-e, de ez egy nagy nulla!

    "A regionális újságoknak például olyan hirdetési megoldásokat kell találniuk, amelyek olcsón és könnyen elkészíthetők, elhelyezhetők, valamint eladhatók."

    Őszintén! ez most mi??? Eddig nem ugyanezt csinálták. Ebben mi az új??
  • atlagember #11
    Fél év óta már vagy 50 centet gerestem is a google adsensen, még ötven év és ki is fizetik az ötven dolláros minimum jutalékot.
    Baromi sikeressé tett...
  • Tetsuo #10
    ehehe asszem elkezdek latint tanulni..
  • Gerygrey #9
    Ez mekkora ki***ott f***ság ez a cikk. Fólia. Gratulálok...
  • szarvasdinnye #8
    Pontosan ugyanez jutott eszembe, mikor elkezdtem olvasni a cikket. Azert...
  • B0nFire #7
    zsír!