Alex
Terrorgyanús a londoni fényképezés
A londoni rendőrség öt hetes kampányt indított, melyben a lakosságot a gyanús tevékenységek, mint például a fényképezés bejelentésére buzdítja.
Az angol rendőrség honlapján megjelent közlemény szerint a hirdetéseket a nagyobb londoni újságokban és a helyi kereskedelmi rádiókban helyezik el. Ezek célja az általános figyelem felkeltése a gyanús csomagok/tevékenységek iránt, melyek összeköthetők lehetnek a terrorizmussal. A bejelentésekhez külön forródrótot hoztak létre.
Mint a reklámkampány lenti poszterein is látható, a rendőrség szerint a fotózás és a mobiltelefonok különösen veszélyesek lehetnek a bűnözők kezében. Indoklásuk szerint előbbiek a támadások megtervezésében, a térfigyelő kamerák helyének rögzítésében nyújtanak segítséget, utóbbiak pedig a kommunikációhoz fontosak.
A kampány netszerte nagy felháborodást okozott a fotósok körében. Nick Potter szerint ez csak a hobbifotósoknak okoz gondot, a terroristákra semmilyen kihatása nem lesz. Az általa ismert fényképészek többsége nagyméretű SLR géppel járkál, míg a rosszban járóknak elég egy kamerás mobil is. Kárhoztatja a rendőrséget, hogy csak látszatintézkedéseket hoz a lakosság megnyugtatására, hogy megmutassák, "tesznek valamit".
Egy másik fotós, Thomas Hawk szintén az ártatlanul megvádoltakért aggódik, de még dühösebb a képviselt üzenet, a fotógráfiával szembeni negatív kép miatt. Leszögezi, hogy fényképeket készíteni nem bűn, és elkeserítőnek tartja a londoni rendőrség döntését, mely csak az idejüket fogja rabolni a valódi cselekvés elől, majd belinkeli biztonsági kamerákat tartalmazó Flickr képeit.
A Wired szerint ez az akció a szabadság elleni támadás, és kiemelik, hogy az Egyesült Királyságban minden lefényképezhető, legyen az egy adott személy, épület vagy bármi egyéb, ami az utcáról látható. A terrorizmust új mumusnak tartják, mellyel riogatva bármit megtehet a végrehajtó hatalom. Az egyik legnépszerűbb techblog, a BoingBoing egy módosított posztereket tartalmazó bejegyzéssel hívja fel a figyelmet a dolog ironikus voltára, mások pedig egy hasonló, a New York-i közlekedési vállalat által 2006-ban indított reklámkampányra hívják fel a figyelmet. A három millió dolláros akció eredményeképp az év során 1944 gyanús csomagot/tevékenységet jelentettek a hatóságoknak.
Az angol rendőrség honlapján megjelent közlemény szerint a hirdetéseket a nagyobb londoni újságokban és a helyi kereskedelmi rádiókban helyezik el. Ezek célja az általános figyelem felkeltése a gyanús csomagok/tevékenységek iránt, melyek összeköthetők lehetnek a terrorizmussal. A bejelentésekhez külön forródrótot hoztak létre.
Mint a reklámkampány lenti poszterein is látható, a rendőrség szerint a fotózás és a mobiltelefonok különösen veszélyesek lehetnek a bűnözők kezében. Indoklásuk szerint előbbiek a támadások megtervezésében, a térfigyelő kamerák helyének rögzítésében nyújtanak segítséget, utóbbiak pedig a kommunikációhoz fontosak.
A kampány netszerte nagy felháborodást okozott a fotósok körében. Nick Potter szerint ez csak a hobbifotósoknak okoz gondot, a terroristákra semmilyen kihatása nem lesz. Az általa ismert fényképészek többsége nagyméretű SLR géppel járkál, míg a rosszban járóknak elég egy kamerás mobil is. Kárhoztatja a rendőrséget, hogy csak látszatintézkedéseket hoz a lakosság megnyugtatására, hogy megmutassák, "tesznek valamit".
Egy másik fotós, Thomas Hawk szintén az ártatlanul megvádoltakért aggódik, de még dühösebb a képviselt üzenet, a fotógráfiával szembeni negatív kép miatt. Leszögezi, hogy fényképeket készíteni nem bűn, és elkeserítőnek tartja a londoni rendőrség döntését, mely csak az idejüket fogja rabolni a valódi cselekvés elől, majd belinkeli biztonsági kamerákat tartalmazó Flickr képeit.
A Wired szerint ez az akció a szabadság elleni támadás, és kiemelik, hogy az Egyesült Királyságban minden lefényképezhető, legyen az egy adott személy, épület vagy bármi egyéb, ami az utcáról látható. A terrorizmust új mumusnak tartják, mellyel riogatva bármit megtehet a végrehajtó hatalom. Az egyik legnépszerűbb techblog, a BoingBoing egy módosított posztereket tartalmazó bejegyzéssel hívja fel a figyelmet a dolog ironikus voltára, mások pedig egy hasonló, a New York-i közlekedési vállalat által 2006-ban indított reklámkampányra hívják fel a figyelmet. A három millió dolláros akció eredményeképp az év során 1944 gyanús csomagot/tevékenységet jelentettek a hatóságoknak.