Berta Sándor
A tanároknak nem tetszik, ha minősítik őket
Amint arra számítani lehetett, már a megalakulása pillanatában komoly bírálatok érték a Schulradar nevű német iskola- és tanárminősítő oldalt.
Az Északrajna-vesztfáliai Filológusok Szövetsége közleményében jelezte, hogy nem tartja megfelelő eszköznek az iskolák korrekt osztályozásra az új honlapot. A szervezet szerint a Schulradar erre a célra alkalmatlan, mivel nem teszi lehetővé a szülők, az iskolai vezetők, a diákok és a tanárok párbeszédét, illetve a kritikus, konstruktív vélemény-, információ és tapasztalatcseréjét. "Az oldal nem éri el a célját, mivel a szükséges beszélgetéseket egy online megoldás nem helyettesítheti. Így a nyílt és becsületes párbeszédek helyett a Schulradar leegyszerűsíti ezeket a kérdéseket, blokádokat emel és megerősíti az előítéleteket" - jelentette ki Peter Silbernagel, az Északrajna-vesztfáliai Filológusok Szövetségének elnöke.
A szervezet vezetői kétségbe vonták azt is, hogy a fórum valóban képes-e megfelelő és objektív módon bemutatni az eltérő anyagi lehetőségekkel, különböző szociális környezettel, más-más módon támogatott tanulókkal rendelkező iskolákat. Egy rangsor ugyanis inkább ront, mint sem javít a kialakult helyzeten, ráadásul megmérgezi a szülők, az iskolák, a tanárok és a diákok kapcsolatát. A szövetség képviselői úgy vélték: ugyan a portál objektivitás próbál kifelé mutatni, de lehetőséget ad a manipulációkra és a visszaélésekre. A Schulradar ugyanúgy, mint a Spickmich is, ahhoz vezethet, hogy a tanárok, a szülők, illetve a diákok egyre kevesebbet beszélnek egymással. S ez a folyamat semmiképpen sem mozdítja elő és javítja az iskolai kultúrát.
A Schulradar hivatalosan tegnap óta működik és a segítségével már nem csak a tanulók, de a szülők is osztályozhatják csemetéik osztályfőnökeit vagy iskoláit. A honlap elődjének számító és már félmillió regisztrált taggal büszkélkedő Spickmich oldalain eddig 250 000 tanárt minősítettek. Ugyan korábban több tanár is tiltakozott a módszer ellen, de egy kölni bíróság engedélyezte, hogy a tanulók minősítsék a tanáraikat, a sértő megjegyzéseket viszont megtiltotta. A Német Filológusok Szövetsége (DPhV) elnöke, Heinz-Peter Meidinger már tavaly közölte: "A tanárok nem digitális prédák!"
Az Északrajna-vesztfáliai Filológusok Szövetsége közleményében jelezte, hogy nem tartja megfelelő eszköznek az iskolák korrekt osztályozásra az új honlapot. A szervezet szerint a Schulradar erre a célra alkalmatlan, mivel nem teszi lehetővé a szülők, az iskolai vezetők, a diákok és a tanárok párbeszédét, illetve a kritikus, konstruktív vélemény-, információ és tapasztalatcseréjét. "Az oldal nem éri el a célját, mivel a szükséges beszélgetéseket egy online megoldás nem helyettesítheti. Így a nyílt és becsületes párbeszédek helyett a Schulradar leegyszerűsíti ezeket a kérdéseket, blokádokat emel és megerősíti az előítéleteket" - jelentette ki Peter Silbernagel, az Északrajna-vesztfáliai Filológusok Szövetségének elnöke.
A szervezet vezetői kétségbe vonták azt is, hogy a fórum valóban képes-e megfelelő és objektív módon bemutatni az eltérő anyagi lehetőségekkel, különböző szociális környezettel, más-más módon támogatott tanulókkal rendelkező iskolákat. Egy rangsor ugyanis inkább ront, mint sem javít a kialakult helyzeten, ráadásul megmérgezi a szülők, az iskolák, a tanárok és a diákok kapcsolatát. A szövetség képviselői úgy vélték: ugyan a portál objektivitás próbál kifelé mutatni, de lehetőséget ad a manipulációkra és a visszaélésekre. A Schulradar ugyanúgy, mint a Spickmich is, ahhoz vezethet, hogy a tanárok, a szülők, illetve a diákok egyre kevesebbet beszélnek egymással. S ez a folyamat semmiképpen sem mozdítja elő és javítja az iskolai kultúrát.
A Schulradar hivatalosan tegnap óta működik és a segítségével már nem csak a tanulók, de a szülők is osztályozhatják csemetéik osztályfőnökeit vagy iskoláit. A honlap elődjének számító és már félmillió regisztrált taggal büszkélkedő Spickmich oldalain eddig 250 000 tanárt minősítettek. Ugyan korábban több tanár is tiltakozott a módszer ellen, de egy kölni bíróság engedélyezte, hogy a tanulók minősítsék a tanáraikat, a sértő megjegyzéseket viszont megtiltotta. A Német Filológusok Szövetsége (DPhV) elnöke, Heinz-Peter Meidinger már tavaly közölte: "A tanárok nem digitális prédák!"