Berta Sándor
Bloggerek perelhetik be a Facebookot
A közösségi portál az adott személyek megkérdezése nélkül reklámcélokra használta fel egyesek nevét. A lépés nagy felháborodást váltott ki és néhány érintett jogi eljárást fontolgat.
A Facebook ismét kihúzta a gyufát és a kilátások ezúttal sem kecsegtetnek túl sok jóval. Néhány blogger ugyanis észrevette, hogy a közösségi portál a nevükkel hirdetett. "Erik Hauth a Facebookon van. Jelentkezz Te is" - volt olvasható a Google AdSense egyik hirdetésében. Sőt, aki Hauth nevére keresett rá, az is azonnal szembesült a reklámmal. "Megrémültem és elcsodákoztam" - mondta el Erik Hauth. Johnny Haeusler, egy másik érintett hozzáteszi: ő elkeseredett.
A két blogger néhány napja Boris Becker és Barbara Schöneberger mellé került. Illusztris társaság - mondhatnánk, azonban a két férfi nem vágyott arra, hogy ezen hírességek közé kerüljön. Náluk ugyan megszokott, hogy a nevüket adják egy-egy termék reklámozásához, jelezve, mennyire jó is az árucikk vagy a szolgáltatás, azonban Hauth és Haeusler nem tudtak arról, hogy a Facebook felhasználta nevüket a reklámkampányaiban.
"Valahol számíthattam volna arra, hogy ez is be fog következni. Elfogadom, hogy a nevem megtalálható a Google keresőindexében. De hogy egy hirdetés része legyek, az teljesen más tészta" - nyilatkozta Erik Hauth, aki megalapította a No Facebook Ads using my name nevű, jelenleg már több mint 120 tagú csoportot. A hamburgi férfi egyúttal felszólította a Googlet, hogy állítsa le a kampányt. Az üzenete célba ért, a hirdetések keddtől már nem voltak láthatók. Azonban az ügy ezzel nem zárult le.
"Felmerült bennem, hogy kilépek. De ez egy olyan harc, amit meg kell vívni, a Facebookon belül is" - tette hozzá a blogger. Társa, Johnny Haeusler azonban továbbment ennél és úgy vélte a neve felhasználása sértő volt. Ezért már fel is vette a kapcsolatot az ügyvédjével, a kilátásai pedig jók. Udo Vetter ügyvéd és blogger szerint mindegy, hogy ki milyen felhasználási feltételeket ír alá, senki sem élhet vissza valakinek a nevével, ezzel ugyanis megsérti az illető személyiségi jogait. Így a sértettek akár kártérítésre is számíthatnak. Haeusler mindenesetre máris jelezte, 2000 eurót követel a Facebooktól és ki fog lépni.
A Facebook ismét kihúzta a gyufát és a kilátások ezúttal sem kecsegtetnek túl sok jóval. Néhány blogger ugyanis észrevette, hogy a közösségi portál a nevükkel hirdetett. "Erik Hauth a Facebookon van. Jelentkezz Te is" - volt olvasható a Google AdSense egyik hirdetésében. Sőt, aki Hauth nevére keresett rá, az is azonnal szembesült a reklámmal. "Megrémültem és elcsodákoztam" - mondta el Erik Hauth. Johnny Haeusler, egy másik érintett hozzáteszi: ő elkeseredett.
A két blogger néhány napja Boris Becker és Barbara Schöneberger mellé került. Illusztris társaság - mondhatnánk, azonban a két férfi nem vágyott arra, hogy ezen hírességek közé kerüljön. Náluk ugyan megszokott, hogy a nevüket adják egy-egy termék reklámozásához, jelezve, mennyire jó is az árucikk vagy a szolgáltatás, azonban Hauth és Haeusler nem tudtak arról, hogy a Facebook felhasználta nevüket a reklámkampányaiban.
"Valahol számíthattam volna arra, hogy ez is be fog következni. Elfogadom, hogy a nevem megtalálható a Google keresőindexében. De hogy egy hirdetés része legyek, az teljesen más tészta" - nyilatkozta Erik Hauth, aki megalapította a No Facebook Ads using my name nevű, jelenleg már több mint 120 tagú csoportot. A hamburgi férfi egyúttal felszólította a Googlet, hogy állítsa le a kampányt. Az üzenete célba ért, a hirdetések keddtől már nem voltak láthatók. Azonban az ügy ezzel nem zárult le.
"Felmerült bennem, hogy kilépek. De ez egy olyan harc, amit meg kell vívni, a Facebookon belül is" - tette hozzá a blogger. Társa, Johnny Haeusler azonban továbbment ennél és úgy vélte a neve felhasználása sértő volt. Ezért már fel is vette a kapcsolatot az ügyvédjével, a kilátásai pedig jók. Udo Vetter ügyvéd és blogger szerint mindegy, hogy ki milyen felhasználási feltételeket ír alá, senki sem élhet vissza valakinek a nevével, ezzel ugyanis megsérti az illető személyiségi jogait. Így a sértettek akár kártérítésre is számíthatnak. Haeusler mindenesetre máris jelezte, 2000 eurót követel a Facebooktól és ki fog lépni.