Gyurkity Péter
Már a második legnagyobb az Apple iTunes
A cég népszerű zeneboltja immár a második legnagyobb a tengerentúlon, miután megelőzte több riválisát. Elemzők szerint hamarosan az első helyet is elhódítja, hacsak nem következik be törés az online forgalmazásban.
Az NPD Group kedden tette közzé a tavalyi év folyamatait és főbb fejleményeit összegző részletes jelentését. Ebben leszögezik, hogy bár - a zenekiadók nagy örömére - a piac teljes forgalma valamivel nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a CD-eladások folyamatos visszaesését alig tudta ellensúlyozni az internetes terjesztés fellendülése. Ez főleg azért érinti érzékenyen az ágazat nagyobb szereplőit, mert a vásárlók is jóval kevesebbet költenek így a kiadványokra.
Jellemző a CD-eladások szegmensében megfigyelhető trendre, hogy tavaly az amerikai tinik fele egyáltalán nem vásárolt ilyen zenei adathordozót. 2006-ban még 38 százalékos volt ez az arány, így jól látható a trend erősödése. Az idősebbek valamivel lassabban alkalmazkodnak, ám a váltás itt sem tagadható és a kiadók az NPD szerint tavaly újabb 1 millió vásárlónak inthettek búcsút. A zene természetesen továbbra is népszerű, amire mi sem jobb példa annál, hogy összességében véve 6 százalékkal több produkciót tudtak eladni 2007-ben. A gond csak az, hogy az internetes felhasználók körében is csökken az egy főre jutó kiadás, így a kiadók kevesebb bevételre tesznek szert.
Ami számunkra talán még érdekesebb, az a terjesztők toplistája. Itt ugyanis az iTunes már megelőzte az Amazon, illetve a Best Buy megoldását, így a lista második helyére ugrott előre. A nagy kérdés, hogy a még első helyen álló Wal-Mart meddig tudja tartani magát, ez utóbbi ugyanis elsősorban még a hagyományos korongokra támaszkodik. A becslés szerint az iTunes immár 50 millió vásárlóval rendelkezik, akik tavaly összesen 4 milliárd (!) zeneszámot vásároltak - nincs tehát ok a panaszra az Apple háza táján, a zenebolt további előretörése bombabiztosnak tűnik.
Az NPD Group kedden tette közzé a tavalyi év folyamatait és főbb fejleményeit összegző részletes jelentését. Ebben leszögezik, hogy bár - a zenekiadók nagy örömére - a piac teljes forgalma valamivel nőtt az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a CD-eladások folyamatos visszaesését alig tudta ellensúlyozni az internetes terjesztés fellendülése. Ez főleg azért érinti érzékenyen az ágazat nagyobb szereplőit, mert a vásárlók is jóval kevesebbet költenek így a kiadványokra.
Jellemző a CD-eladások szegmensében megfigyelhető trendre, hogy tavaly az amerikai tinik fele egyáltalán nem vásárolt ilyen zenei adathordozót. 2006-ban még 38 százalékos volt ez az arány, így jól látható a trend erősödése. Az idősebbek valamivel lassabban alkalmazkodnak, ám a váltás itt sem tagadható és a kiadók az NPD szerint tavaly újabb 1 millió vásárlónak inthettek búcsút. A zene természetesen továbbra is népszerű, amire mi sem jobb példa annál, hogy összességében véve 6 százalékkal több produkciót tudtak eladni 2007-ben. A gond csak az, hogy az internetes felhasználók körében is csökken az egy főre jutó kiadás, így a kiadók kevesebb bevételre tesznek szert.
Ami számunkra talán még érdekesebb, az a terjesztők toplistája. Itt ugyanis az iTunes már megelőzte az Amazon, illetve a Best Buy megoldását, így a lista második helyére ugrott előre. A nagy kérdés, hogy a még első helyen álló Wal-Mart meddig tudja tartani magát, ez utóbbi ugyanis elsősorban még a hagyományos korongokra támaszkodik. A becslés szerint az iTunes immár 50 millió vásárlóval rendelkezik, akik tavaly összesen 4 milliárd (!) zeneszámot vásároltak - nincs tehát ok a panaszra az Apple háza táján, a zenebolt további előretörése bombabiztosnak tűnik.