Gyurkity Péter
Közösségi oldalak a digitális szakadék áthidalására
Egy amerikai egyetemi kutatás szerint az internetes közösségi portálok kiválóan alkalmasak a digitális szakadék áthidalására, mivel fiatal látogatóik éppen azon területeken fejlődnek, amelyek a legjobban szolgálják versenyképességüket.
A Minnesota Egyetem kutatásában részt vett munkatársak arra a következtetésre jutottak, hogy a szakadék legalább részleges áthidalásához nem kell messzire mennünk, elég ha csak a népszerű közösségi oldalak látogatóinak tevékenységét, eddigi tapasztalatait vesszük szemügyre. A megkérdezett 16 és 18 év közötti fiatalok válaszaiból kitűnt, hogy ezek a portálok nagyon is hasznosak az új generációk képességeinek, tudásának megalapozásában.
A több tucatnyi középiskola tanulóinak részvételével lezajlott felmérésből kiderült, hogy az oldalakat gyakran látogatók pontosan azokat a technológiákat, képességeket sajátítják el, amelyekre az oktatásban is igyekeznek minél nagyobb hangsúlyt fektetni. Ezek között megtaláljuk a technológiai rendszerekhez való pozitív hozzáállást, a különböző tartalmak létrehozását, szerkesztését és egyénire szabását, valamint az online dizájn és a felület kialakításán való munkálkodást. Ezalatt megosztják egymással kreatív alkotásaikat, miközben felelősséggel és kellő körültekintéssel használják a szükséges technológiát.
Érdekes módon az egyetem szakértői a Pew 2005-ben készült felmérésének egyes részleteit is cáfolták, kiemelve, hogy az ilyen és hasonló oldalak révén az anyagilag kevésbé kedvező helyzetben lévő tanulók is ugyanolyan eséllyel indulnak, sokan közülük legalább olyan szintre fejlesztik tudásukat, mint a szerencsésebb háttérből indulók. A megkérdezett amerikai tanulók 94 százaléka használja az internetet, 82 százalékuk otthon is rendszeresen fellép, a közösségi oldalakon pedig 77 százaléknak van online profilja.
Azt a kutatók is hozzáteszik, hogy a digitális szakadék jóval túlmutat a Facebook profilokon és a hasonló közösségi megoldásokon. Mégis biztató jelként veszik, hogy ennek legalább egy részét áthidalhatjuk az ilyen portálok használatával.
A Minnesota Egyetem kutatásában részt vett munkatársak arra a következtetésre jutottak, hogy a szakadék legalább részleges áthidalásához nem kell messzire mennünk, elég ha csak a népszerű közösségi oldalak látogatóinak tevékenységét, eddigi tapasztalatait vesszük szemügyre. A megkérdezett 16 és 18 év közötti fiatalok válaszaiból kitűnt, hogy ezek a portálok nagyon is hasznosak az új generációk képességeinek, tudásának megalapozásában.
A több tucatnyi középiskola tanulóinak részvételével lezajlott felmérésből kiderült, hogy az oldalakat gyakran látogatók pontosan azokat a technológiákat, képességeket sajátítják el, amelyekre az oktatásban is igyekeznek minél nagyobb hangsúlyt fektetni. Ezek között megtaláljuk a technológiai rendszerekhez való pozitív hozzáállást, a különböző tartalmak létrehozását, szerkesztését és egyénire szabását, valamint az online dizájn és a felület kialakításán való munkálkodást. Ezalatt megosztják egymással kreatív alkotásaikat, miközben felelősséggel és kellő körültekintéssel használják a szükséges technológiát.
Érdekes módon az egyetem szakértői a Pew 2005-ben készült felmérésének egyes részleteit is cáfolták, kiemelve, hogy az ilyen és hasonló oldalak révén az anyagilag kevésbé kedvező helyzetben lévő tanulók is ugyanolyan eséllyel indulnak, sokan közülük legalább olyan szintre fejlesztik tudásukat, mint a szerencsésebb háttérből indulók. A megkérdezett amerikai tanulók 94 százaléka használja az internetet, 82 százalékuk otthon is rendszeresen fellép, a közösségi oldalakon pedig 77 százaléknak van online profilja.
Azt a kutatók is hozzáteszik, hogy a digitális szakadék jóval túlmutat a Facebook profilokon és a hasonló közösségi megoldásokon. Mégis biztató jelként veszik, hogy ennek legalább egy részét áthidalhatjuk az ilyen portálok használatával.